-
Innholdsteller
9369 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
-
Dager vunnet
59
Innholdstype
Profiler
Artikler
Forum
Galleri
Blogger
Kalender
Alt skrevet av E.C.
-
Manglende energimengde vil i så fall kompenseres med høyere innsprøytet mengde drivstoff. Ser ikke at det skal være et problem på original motor. Om forbruket skulle gå opp marginalt som følge av dette så tror ikke jeg at man henter prisdifferansen mot 98. Hadde 95 og 98 kostet det samme derimot.
-
Tenker du først og fremst på ytelse pga oktantall eller innblanding av etanol i RON95 som enkelte mener kan være problematisk?
-
E.C.'s garasjetråd - våkner litt opp igjen etter vinteren
emne svarte i E.C. sin E.C. i Bilder og filmer / Show-off
Ja, flyter dessverre ikke over av de. Du vil også behøve slepering med varme og knappen som skrur det på. Sånn sett kanskje greiest fra en delebil. Om jeg snubler over noe som passer deg så skal jeg sende deg et tips. -
E.C.'s garasjetråd - våkner litt opp igjen etter vinteren
emne svarte i E.C. sin E.C. i Bilder og filmer / Show-off
Ja, det var et par godsaker i delebilen, deriblant oppvarmet ratt. Du har vel nøkkel med nøkkelblad som du vrir om ved start og ikke knapp? Der ligger forskjellen. Du må ha en fra før 09/2005, alle etter den datoen kalles for "start stop", disse passer til biler med startknapp. De passer ikke overens ut av boksen, så tror de fleste ender opp med å kjøpe riktig type når de først skal bytte. -
Min 2009 E70 og livet med den (nok en DPF rens)
emne svarte i E.C. sin Otis i Bilder og filmer / Show-off
Jeg har kjøpt AeroTwin fra Bosch fra Autodoc sist høst/vinter, men disse var tydelig annerledes sammenlignet med akkurat samme Bosch modell kjøpt året før det igjen. Stusset en del på det, lurte litt på om disse kunne være fake. Nå har jeg kjøpt "samme" viskere igjen, men nå fra Mekonomen. Litt spent på om disse igjen ser annerledes ut. Biltema har jeg prøvd én gang de siste 5 åra. Jeg anser ikke meg selv som en komplett idiot, men det var jaggu sånn jeg følte meg da viskeren skulle på. Ga opp til slutt. Den universale innfestninga deres gidder jeg bare ikke. -
E.C.'s garasjetråd - våkner litt opp igjen etter vinteren
emne svarte i E.C. sin E.C. i Bilder og filmer / Show-off
En felg ferdig maskert, mangler å wipe av en siste gang før man kan gå løs med sprayboksene: De tre andre er nå "ferdig" pusset og trenger maskering. Maskering går rimelig treigt. Er ikke alle som har trua på at prosjektet kommer i mål skjønner jeg: Hadde jeg gjort noe annerledes så tror jeg at det hadde vært å ta hele felgen, men det får bli "neste gang". Fikk testet timer på Webastoen i dag. Aldri før har jeg satt meg i en forhåndsoppvarmet BMW på morgenen. Dette kan man bli vant til! Fjernkontrollen fra delebilen var dessverre ikke reddbar. Det kan nok stemme at den har vært en tur i vaskemaskina ja: Kretskortet i to biter og mye grønt: Fikk kjøpt en fjernkontroll på finn, av den gamle typen - som bilen egentlig skal ha, så det blir spennende å se om det blir så enkelt som å kjøre prosedyren for å parre disse. Vi får se. Kaldt vær hjelper på å få ut fingern, ratt med varme fra delebilen ble i dag sendt til omtrekk. Skulle ta ca. 6 uker. Satser på å få den igjen og på plass innen desember. Ser hvor slitt det er på toppen: Får ta det mer i detalj når det kommer i retur og monteres. Ute etter et grisebillig ratt til å flytte på bilen så jeg slipper å bruke vice-grips til ratt, så gi en lyd om du har noe Bremsene er betydelig bedre, men ikke 100 % fri for risting, aner litt antydning når det bremses veldig lett fra høyere hastighet. Det blir å bytte casterstag neste. Valget er nå ganske enkelt når man først har et par liggende i skapet. Hadde tilsvarende på E39 mener jeg å huske. Mener det forsvant da casterforinger ble byttet til powerflex. Bremsene passer nå ganske bra i felgen: -
Gikk fort den 7-eren
-
Stemmer det. For de som ønsker å lese mer om glødeplugger kan dere se her: BOSCH manual pia_glow_plugs_en_58333.pdf
-
@K.F la den inn i skaderegisteret. Litt synd, den så ganske bra ut.
-
Stasjonsvogn med luftfjæring eller elektrisk bakluke?
-
Alcantara og de fargene BMW hadde på enkelte seter/interiør på 80-90-tall må være noe av det kuleste. Jeg synes oppriktig at det fortsatt ser smashing ut i dag.
