Gå til innhold

Tzunami

Medlem
  • Innholdsteller

    10504
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    1

Tzunami vant dagen sist April 8 2014

Tzunami hadde mest likt innhold!

1 følger

Om Tzunami

  • Bursdag Desember 25

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Oslo
  • Kjøretøy
    Passat og Bandit

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

Tzunami's Achievements

  1. Noen år siden jeg har vært innom forumet her, og noen år siden sist BMW i mitt eie. Veldig morro å komme over tråden din, og se at du fikser opp bilen igjen! Har sett den til salgs et par ganger, hvor den ble verre og verre. Men etter 6 eiere og 50.000km iløpet av 9 år, så var det vel enten eller. Glad du har gitt den nytt liv, og et helt nytt sådan! Utrolig at de oransje listene og mattene har holdt så lenge! Veldig pen farge, og et pent stykke arbeid! Tommel opp fra meg! (selv om jeg også stemmer for «tre»-listene😉)
  2. Kan slenge ut en liten (stor) post om mc-turen jeg og en kamerat hadde denne uken, på hver vår streetfighter, og tilbakela litt under 2500km på 6 dager. Startet fra Oslo tirsdag morgen, med ca 50l bagasje hver, og god tro på den kommende uken. Kom så langt som til Sundvollen før regntrekket måtte tas ibruk, (vel spente 800,- dagen før avreise) Videre gikk turen til Fagernes, over Beitostølen (en stopp for å kjøre "olabil" ned slalombakkene i full skinndress) og Valdresflye, med en pitstop ved Lemonsjøen. Kvelden ble tilbragt i Garmo, og neste dag bar opp til Dalsnibba og Geiranger, over til Eidsdal, og opp til Ålesund, hvor vi overnattet og ladet opp til neste dag. Dag 3 gikk gjennom Ørsta, Volda og Stryn, hvor vi tok en pause i sola: innom Innvik for mimring fra sommere i barndommen, og ned til Førde, før himmelen åpnet seg og vi måtte på med regntrekk igjen. Ferden gikk til Lavik-Oppedal, og videre til Bergen, som var 3. overnatting for turen. Dag 4 gikk via Haugesund (lunsj), til Preikestolen Fjellstue, hvor vi brått bestemte oss i 8-tiden på kvelden for å ta gåturen til toppen samme dag, istedetfor å vente til neste dag, og få regn og dårlig tid, noe som resulterte i bildet under. Dag 5 var det tidlig opp for å ta guidet båt innover Lysefjorden, og Lysebotn opp, som var utgangspunktet for hele turen, da bildet under har fristet meg til en kjøretur i lang tid! Turen gikk videre ut til Egersund (lastminute forandring fra opprinnelige ruta), via kystvegen til Flekkefjord, Søgne og Kristiansand (hvor vi egentlig skulle sove over) før det brått ble bestemt at vi skulle frese til hytta til mor og far i Sandefjord. Siste etappe var dagens, kun transportetappe fra Sandefjord til Oslo, men her ble det lite bilder. Dette var en "lastminute"-rute da vi endret planene og ruten omtrent hver dag den siste uken før avreise, men vi absolutt anbefale å ta samme rute for andre, da den har utrolig mye fint å by på; flotte byer, mye fin natur, severdigheter og mye flotte veier (endel av dem også med rykende fersk asfalt) Morsomt at vi også ble spurt om leverandøren av baggene vi ligger på kunne bruke ene bildet som produktbilde
  3. Kan legge ut bilde av sykkelen min, her sammen med en god kompis. Z750 er min, og GSR750 er hans
  4. Tråder som dette gir meg så sykt lyst til å starte et skikkelig banebilprosjekt! Er ikke mye innom Bimmers om dagen, men må nesten følge litt med her når jeg først er innom, ser ut som det blir gjennomført og tøft dette prosjektet
  5. 70D var det du kjørte, den finnes ikke i Performance Det stemmer at hendler er like som hos Mercedes, da Daimler eier en liten andel av Tesla, rundt 1-2 prosent hvis jeg husker riktig. Morsomt å høre at folk i bilmiljø får sansen for elbil. Det, for meg, gjør at jeg tror mye av hatet rundt elbiler ligger i uvitenhet rundt konseptet, og at man ikke har prøvd slike biler.
  6. Takk for svar, er p-sens som lekker ja. Kommer kobling fra tanken, og ut til 2 sensorer, hvor det står p-sens og tank på ledningene. Kjenner du til hvordan man justerer hardhet på disse? jeg har 2 justerings"nøkler" i sort og rød som fulgte med (ikke jeg som har koblet opp systemet, så kjenner for lite til det egentlig) men ser ikke ut til at det er justeringsmulighet i toppen av demperne foran iallefall.
  7. Frode og Mangus, dere som kjenner til luftunderstell, har dere opplevd lekkasje i en av sensorene? Har accuair e-level Har lekkasje rundt en av pinnene i kontakten på sensoren, til "p-sens". Samtidig blinker 1-2-3.. Vet dere også hvor man justerer hardhet på demperne? er det inne i hjulbuen?
  8. Du holder tempoet oppe med m5´n ser jeg? Må få et bilde av begge touringene sammen da?
  9. Han her bygde s62 i e34, og hadde noen problemer, så kan jo lese tråden hans, evt høre med han... http://bimmers.no/topic/673077-e34-540i/
  10. Har bladd litt her, og stusset over hvorfor ikke denne ligger linket her inne! (kanskje jeg som er blind eller ikke bladd langt nok tilbake men...) http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=63850588&searchclickthrough=true Har alltid hatt lyst på E9, og dette ser jo ut til å være et kupp?
  11. Hvor blir det av e38-byggingen?
  12. Da er jeg glad det ikke er min gamle
  13. Ser jeg en matt blå e39 i bukken bak?
  14. Noen som ser hva dette er?
  15. Hvor mye har du egentlig brukt på den bilen her nå Gabz? Tips: sett deg en grense for påkost, og jobb hardt med å få til så mye som mulig innenfor den grensen. Jeg hadde 10 000,- i grense på min e36, og jeg fikk til enormt mye!
×
×
  • Opprett ny...