Ja, da har du åpenbart ikke hele linja nede, så det er kun brudd som kan være årsaken her (om det ikke er modul). Brudd er gjerne der noe gnikker mot noe, så du kan potensielt ha kortslutning til jord, men kun på modulsiden. Derfor er det lurest å "frikoble" modulen fra aktuell diagnosepin, for å kunne trekke en endelig konklusjon.
Jeg hadde litt sært opplegg, da jeg også brukte 20 pins pacman-adapter. Den kunne jeg skru opp adapteret og trekke en kabel fra ekvivalenten til pin 7/8 (det er vel pin 17 og 20 i pacman) som jeg dro rett til K-line utgangen på modul. Der klippa jeg av diagnose-ledningen mellom modulen og bilen og koblet min makeshift-kabel på modulen.
Du har flere valg her egentlig, vil tro det går fint å kjøre 12 V + jord inn i OBD-adapteren og trekke en kabel til ABS-sentralen din fra pin 7. Alternativt har man jo break-out-box, de kan være ganske kjekke, kan du koble opp alt som vanlig og trekke ledning rett fra boksen: