-
Innholdsteller
662 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
Omdømmeaktivitet
-
Maxmek ga poeng til sveigis i Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.Vask og mer test.Upd
Meen ikke minst ,det var igår 13 årsiden igår jeg så e34 for første gang og kjøpte den :
Dette bildet er jo selvsagt ikke fra ,den var i mye verre forfatning da ,men det vet dere jo 😊
Nå har den det godt .
Tenk tretten år og glemmer ikke når jeg så den igjen da .
1999 var sist jeg så den og jeg husker at denne skal hjem til meg og siden har den blitt😊
-
Maxmek ga poeng til sveigis i Sveigis sin e61 530 d 2005 modell & en E91 318i .Helgens fiasko skruing .
Idag har det vært litt av en dag ,halleluja 😊😊
Først på en tre mnder kontroll etter det triste som skjedde i februar .
Og det viser seg at slitet har betalt seg .
Nevrolog ,lege og apparat var nærmest i sjokk hvordan ting har skjedd her med meg .
Alt var langt foran det som var normalt etter et slag .
Kraft ,motorikk i arm er mer eller mindre der det var .
Styrke i bein er det mer enn nok av .
Gå funksjon er på vei tilbake til det normale her (Mer øving på motorikk ).
Summen av alt,jeg er kjempefornøyd men dette er ikke gratis .
40 minutter hver morgen med trening og her er alt fra styrke til å bevege tær .
To ganger hos fysio / senter osv .
Så ja dere det går fremover sakte men sikkert ❤️
Summen er at de var imponert av alt og stå-på-vilje her .
Siterer den ene spesialisten :»Hva har du gjort for å være der du er nå ?
Trening er viktig ,men likevel sier han .
Da tok jeg opp tlfen min og viste vinterens prosjekt og sa denne har bidratt til at jeg er blitt mye bedre.😅
Han smilte fælt da .
Apropos e91 den var jo på PKK idag og helt ærlig her visste jeg ikke dommen en plass .
Aldri sjekket under ,ja ingenting .
Uansett skulle jo skru idag på den så gadd ikke å ringe og kom meg opp etterhvert .
Men denne her :
Ble godkjent idag med null feil idag 😊😊😊.
Det er jo helt utrolig og fikk til og med beskjed om at den var meget pen under og en travers som var hel .
Her kunne jeg ha bil i mange år og selge om jeg ville med god samvittighet .
Betryggende å høre .
Og husk denne ble satt sammen for halv maskin ,så ja jeg er faktisk stolt !🙏
Så torsdag 15 mai ble både meg og treg 18 eu godkjente 😊😊.
Men det ble ikke skruing og grunnen er enkel .
Tre valvetronic motorer som er døde her 😡😡
Ista viste veien og diverse kontroller ble gjort .
Alle var skrot .
Men skal si N46 fikk kjørt seg istad og det trengte den .
Ble jo friskere med halv motorlampe til og med .
Uansett alle feil er funnet ,årsakene så nå skal det handles litt deler her så skal den brukes for det den er verdt .
-
Maxmek ga poeng til Fredrik 90 i Off Topic-tråden, versjon 4(?)
Jeg klarer ikke helt å la proporsjonene på nye Volvo ES90 ligge… Skikkelig lekkerbisken dette 😂 Og man lurer på hvorfor amerikanske og europeiske premiumkunder ikke vil ha elbiler?
Enda bedre (eller verre for Volvo) blir det når fossilversjonen av mer eller mindre samme bil, bedre kjent som Volvo S90 står side om side på showroom gulvet 👍 Straks 10 år gammel modell og nettopp facelifta, er litt bedre proporsjoner på denne.
-
Maxmek ga poeng til sveigis i Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.Vask og mer test.Upd
En liten oppdatering herifra.
Byttet jo starter her tidligere og etter det ble jo bil bare parkert og satt bort.
Etter den obligatoriskiske treningstimen ville jeg ut og se om der var liv.😊
Stått med batteripol på ikke rørt ,og den startet som det var igår :
Er så rart med denne her folkens ..
