Priser uten moms du oppgir i kursiv? Hvor kommer 30k inn?
Det jeg leser er et tilbud på å skifte termostat og kjøre en renseprosedyre til 8-10k avhengig av om mva. er med eller ikke. Som er stivt for termostatbytte, men litt bedre om det innebærer komplett flush og bytte av kjølevæske. Enig i at vannpumpe bør tas samtidig. Disse termostatene er komplette med hus og tempmåler, så en del dyrere enn på f.eks. E36.
EU + bremsevæskeskift var dyrt, enig der.
Er det kupevifte som bikker totalen over 30k? Originale vifter er fort i prisområdet 5-7000+ kr, samt at biler som E46 vil behøve litt demontering ved bytte.
Jeg kan sånn sett ikke si at dette er noe selger burde dekke på en 25 år gammel bil. En skranglete kupevifte og termostat, samt bremsevæske som må skiftes er peanuts og ikke noe vesentlig dårligere stand. Om dette var alt som var feil på en slik bil hadde jeg personlig blitt veldig fornøyd, men nå skrur jeg selv.
Tingene er, som nevnt av andre her, overkommelig å få skrudd selv, uten garasje. Bytta termostat på samme motor i november en gang - utendørs, samtidig som bil holdt på å dekkes av frost og sola gikk ned. Ikke så gøy, men gikk greit det. Ellers finner du sikkert som du er inne på noen som kan bytte det litt billigere enn verksted, men vet ikke hvor mye bilskruing man finner på mittanbud?