Gå til innhold

E.C.

Medlem
  • Innholdsteller

    9121
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    55

E.C. vant dagen sist Oktober 20

E.C. hadde mest likt innhold!

7 følgere

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Kjøretøy
    E39, E61, E91

Nylige profilbesøk

17388 profilvisninger
  1. Hvis katalysator er tett og bilen stoppa og man deretter har prøvd å få start ved å dra på starter en stund så kan pluggene bli våte av det. Så trenger ikke nødvendigvis være problem der. Sitter vel rett på grenrøret den katalysatoren, så ikke bare å skru av for å reste uten.Kan muligens skru ut lambda i stedet?
  2. https://www.ebay.de/itm/146912970209 Bare å holde fast i underbuksa når effekten går opp med 500 hk over et spenn på 2000 rpm der:
  3. Lever du i 2025 uten adblocker?
  4. Nok en klassiker i kategorien "Florida man"
  5. Har inntrykket av at tilsvarende 6-serier ligger lenge hos forhandlere. De er som regel godt utstyrt - merkbart bedre enn gjennomsnittlig 5-serie fra samme årgang, men prisen havner i mange tilfeller nærmere 540-550 i/d. De ligger også nærme i pris sammenlignet med 7-serien med grei motor og utstyr, så kan skjønne at det ikke selger så godt, med mindre man har krav om slikt bagasjerom. Jeg vil si at den der burde kanskje være litt nærmere 500-tallet enn 600-tallet, så minst 50k for dyr.
  6. Pingle 😆
  7. Lurer på om det er den ja
  8. Har sett på youtube faktisk, kan se om jeg finner den igjen, om du ikke finner den først.
  9. Måtte faktisk inn og snoke på bilhistorikken i If. Bortsett fra pågående flipping har pensjonisten hatt den i kun 7 måneder - korteste eiertid, mens lengste eiertid er hos en 24-åring i Toten. How the tables have turned 😆
  10. Skal ikke undervurdere hva man blir vant til. Har dytta en Hazet verktøyvogn på 70 kg i E61, har også kjørt bakfanger/sideskjørt i samme bil. Det er uendelig mye enklere å kunne (spontan)dytte ting inn i bilen om man plutselig kjøper noe enn å styre med henger. Spesielt om man har begrenset mulighet til antall biler/hengere/parkeringsplasser. Da hjelper det lite å ha kjempetilbud på en bil som ikke dekker behovet. Skal man derimot ha mest bil for penga, som bil nr. 2/3/4 blir det fort noe annet.
  11. Ja, da har du åpenbart ikke hele linja nede, så det er kun brudd som kan være årsaken her (om det ikke er modul). Brudd er gjerne der noe gnikker mot noe, så du kan potensielt ha kortslutning til jord, men kun på modulsiden. Derfor er det lurest å "frikoble" modulen fra aktuell diagnosepin, for å kunne trekke en endelig konklusjon. Jeg hadde litt sært opplegg, da jeg også brukte 20 pins pacman-adapter. Den kunne jeg skru opp adapteret og trekke en kabel fra ekvivalenten til pin 7/8 (det er vel pin 17 og 20 i pacman) som jeg dro rett til K-line utgangen på modul. Der klippa jeg av diagnose-ledningen mellom modulen og bilen og koblet min makeshift-kabel på modulen. Du har flere valg her egentlig, vil tro det går fint å kjøre 12 V + jord inn i OBD-adapteren og trekke en kabel til ABS-sentralen din fra pin 7. Alternativt har man jo break-out-box, de kan være ganske kjekke, kan du koble opp alt som vanlig og trekke ledning rett fra boksen:
  12. Ikke uvanlig det. Hadde tilsvarende på E36 der hele K-line var kjørt ned, fikk da ikke kontakt med noe. Lagde en adapter så jeg kunne spleise rett inn i moduler. Det eneste man må passe på da er at linja kan være dratt ned mot jord eller 12V, så du må koble fra din vanlige diagnosepin på abs-modul, slik at den eneste forbindelsen går kun til diagnoseapparatet og ikke begge deler (diagnoseapparat og havarert kommunikasjonslinje). I OBD-porten er vel ting ok hos deg? Får tak i andre moduler?
  13. Forsikring om dagen ervinklet til å rævkjøre alle like mye. Selv om alder under 23 år gir en del utslag i pris er alle opptatt av å gi mest mulig bonus til de med 0 erfaring. Startbonus på 60 % og max bonus på 70-75 %. Og bonustap på 10 %-poeng ved skade. Da blir det knapt forskjell i pris på noen som er fersk kontra noen som har kjørt skadefritt i 10 år. Jeg starta med 20 % bonus og man røk på 30 %-poeng trekk om man hadde uhell. Da svei det litt mer og man tenkte litt mer over konsekvenser ting kunne få, spesielt om man var avhengig av bil.
  14. Brudd i kabler til bakluke? Du kan jo ha en increased battery discharge og at IBSen faktisk funker som den skal og kutter av "consumers". Jeg har tilsvarende på min E61 nå, som jeg ikke har feilsøkt enda da den står en del og jeg har annet å finne på. Hvis man vekker bilen en del ganger så vil man ha en del forbruk av batterikapasiteten, men hvis man lar IBSen få koble ut strømforbrukere og har bilen låst uten å røre den på en stund så blir ikke batteriet brukt opp noe særlig, men du får nå pling om høyt strømforbruk og resett av klokka.
  15. Uff, stakkars mann. Trengte vel en flytevest for å ikke drukne i fi##e etter å ha kjøpt M4en.
×
×
  • Opprett ny...