16 mai i år er det 13 årsiden jeg fant den igjen og kjøpte den og det er lenge faktisk .Likevel så er det alltid morro å sette seg inn I den ,starte og kjøre med den .
Denne og Calibra Turboen jeg hadde er uten tvil de beste bilene jeg har eid .
Foruten vanlig service og slitasjedeler har det vært minimalt med den .😊
Selv om jeg tenker på salg oftere og oftere her på alt jeg har og kjøpe nyere M bil ,så vet jeg at jeg aldri vil finne en sånn igjen som er som jeg vil ha den .
2025 så må jeg lakkere nedre del av luke igjen :
Ellers så skal jeg polere felgene igjen noe som jeg gjør nå snart :
Bilen skal poleres dvs kun en stegs sånn at den er klar til bruk .
Men før den skal brukes må radiator byttes da den nå snart revner på midten .
-
Maxmek fikk poeng fra uglefossen i Ny BMW i4 M50 bestillt :)
Det må jo kun være for å reklamere med bedre tall uten å si at de bruker rullende start. I tillegg mister jo Tesla "pusten" når den passerer 130-140 Km/t.
-
Maxmek ga poeng til awt i No kjem tyskarane og kinesarane....
Hæ? Mener du at Dong Feng Nammi Box og Ora Funky Cat er useriøse navn!?
-
Maxmek ga poeng til Fredrik 90 i Tråden om BMW-nyheter/rykter/snakk etc.
Nå som de er i gang med å rydde opp så tror jeg vi må sende de en liste over resten også. Kanskje kan det bli bil av G60 også 😉
-
Maxmek fikk poeng fra fupsaker i i4 tråden
Nå har jeg hatt denne bilen i 2,5 år (desember 2022), og har ikke hatt noen feil. Det er en M50 Supercarged. Jeg kjøpte også alt som var mulig å få som tillegg.
Jeg er kjempefornøyd med bilen, bortsett fra at som tidligere 5-serie kjører er den et par hakk lavere i komfort, jeg synes den er litt stiv selv med Comfort modus og 19" hjul. Men dette skal jo være en mer sportslig bil så da er det vel som det skal være.
Bilen er jeg kjempefornøyd med.😁
En arbeidskollega kjøpte en M50 FullyCharged, og han sa at han kjøpte den fordi det var lite klager på denne bilen å finne på nett. Det er 5mnd siden og han er kjempefornøyd.
Det var dagens reklame😊
-
Maxmek fikk poeng fra mslello i i4 tråden
Nå har jeg hatt denne bilen i 2,5 år (desember 2022), og har ikke hatt noen feil. Det er en M50 Supercarged. Jeg kjøpte også alt som var mulig å få som tillegg.
Jeg er kjempefornøyd med bilen, bortsett fra at som tidligere 5-serie kjører er den et par hakk lavere i komfort, jeg synes den er litt stiv selv med Comfort modus og 19" hjul. Men dette skal jo være en mer sportslig bil så da er det vel som det skal være.
Bilen er jeg kjempefornøyd med.😁
En arbeidskollega kjøpte en M50 FullyCharged, og han sa at han kjøpte den fordi det var lite klager på denne bilen å finne på nett. Det er 5mnd siden og han er kjempefornøyd.
Det var dagens reklame😊
-
Maxmek ga poeng til sveigis i Sveigis sin e61 530 d 2005 modell & en E91 318i .Helgens fiasko skruing .
Mange takk for hyggelige ord 😊
Ja jeg har alltid likt dette med å få liv i biler som ofte folk ikke bryr seg om ,og sjokket blir jo stort når de ser de igjen noe som er gøy 😊.
Ja jeg skulle absolutt hatt en plass og styre på med bilene .
Drømmen er vel egentlig et gammelt nedlagt bilverksted helt ærlig ,da hadde jeg fått fred i sinnet .
Jeg får ukentlig hendvendelser om jeg vil overta biler / prosjekter .
Dette er alt fra 116 e87 til x5 biler .
