Gå til innhold

E.C.

Medlem
  • Innholdsteller

    8821
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    49

E.C. vant dagen sist Juli 10

E.C. hadde mest likt innhold!

6 følgere

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Kjøretøy
    E39, E61, E91

Nylige profilbesøk

16299 profilvisninger
  1. Hehe, ja med det mønsteret der ser det ikke ut som mye våtgrep nei. Lykke til med været og god tur!
  2. Litt dyrt med 49k for litt detailing og reklamasjonsrett mot forhandler 😆
  3. Det lurer jeg på også. 75W-90, f.eks. Castrol Transmax Axle er jo generelt godkjent for BMW diff uten LSD-clutcher, hvor mye annerledes er disse nyere diffene mekanisk sett kontra de eldre? Så ut som et skille rundt 07/2011 på F11 da jeg gjorde oppslag. EDIT: kan se ut som at Fuchs har vært leverandør til BMW på disse, finnes bl.a. her: https://www.autodoc.co.no/fuchs/23456310?gQT=2 Godkjenning for bl.a. BMW, Lada og Moskvich 🥳
  4. Gnikka dekksider i dag av alle ting, så de ble svarte igjen
  5. Vi konkluderte med at det var nok 0,2 mm her 😛
  6. Interessant, da har de kanskje kjipa ut på låsemutter og gått for vanlig mutter og loctite i stedet.
  7. Klyver funker greit på rustne muttere, usikker på hvor bra det går når man er opptatt av å ikke skade gjenger under. Den må vel ha gått skeivt på gjengene om den satt seg fast? Det skal være låsemutter der og de bør du ha nye. Hva slags produsent på stag er det? Pleier jo å sitte mutter på enden når man kjøper nye. Du kjenner på en ubrukt låsemutter at det er litt motstand når du får den på, men ikke så gale. Når man gjenbruker en slik låsemutter så pleier de som regel å kunne gå så å si hele veien for hånd eller med veldig lite motstand.
  8. Hvordan har du målt? 2 mm er jo sjukt mye.
  9. Overalt på Ebay, bare søk på parking card.
  10. En hel bærearm altså, sa de noe om hjulstillingskontroll eller er det ikke nødvendig ved bytte av denne på din bil? Og ble lyden borte?
  11. Det er vel ikke så ille om de regner inn at det fort kan gå en hel dag på jobben, men det er jo en del billigere å få hele greia gjort i Sverige: https://www.finn.no/bap/webstore/ad.html?finnkode=75684947&ci=6 Avtagbart hengerfeste til F11 inkl. arbeid og ledningsnett til 8500 kr (usikker på om det er SEK eller NOK) Jeg personlig hadde montert slikt selv, men det kommer jo an på ferdighetsnivået til en selv og hva man er komfortabel med. Det mekaniske er ikke all verden, men ledningsnett og evt. koding kan fort bli mer krevende mtp. kompetanse og utstyr for å få det gjort ordentlig. Skulle jeg hatt et verksted til å gjøre det for meg så hadde jeg gått for noen som spesialiserer seg på dette, da de trolig vil være både billigere og bedre mtp. jobben, ettersom de gjør det samme hele tiden.
  12. Han der har jo fakturert inn hver time som har blitt brukt til ombygging og godkjenning virker det som 🫣
  13. Pleier å smøre sånt uansett. Blir vel mindre flex om man har hylse rundt og mindre materiale ytterst, vil tro det er for å ha det stivere. Litt utypisk powerflex da, at montering krever presse.
  14. Hehe ja, det er lite stas å ha bilen på bukk i lengre tid, ingen tilhenger av det selv. I utgangspunktet burde man nå greie seg i en dobbelgarasje, men har man noe delebil/prosjektbil så er ikke det bare-bare å trille ut og frigjøre plass. Blir da litt stresset om en bil henger for lenge og man ikke har tilgang til ledig skruplass om det skulle skje noe med en annen bil. 😅
  15. E.C.

    Krise 😨

    M57 har ikke det.
×
×
  • Opprett ny...