Gå til innhold

Otis

Medlem
  • Innholdsteller

    20084
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    11

Alt skrevet av Otis

  1. Det er absolutt ikke uvanlig, har registrert det på noen biler som jeg har tatt diagnose på. Og eier vet ikke at det er borte. Du kan sjekke om det er borte ved å lukte på eksosen. Lukter det skikkelig diesel, så er det borte. Lukter det sånn passelig kurant, så er det der.
  2. Det jeg tenker er at dpf er fjernet og at du ikke har lagt merke til dette før nå. Man får jo litt eksos inni bilen ved rette vindretningen.
  3. Register er i forkant. Tror bmw skal ha ca 10k for å skifte for deg. Men ta det litt med en klype salt.
  4. Jeg ville barne nevne at jeg er helt enig i alt @Daniel.skriver. om det har noen betydning.
  5. Det ser tett ut. Har du nettopp kjøpt bilen?
  6. Jeg kjøpte motorfester til min e70, og da var gsbildeler.no billigere enn koed.no med bf2021 med kode. Faktisk 178,- rimeligere. Nesten hele frakta fra koed.no.
  7. Enn her da? https://drive.google.com/folderview?id=0B-5KtFtiv6tFdDJXRmNHUHZhc3c&resourcekey=0-KT2U9BboVMaYUgEFZ88pug
  8. Ser ut som den .ipo fila mangler?
  9. Da har jeg startet seeding på denne fila. Burde gå fortere da.
  10. Jeg har tenkt litt mer, og jeg er veldig tankefull over at du får start, men får problemer. Jeg forstår ikke helt sammenhengen. Er det full fart i startmotor ved start? Eller går det tregt rundt og det er da alle lampene kommer på?
  11. Jeg vil tro at en nullstilling av adapsjoner på girkasse, vil fjerne problemet. Men jeg ville vært forsiktig med å gjøre det, før man har sjekket andre problemer. Og husk å skifte olje på girkassen, før du evt nullstiller.
  12. Jeg ville sjekket tilstand på batteri, først.
  13. Det er jo mulig. Men fikk dere ikke med flere nøkler?
  14. Høres ut som girkassen holder giret litt for lenge, og dermed strever motoren med for mye belastning på for lavt turtall. Hvorfor det evt er slik, vet jeg ikke.
  15. Er det noe i nærheten av hva det ellers er på tomgang?
  16. Høres noe rart ut, men hvor sterkt vibrerer det?
  17. Skal jo ikke det. Men hvilken bil er det igjen? Noen har tappeplugg andre ikke. Du kan kanskje se det selv på delekatalogen.
  18. Veldig bra at du sier fra med løsning. Men hvordan i alle dager skal man vite at du har plugget ut lmm? Å hvorfor var den ikke koblet til? Antar at lmm må være i fordi det er eneste grunnlaget for å registrere luftmengde, som igjen brukes for å styre spjeldet.
  19. Nja, det er ikke noe offisielt fra BMW, såvidt jeg vet, men av åpenbare grunner må differansen mellom alle hjul være små. Så det er mulig at 1% er helt ok, men det kan også hende du får problemer. Min tanke på dette er å skifte olje på fordelingskasse oftere, kanskje hver 40kkm. For da hindrer du kanskje at oljen blir nedbrutt og tærer på clutchene.
  20. Verken manifold eller flexirør er å forvente at er defekt på LCI e6x. Flexirør lever dog et hardere liv, når motorfester er slitne. Manifold er i stål vil jeg mene på både pre og lci.
  21. Tror nok jeg ville holdt meg innenfor 1%, som det generelt sett anbefales.
  22. Ikke glem at en tykkere kropp/rumpe også gjør at man sitter lenger bak med setet.
  23. Jeg trodde han brukte kdcan, da det også fungerer på f serien for feilkoder. Da er nok dette feilen ja.
  24. Har du testet ista før, med hell? Sikring som er gåen? Evt bus som er nede?
  25. Har du piggdekk?
×
×
  • Opprett ny...