Igjen hadde jeg hatt plass så hadde det vært gøy men 😊😊
Igjen mange takk.🙏
-
Maxmek ga poeng til Saltkjelen i i4 tråden
Du får gi en lyd når du er i Oslo området en dag, så kan jeg kode inn Comfort Plus for deg. Da har du fått deg en 5/7-serie i innpakningen til en 4-serie.
-
Maxmek fikk poeng fra sveigis i Sveigis sin e61 530 d 2005 modell & en E91 318i .Helgens fiasko skruing .
Må bare si at det er fantastisk å se hvordan du forvandler glemte klenodier til ny glans. Du burde starte opp ett selvfiks verksted😊 Jeg er imponert over hva du får til med dine lokaliteter.
-
Maxmek fikk poeng fra Saltkjelen i i4 tråden
Nå har jeg hatt denne bilen i 2,5 år (desember 2022), og har ikke hatt noen feil. Det er en M50 Supercarged. Jeg kjøpte også alt som var mulig å få som tillegg.
Jeg er kjempefornøyd med bilen, bortsett fra at som tidligere 5-serie kjører er den et par hakk lavere i komfort, jeg synes den er litt stiv selv med Comfort modus og 19" hjul. Men dette skal jo være en mer sportslig bil så da er det vel som det skal være.
Bilen er jeg kjempefornøyd med.😁
En arbeidskollega kjøpte en M50 FullyCharged, og han sa at han kjøpte den fordi det var lite klager på denne bilen å finne på nett. Det er 5mnd siden og han er kjempefornøyd.
Det var dagens reklame😊
-
Maxmek fikk poeng fra laffe i i4 tråden
Nå har jeg hatt denne bilen i 2,5 år (desember 2022), og har ikke hatt noen feil. Det er en M50 Supercarged. Jeg kjøpte også alt som var mulig å få som tillegg.
Jeg er kjempefornøyd med bilen, bortsett fra at som tidligere 5-serie kjører er den et par hakk lavere i komfort, jeg synes den er litt stiv selv med Comfort modus og 19" hjul. Men dette skal jo være en mer sportslig bil så da er det vel som det skal være.
Bilen er jeg kjempefornøyd med.😁
En arbeidskollega kjøpte en M50 FullyCharged, og han sa at han kjøpte den fordi det var lite klager på denne bilen å finne på nett. Det er 5mnd siden og han er kjempefornøyd.
Det var dagens reklame😊
-
Maxmek fikk poeng fra Ampera i i4 tråden
Nå har jeg hatt denne bilen i 2,5 år (desember 2022), og har ikke hatt noen feil. Det er en M50 Supercarged. Jeg kjøpte også alt som var mulig å få som tillegg.
Jeg er kjempefornøyd med bilen, bortsett fra at som tidligere 5-serie kjører er den et par hakk lavere i komfort, jeg synes den er litt stiv selv med Comfort modus og 19" hjul. Men dette skal jo være en mer sportslig bil så da er det vel som det skal være.
Bilen er jeg kjempefornøyd med.😁
En arbeidskollega kjøpte en M50 FullyCharged, og han sa at han kjøpte den fordi det var lite klager på denne bilen å finne på nett. Det er 5mnd siden og han er kjempefornøyd.
Det var dagens reklame😊
-
Maxmek fikk poeng fra Ron Jeremy i i4 tråden
Nå har jeg hatt denne bilen i 2,5 år (desember 2022), og har ikke hatt noen feil. Det er en M50 Supercarged. Jeg kjøpte også alt som var mulig å få som tillegg.
Jeg er kjempefornøyd med bilen, bortsett fra at som tidligere 5-serie kjører er den et par hakk lavere i komfort, jeg synes den er litt stiv selv med Comfort modus og 19" hjul. Men dette skal jo være en mer sportslig bil så da er det vel som det skal være.
Bilen er jeg kjempefornøyd med.😁
En arbeidskollega kjøpte en M50 FullyCharged, og han sa at han kjøpte den fordi det var lite klager på denne bilen å finne på nett. Det er 5mnd siden og han er kjempefornøyd.