-
Den StOoOrE BMW-nevnt-i-media-samletråden!
emne svarte i E.C. sin aloebiz.net i Annet BMW og motorprat
Slitte klosser og "skiver under minste tykkelse". Høres alltid så dramatisk ut. Noen skjønner vel ikke dette konseptet helt. At du ikke kan sette på et nytt sett med klosser på disse skivene, men bremsene er da fullt brukandes fram til slitasjevarsleren på klossene går og lampa i dash kommer opp. Og avhengig av kjørestil og -lengde opp mot 1 år til. Noen er eksperter når de skal prute ved kjøp, samt helt kunnskapsløse og "godttroende" når de skal klage i etterkant. Ganske leit at slike tar opp klagekapasitet og at deg blir mindre press på de som faktisk svindler folk. -
Tenkte på releet ja. Vanligvis bytter man "alt" samtidig. Rele, plugger og strømkabel som forsyner releet.
-
Byttet du modulen/releet? Hvis det er en kortslutning der så vil du trolig svi av pluggen rimelig fort. Har du to gamle plugger som funker fortsatt? Da kan du koble de på nr. 2 og 3 (la de nye sitte i motoren) så har du de gamle tilkoblet utenfor motoren (ha på egen jord). Så starter du bil og ser om nr. 2 slukker før nr. 3. Hvis nr. 3 henger så vil du se det. Mest korrekt hadde vært å kjøre tang-amperemeter på kablene til plugg eller evt. måle tilført spenning til plugg, men måten over er fort den eneste som ikke krever noe spesialutstyr og du risikerer bare de to pluggene som uansett skulle i søpla. obs, husk at tuppen blir opp mot 1000 grader om du tester sånn.
-
-
Dynamo, regulator, feil på vibrasjonsdemper. Vanskelig å si over internett. Kommunikasjonsfeil mellom dynamo og DDE, normalt skal den lade "max" om den ikke får beskjed fra motorhjernen, men er ledningen kortsluttet så kan du risikere utfall der den ikke lader.
-
Ok, trolig ok på dyser da, men man bør aldri utelukke feil på komponenter når man feilsøker, selv om de er (relativt) nye. Må følge fakta. Du kan se matetrykk via egnet diagnoseverktøy. INPA f.eks. har dette.
-
For så vidt sant, fikk du skrudd av også på denne måten?
- 526 svar
-
- webasto
- parkeringsvarmer
-
(og 4 andre)
Merket med:
-
Artig. Samboeren kjente igjen skiltet, ser ut som at fyren har standardisert greit akkurat der.
-
Ble det ikke deaktivert fra E6x å starte via pin1? Har sett at folk lager mikrokontrollere som styrer fjernkontrollen som ligger i bilen. Regner med at man ikke hadde orket det om mikrokontrolleren kunne styre varmeren direkte? Skal sjekke litt på nettsia der, takk.
- 526 svar
-
- webasto
- parkeringsvarmer
-
(og 4 andre)
Merket med:
-
Er den trimmet? Og hva er matetrykk under pådrag? "Jeg vet at det ikke er dysene det er noe galt med" - hvordan ved du det?
-
Bumper denne for fjernkontrollspørsmål. Fikk nå ordnet webastoen på min E61. Jeg har pre LCI og er usikker på om den har hatt fjernkontroll på noe tidspunkt. Den originale skal se slik ut: Fra 03/2007 (LCI) har man T93-fjernkontrollen: Av hva jeg skjønner så er Webasto alltid styrt via en databuss. Her er det alltid CAS, DDE, IHKA og instrumentcluster som skal bli enige om at det er "greit" å starte. Fjernkontroll går via CAS, ergo ikke noe fysisk å ettermontere - uansett. Må det kodes inn noe i VO? Ser ikke noe i utstyrslista på LCI-delebilen som indikerer dette (denne har en T93 som er kjørt i vaskemaskinen). Alle disse fjernkontrollene er jo tilsvarende garasjeportåpnere og kodes til ens bil via noe trykkeri-sekvens. Da lurer jeg på: Brukt nøkkel bør vel gå fint her? Kan jeg bruke T93 på pre-lci eller er det noe forskjell pga. ny CAS-versjon på LCI? Antennene og antenneforsterkeren i bilen er da like gjennom hele generasjonen E6x, så ville da tro at signalet som sendes er "likt". Noen erfaringer eller en billig fjernkontroll til salgs og test?
- 526 svar
-
- webasto
- parkeringsvarmer
-
(og 4 andre)
Merket med:
-
Nyere biler har dpf og catalysator i samme "klump" på eksosrøret. Én enhet. Tidlige E60 har dette i to deler. Det kan hende din bil er levert uten DPF fra fabrikk, men den har fortsatt en katalysator originalt, det er sikkert den som du har tatt vekk med downpipen din.
-
Snapshot of the day - Tok du bilde av bilen din i dag?
emne svarte i E.C. sin morteym i Bilder og filmer / Show-off
Liker også N52 som jeg har i min E91. Hadde bare kjørt M52B20 og M54B22 før og der var det litt vel trist på bunn, N52B25'en greier seg mye bedre der. 3L og lavere egenvekt i din må da bli riktig så bra.
