Gå til innhold

NA

Medlem
  • Innholdsteller

    2044
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. Tøft med B58 prosjektet 😎👍 Har selv lyst på det i trackday E30'n. Stå på, blir gøy å følge med på 😀
  2. Hadde du like symptomer? Bra komptest osv?
  3. Har ikke testet signaler der nei. Det kan jo være noe.
  4. På min 1999 model 323 i med M52TUB25 motor med montert ESS kompressor kit og fekzen prog. motorstyring får jeg opp misfire cylinder 6 under akselerasjon full gass like oppunder 6000rpm(sperre på 7000rpm). Det er alltid sylinder 6. Ingen andre feilkoder. Motorlampe lyser ikke, den bare kutter sylinder 6 både tenning og bensin. Tomgang, kaldstart, akselerasjon og allt annet fremstår som normalt. Alle plugger ser like ut og afr er perfekt i alle turtall områder. Jeg har byttet rundt på coiler, dyser og tennplugger og problemet er fortsatt på cylinder 6. Dyser er testet i benk og funnet i orden. Plugger er nye og justert med rett gap. Bilen har ny kvalitets walbro bensinpumpe, nytt filter, bensin trykk regulator justerbar med manometer så overvåker rett trykk. Ny lmm, veivaksel sensor, kam sensor, nytt supersprint eksosanlegg med nye katalysatorer. Ledningsnett til coiler var sprøtt og dårlig med høy ohm, dette er nytt nå original BMW. Kompresjonstest viser 14-14,3 bar på alle sylindere, målt med åpent gass spjeld og alle plugger ute på kald motor. Rele på ecu fjernet så pumpe og dyser deaktivert. Trykktestet alle sylindere med hvert stempel på tdc. Har ikke leakdown kit, så bare hørt etter forskjeller om jeg hører trykk mellom sylindere, ut i veivhus eller eksos. Alle 6 hørtes like ut uten nevneverdig lekasje. Også trykktestet innsugsside og hadde noen lekkasjer som var minimale og ordnet. Fortsatt samme symptomer. Mye som tilsynelatende er i orden og er klar over at noen av metodene her ikke 100%kan utelukke feil. Men vil høre om noen kan ha gode forslag før jeg eventuelt kjøper leakdown kit mm for mer nøyaktig feilsøking. Takk for innspill.
  5. 😍 https://www.finn.no/244576729
  6. Må være så tøft å kjøre sånn bil på vinterføre, ja i det hele tatt egentlig. Hatt gleden av å prøvekjøre lik bil👌😀 det er ren å skjær råskap. Å denne er veldig smakfull spekket 👍
  7. Tenker at du gjør det du har lyst til, når det er sagt synes jeg ikke bakhjulstrekker med såpass effekt på vanlige vinterhjul har så mye for seg. Man får ikke utnyttet effekten og da synes jeg xdrive er langt mer underholdende. Det er min smak da, men samme hva vinterføre man er på med rwd så står det dårlig på. Kjørt mye xdrive på vinter med allt fra 190 hk og opp til 340, det er så gøy med den aksen på vinter og null problem å leke seg litt. Så konklusjonen min må være at en 1m på en måte ikke er "verdt" det da man ikke er i nærheten av å utnytte bilens potensiale på vinter. På sommeren derimot, da tror jeg alle turene til og fra jobb ville tatt allt for lang tid ettersom jeg alltid ville kjørt omveier😎 Uansett så støtter jeg fullt ut tanken om en morro hverdagsbil, why not liksom?😀 Edit: mener ikke at all rwd biler er kjedelige på vinter, tvert i mot. Mener bare at en bil tilsvarende 1m ikke gjør seg som vinterbil mtp hva det er.
  8. NA

    E90 325i

    Dette var virkelig litt av en innsats 👍 Veldig bra utført, følger videre.
  9. Dette blir jo veldig nydelig 👍
  10. Morro med prosjekter som starter med skal bare😄 Å her ser det ut som at resultatet ble veldig bra. Synd med motoren, men da den er bygd opp igjen så må jo 2021 bli helt konge med denne bilen 👍😊
  11. Dette er rett og slett meget interessant lesning og ikke minst moro med bilder av herligheta 😊 Takk for at du tar deg tid og deler med oss andre som drømmer om sånn bil👍
  12. NA

    oljetrykk M30

    @Mons1 ok👍
  13. NA

    oljetrykk M30

    @Mons1 nevnte kun m52 for at det som sagt sto Glyco lager i den originale m52 motoren min og at trådstarter lurte på kvaliteten fra Glyco. Da er det vel å tro at det å skal være høvelig ålreit kvalitet på Glyco til en m30 også? Var absolutt ikke snakk om sammenligning av de motorene forøvrig.
  14. NA

    oljetrykk M30

    Hei Rune. Jeg kjøpte akkurat rådelagersett Glyco fra koed til min m52 motor. Det er disse som satt i min originalt fra BMW, så kvaliteten bør være på topp 👍 og som du sier er disse betraktelig billigere enn å kjøpe de stykkevis.
  15. Du har nok en defekt baklykt. Gjør som sagt over å sjekk blinklyset bak og bytt den lykta som er gåen. Her får du ikke byttet pærer desverre. Hatt det samme på F11 selv.
×
×
  • Opprett ny...