Det var dagens reklame😊
-
Maxmek fikk poeng fra Dusy i i4 tråden
Nå har jeg hatt denne bilen i 2,5 år (desember 2022), og har ikke hatt noen feil. Det er en M50 Supercarged. Jeg kjøpte også alt som var mulig å få som tillegg.
Jeg er kjempefornøyd med bilen, bortsett fra at som tidligere 5-serie kjører er den et par hakk lavere i komfort, jeg synes den er litt stiv selv med Comfort modus og 19" hjul. Men dette skal jo være en mer sportslig bil så da er det vel som det skal være.
Bilen er jeg kjempefornøyd med.😁
En arbeidskollega kjøpte en M50 FullyCharged, og han sa at han kjøpte den fordi det var lite klager på denne bilen å finne på nett. Det er 5mnd siden og han er kjempefornøyd.
Det var dagens reklame😊
-
-
Maxmek fikk poeng fra Marius2002 i i4 tråden
Nå har jeg hatt denne bilen i 2,5 år (desember 2022), og har ikke hatt noen feil. Det er en M50 Supercarged. Jeg kjøpte også alt som var mulig å få som tillegg.
Jeg er kjempefornøyd med bilen, bortsett fra at som tidligere 5-serie kjører er den et par hakk lavere i komfort, jeg synes den er litt stiv selv med Comfort modus og 19" hjul. Men dette skal jo være en mer sportslig bil så da er det vel som det skal være.
Bilen er jeg kjempefornøyd med.😁
En arbeidskollega kjøpte en M50 FullyCharged, og han sa at han kjøpte den fordi det var lite klager på denne bilen å finne på nett. Det er 5mnd siden og han er kjempefornøyd.
Det var dagens reklame😊
-
Maxmek fikk poeng fra Øyvind L. i Bmw e30 turteller problemer
Vi hadde en 320 1984 mod, i familien med div problemer, og da sendte vi kretskortet til instrumentpanelet til sjekk, rens og bytte av fastloddet batteri, og etter det funket alt som det skulle, også takpanelet.
-
Maxmek ga poeng til Fredrik 90 i Tråden om BMW-nyheter/rykter/snakk etc.
At man i det hele tatt skal ha en diskusjon rundt hvor vidt en bil skal ha firehjulstrekk både forover og bakover er jo helt banalt. Jeg håper selvsagt at bileier vinner fram, men også at signalene om hva man får når man kjøper billig Kina søppel kommer tydelig frem.
-
Maxmek ga poeng til Øyvind L. i Bmw e30 turteller problemer
Tror jeg hadde testet med et annet instrument først. Virker det da så ligger feilen i instrumentet.
Instrumentene er jo kjent for at loddinger blir dårlige. Ikke just nye lenger de bilene. 😛
-
Maxmek ga poeng til sveigis i Den store finn.no tråden.
Lekker bil dvs egentlig min drømme e24 .
Denne er Shadowline ,m88 motor osv .
Ja prisen er frisk den helt klart ,men hadde lett gitt prisantydning for denne kontra 800000 ish for en e30 M3 😊.
-
Maxmek ga poeng til Saltkjelen i Tråden om BMW-nyheter/rykter/snakk etc.
@Ron Jeremy Jeg føler jeg er relativt frittalende og uttrykker meg antakeligvis til glede for noen og irritasjon fra andre. Det sagt, må jeg få presisere at jeg uttaler meg basert på hvordan en BMW skal være for meg. Det kan hende andre har en helt annen oppfatning - noe som naturligvis er helt greit, og også interessant å lese om.
"Min BMW" har i mine øyne grunnpilarene plantet i innovasjon, design, kjøreegenskaper og motor, og det er nok ikke uten grunn at foreleseren jeg hadde i markedsføringsfagene brukte BMW som et eksempel på en ekstremt sterk merkevare der folk flest assosierte merket med sportslighet, kjøreegenskaper, en bil for de bilglade, design og premium - Sheer Driving Pleasure og The Ultimate Driving Machine var essensen i BMWs merkevare. Dessverre kan jeg ikke med et snev av velvilje gjenkjenne meg i disse betraktningene lengre.
