Gå til innhold

Otis

Medlem
  • Innholdsteller

    20084
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    11

Alt skrevet av Otis

  1. Hvordan vet vi at det ikke er programvaren da? Enn om den er skikkelig feil på under de rette forutsetningene? Hva sier fueltrim eller hva de heter på norsk? Hva er vss? Hvordan er kompresjon? Uten vanos skal bilen fremdeles gå, men om vanos har låst seg i feil stilling, blir det verre.
  2. Tenker med en gang den lille vakuumventil som ligger på førersiden. Den er i området mellom blokk/torpedovegg/peilepinne.
  3. Må lese av feilkoder først. Dog så er toppdeksel og pakning kjent for å gå I stykker. Samt alle trykk/vakuum rør også kjent for å gå I stykker. Så det kan være noe der. Jeg håper du forstår dette, selv om du er utenlandsk. Evt at google translate forstår dette.
  4. De feilkodene høres mer ut som en feilsøkings prosedyre i ISTA. Ellers hadde det vært interessant å sett ordentlige feilkoder.
  5. Man kan skifte hovedlykter, og samtidig oppgradere de med nye linser. Det koster dog litt. Ellers er jo ledbar bare å montere, men det er ikke mange plasser der er enkelt å montere den skjult. Jeg bruker skiltplate og demontere når sesongen er over. Og monterer på når sesongen starter/behov. Det tar meg ca 20 min å ta av eller sette på.
  6. Da e det kanskje på tide å lese av feilkoder og evt feilsøke mer, sjekke om CA gjenkjenner nøkkel I det hele tatt.
  7. Om den kommer fra samme bilen, så går det nok bra. Kommer det fra en annen type bil, går det helt sikkert ikke bra.
  8. Jeg hadde tatt rep sett fra koed.no med å klippe i taket og litt nedover bakluka. Det er vel fra sencom. Hadde det selv på min e61, og det gikk fint det. Det er bare å skifte alt, på begge sider, når man holder på. ALLE E61 får dette problemet ja.
  9. Du kan sjekke selv på delekatalogen realoem.com eller bmwfans.info, om du ikke får så mye respons her.
  10. De innerste lyktene skal lyse ja. Om de ikke gjør det, er det en feil.
  11. Jeg har gode erfaringer med å snakke med den lokale BMW forhandler, for å få slike instruksjoner.
  12. Hvor mye lyd kommer det av reima?
  13. Jeg er ikke helt sikker på f11. Men sjekk på toppen av taket, når bakluka er åpen.
  14. Du må sjekke panoramasoltak drenering. Tøm vann i ramma, når luka er åpen.
  15. Cic med combox er nok fort 10k. Men da har du jo alt du trenger. Og det er originalt.
  16. Jeg har ikke sjekket, men mener at de rørene går på girkasse og rammevange.
  17. Om du leser i tråden til @sveigis, så har han allerede et ganske fint innlegg i sin tråd.
  18. Starter den på startgass/bremserens?
  19. Jeg ville tatt kontakt med feks @TRF med dette spørsmål. Han kan absolutt bistå og produkter. Jeg kan ikke se noen ting du kan gjøre selv, for å øke effekten. Dog så kan du jo slanke bilen for å få opplevd mer effekt.
  20. Såpe vann og evt demontere å teste det med trykkluft på en finurlig måte?
  21. Felles for begge sider er kompressor eller ventilblokk. Ville ha startet der. Jeg kan ikke se for meg at det er sensor feil.
  22. Du må bruke egnet verktøy for å lese de ut/av.
  23. Otis

    .

    Såvidt jeg ser av teknisk dokumentasjon, så har også 40e fulltid, 4-trekk, som de fleste andre BMW. Dermed er det mulig du har problemer med ulik dimensjon på hjul/dekk. Det er jo absolutt ikke ukjent, når dekk begynner å bli litt slitt. Om du måler alle hjul sin omkrets, hva er differansen?
  24. Jeg tror det er disa ventil.
  25. Ganske sikkert dieselrør som er rustet i stykker. E39 og e53 har rør på samme plass, og dette skjer også på e39.
×
×
  • Opprett ny...