Gå til innhold

E.C.

Medlem
  • Innholdsteller

    8390
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    44

E.C. vant dagen sist Februar 3

E.C. hadde mest likt innhold!

6 følgere

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Kjøretøy
    E39, E61, E91

Nylige profilbesøk

15039 profilvisninger
  1. @Skulebollen Jeg måtte faktisk google "rødboka" for det hadde jeg ikke hørt om. Du skriver "Rødboka til SVV" i dine innlegg, så jeg trodde nesten at det var noe regelverk/oppslagsdatabase SVV hadde, men det er jo bare et AS som selger bildata. Sånn sett ville jeg heller stolt på den svenske linken, som skal ha faktiske vognkortopplysninger registrert på bilen i Sverige (tilsvarende det vi har på SVV her hos oss). Vil tro disse trumfer 3. parts oppslag fra privatselskap når bilen allerede har blitt registrert med gitte vekter i et annet land.
  2. Har ligget en 535i med manuell (F1x), men litt kjipt utstyrt, så tror ikke den ble solgt så fort.
  3. Har du noen feilkoder inne da?
  4. Hvor bra ble den avknekte plusskabelen fikset? Den du hadde i forrige tråd? Du må ut på samme feilsøkingsrunde som før, med å måle spenningsfall.
  5. Basert på det siste du skriver så høres det ut som at du har en nokså hel bil i en bra forfatning, alderen tatt i betraktning. Se litt over om det er noen spesielle deler den behøver og undersøk pris/tilgjengelighet, som nevnt over. Kan bli bra det: Finnes også grupper for slikt (og det meste) på FB: https://www.facebook.com/groups/115023058840474/buy_sell_discussion
  6. Så mange på bimmers som er glade i brunt interiør så bør vel dette interessere noen Detaljer og bilder i finn-annonsen her: https://www.finn.no/recommerce/forsale/item/394313333 OK stand, forutenom nevnte feil på lårstøtte og setevarme førerstol. Har man én comfortstol som deledonor bør det være fullt mulig å sette sammen et 100 % fungerende interiør i løpet av en helg. Bimmers-pris: 4000 kr. Har fortsatt det komplette listesettet i børstet alu (som avbildet). Førerdør-listen er noe slitt, men ellers ok. Kan selges/følge med etter avtale.
  7. Se der du, var visst "billig" med original kupevifte på E46 av noe grunn, men så har verkstedet prestert å finne en annen vifte til nesten dobbel pris av original. Imponerende.
  8. Priser uten moms du oppgir i kursiv? Hvor kommer 30k inn? Det jeg leser er et tilbud på å skifte termostat og kjøre en renseprosedyre til 8-10k avhengig av om mva. er med eller ikke. Som er stivt for termostatbytte, men litt bedre om det innebærer komplett flush og bytte av kjølevæske. Enig i at vannpumpe bør tas samtidig. Disse termostatene er komplette med hus og tempmåler, så en del dyrere enn på f.eks. E36. EU + bremsevæskeskift var dyrt, enig der. Er det kupevifte som bikker totalen over 30k? Originale vifter er fort i prisområdet 5-7000+ kr, samt at biler som E46 vil behøve litt demontering ved bytte. Jeg kan sånn sett ikke si at dette er noe selger burde dekke på en 25 år gammel bil. En skranglete kupevifte og termostat, samt bremsevæske som må skiftes er peanuts og ikke noe vesentlig dårligere stand. Om dette var alt som var feil på en slik bil hadde jeg personlig blitt veldig fornøyd, men nå skrur jeg selv. Tingene er, som nevnt av andre her, overkommelig å få skrudd selv, uten garasje. Bytta termostat på samme motor i november en gang - utendørs, samtidig som bil holdt på å dekkes av frost og sola gikk ned. Ikke så gøy, men gikk greit det. Ellers finner du sikkert som du er inne på noen som kan bytte det litt billigere enn verksted, men vet ikke hvor mye bilskruing man finner på mittanbud?
  9. @Ingvaldsen N52 i den, sjekka faktisk på VIN. Har sett i flere annonser der folk klager over at finn bl.a. henter feil dato for EU-kontroll og sånt.
  10. Karmesinrot er ikke en farge man ser hver dag. Kommer sikkert til å bruke mer suppen enn min E91, og den ligger jo 1,3 L/mil på blandet om vinteren. +/-. Venstre lykt er full av vann også. Det er nok ikke det beste BMW-kjøpet til 60k, men det er vanskelig å si når man ikke vet kriteriene for kjøp. Har man lyst på noe med 4-hjulsdrift, høy bakkeklaring og en sprek farge så er vel det ganske bra. Pendlebil, mindre bra.
  11. Tja, si det du. Her prøver du å selge skinnet før bjørnen er skutt. Det vil i meget stor grad avhenge av både utgangspunktet og kvaliteten på oppussingen. Sånn umiddelbart tenker jeg at slike prosjekter dundrer fort i minus og er man heldig så får man igjen for sine utlegg, mens man jobber tilnærmet gratis i hundretalls av timer. Så om det er for å tjene penger hadde jeg satset på noe annet. Slikt blir gjerne best når man egentlig ønsker å beholde og strekker seg litt ekstra for å få ting bra. Et røft anslag på 200k, som skrevet over, kan jeg si meg enig i, men dette kan fort variere en del både opp og ned. I tillegg til hvor bra bilen ender opp med å bli avhenger du av å finne en rett kjøper, som har både penger og plass til å ha noe sånt. Da blir det ekstra krevende å verdivurdere. For de fleste samlere er nok en urørt originalbil i fin stand mer verdt enn en oppusset en også.
  12. Kom til å tenke på den her:
  13. Føler de kunne korte ned litt på teksten, sånn her:
  14. Hadde bare fakturert 15-30 min ekstra der ass.
  15. Holy Jesus, bytte ut originale ACS hjul til fordel for GS Split. Haram.
×
×
  • Opprett ny...