Siden tiden på studiebenken har disse grunnpilarene sakte, men sikkert forduftet og BMW har gang på gang gått på akkord med merkevaren og merkevareidentiteten. Først kom inntoget av uinspirerende FWD-biler, vaklende designspråk, forenkling og kostnadsbesparelser over hele linja. Jeg forstår at EU trolig er skylden i mye av det, men det vil ikke være rimelig å pålegge ansvaret på "alle andre". BMW kunne - hvis de ville - fortsatt opprettholdt merkevaren og merkevareidentiteten.
G60 5-serie ble hardt markedsført som en reprise av E60 5-serie, men aldri før har vel en slik markedsføring vært feil. Der E60 5-serie bød på innovasjon og nyskapninger, samt en tydelig DNA-profil i designet, gikk G60 5-serie på akkord med alt. Fra å være en tung, satt tysk premiumbil, til å fremstå som det jeg åpenbart mener minner om en asiatisk FWD-aktig 5-serie med Lada-standard. Fra å tilby flust med utstyr, har man kommet dit at man knapt tilbyr noe. Man har mistet det tydelige BMW-preget på hele bilen og kvaliteten er skrantende. Svært skrantende. Kvaliteten på bilen er unektelig - Lada - sammenlignet med hva alle forhenværende 5-serier har vært.
Personlig mener jeg det er et stort feilskritt å gå i sporet BMW er nå. Som en utbyggerkunde av meg til stadighet sier om boligene han bygger (som objektivt sett har en svært høy teknisk standard); "jeg selger gull til drittpris, mens andre selger dritt til gullpris". BMW har dessverre havnet i kategorien der de selger "dritt til gullpris" - det fungerer i det korte løp, men er et feilskjær i det lange løp. Det er begrenset hvor lenge man kan identifiseres som en premium/luksusprodusent, når produktet ikke lenger oppleves som dette. Det er her jeg drar refleksjonen om at BMW fort kan bli nåtidens Nokia om det ikke tas et standpunkt for hva BMW faktisk er og skal være videre i fremtiden. Har BMW som mål å bli et folkelig og alminnelig bilmerke, må de også ta standpunkt om at de vil bli det.
Kineserne leverer biler til en rimelig pris og med en kvalitetsfølelse og utstyrsnivå som overgår dagens BMW. Når BMWs tilsynelatende eneste konkurransefortrinn nå er å kjipe inn på kvalitet og utstyr, og konkurrere på pris, har BMW mistet merkevaren sin helt. Folk er villig til å betale for premium og luksus - gitt at man faktisk også får det. Jeg er overbevist om at BMW fint kunne stått i det (se på Porsche), men tok feil vei i lyskrysset. Nå gjelder det å manøvrere seg tilbake til det samme lyskrysset og stake ut en riktig kurs!
-
Maxmek fikk poeng fra sveigis i Sveigis sin e61 530 d 2005 modell & en E91 318i .Helgens fiasko skruing .
Ja 1971 mod Ford Capri 1600 GT Var tøff bil på 70 - 80 tallet, hadde vel 88 SAE HK, skulle jo gjemt den vekk, idag er vel en slik verd nesten sin vekt i gull. Men den Mitsubishi Sapporo GSR 2000 1982mod jeg hadde er nok enda sjeldnere, jeg kjøpte den ny hos AutoCar når de var i Blødekjær, de forhandlet Mitsubishi og BMW, og tror det ble solgt mindre enn 10 stk i Norge. Det er nok også et spesielt samleobjekt. Jeg husker den var dyrere enn en Bmw 323 (ca 120.000,-) var litt penger den gangen, men de ville ikke gi like god innbytte om jeg kjøpte 323'en som jeg egentlig hadde mest lyst på. Tror de var sponset av importøren til Mitsubishi for å få ut en Sapporo i distriktet.