Gå til innhold

E.C.

Medlem
  • Innholdsteller

    9373
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    59

Alt skrevet av E.C.

  1. Stemmer, E6x som seiler litt opp. M57 og generelt bra for rust. Vært et par gode 525xd facelift til salgs, den ene var veldig interresant, men dessverre i Trondheim. "Kjipe" girkasser på de, men har ikke tenkt å trimme, så bør vel være greit så lenge folk har byttet olja. Jeg henger litt mellom det å kjøpe noe billigere nå eller å kline til med M550d. Burde kanskje høre hva jeg kan få i innbytte for Model3-en ved kjøp av M550, mulig det kan være noe bra deal å oppdrive. E53 kan vurderes ja, de har vel slitt med girkasser, men det ble vel bedre på facelift?
  2. Noen som har noe på Østlandet som ikke ligger på finn? Ser for meg biler som folk har hatt en stund, slik at evt. historikk og problemer er kjent. Absolutte krav: 4wd og krok, PKK minst til neste sommer. Ikke en rusthaug eller større feil som må fikses omgående. Pris: under 100k, hele prisspennet kan være aktuelt i grunn. Aktuelle biler: E46 med 6'er, E83 med 6'er eller M47. E9x og E6x med 6'er. Noe annet som møter krava kan selvfølgelig vurderes, men ønsker ikke N47.
  3. E.C.

    Flere hester?

    Ja. Ja og nei.
  4. Ser ikke ut som at modulen er på lista en gang, så da kan man ikke forvente at den funker.
  5. Nå er det kanskje bare meg, men jeg mener at det er mer ryddig å fortelle om problemer som er fikset eller som man tror at man har fikset enn å late som om de aldri har eksistert.
  6. Det blir jo litt kleint for oss som har lest tråden din:
  7. Det er ofte et minimum av pins som er koblet opp der, så mulig det ikke tolkes rett av ICOMen. Den ekte overgangen for nyeste ICOM er nesten like dyr som ICOMen selv, så det er muligens noe mer som skjer der enn å være et koblingspunkt. Jeg har facelift E39 med kontakt kun inne i bilen og der blir tenning gjenkjent. Forresten, er lokket på kontakten under panseret igjen når du prøver fra inne i bilen?
  8. Jeg tror nok at eSIM er en grei funksjon som man får mer bruk for i fremtiden, men argumentet om at du kan ha tilgang til mobilting når du ikke har mobilen med er litt tynt. Hvor ofte skjer dette? Kan ikke huske sist jeg var i bilen uten mobil. Blir som å ha eUnderbukser, for den gangen du er i bilen og har glemt underbuksa.
  9. Hvilken kabel har du? Noe K-CAN fra Ebay? Mulig den ikke fikser dette på eldre E39.
  10. Sjekk aller først at det lekker i belgen og ikke i koblingene (med såpevann). Hvis du bestiller på regnr så skal du få riktig mtp. utstyret i bilen. Sport og ikke sport er nok hipp som happ. Flere firmaer som selger det om hverandre eller har kun én type belg.
  11. Kjøp bilen for deg selv og ikke for nestemann. Jeg digger alcantara, mens noen mener det blir for lite premium. Enkelte tåler ikke annet enn sort skinn, etc. Jeg har ikke alle prisdifferansene i hodet og det er riktig at bilen kan være lettere solgt med bestemt utstyr, men man får (som regel) ikke igjen den ekstra prisen man betaler for ekstrautstyret som man ikke får glede av selv. Dermed ikke noe vits å kjøpe utstyr man ikke ønsker/behøver fra et økonomisk ståsted, blir fort store summer av å kjøpe det ene og det andre. Ergo: man kjøper ikke B&O eller B&W anlegg som koster 40k mer enn Hifi om man er tonedøv og hører på podcast for å få 20k mer i salgspris (vs en lik bil med hifi) når bilen selges igjen om noen år.
  12. https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=230686651 Jeg tror at det er en bedre og tryggere investering å putte 30k i et aksjefond enn å prøve å ta vare på en rusten E46 med kjip motorisering i håp om at denne vil fly opp i pris om 7 år. Særlig om du må lagre den hele veien for at den ikke skal ruste mer. 🥴
  13. Det står jo i selve feilkoden. Den sliter med å få 5V fram til sensor. Så enten er modulen din dårlig eller så har du et problem med ledningen som går fram dit. Evt. korrosjon i koblingspunkter.
  14. Det var leit å høre.
  15. Nei, du kan ikke bare kode den bort. Det beste er nok å fikse feilen(e) som fører til at den lyser.
  16. Du kan se om det ligger en feilkode på noe, men ja det er som regel modul, sensor(er) eller ledningsnett det er feil på (som egentlig er hele systemet).
  17. Tror ikke det blir de store endringene i pris framover, særlig på biler ute av produksjon.
  18. Man får se på den positive siden: den hadde blitt like ubrukelig om noen hadde kollidert med den, men da slapp man at noen omkom i samme slengen.
  19. Vil si at det er greit å klemme sammen sketchy reparerte karosseri, men de kunne da ha resirkulert f.eks. lykter etc., typiske høggerdeler. Mulig de er redd at noen kjøper det rett opp og gjør samme greia om igjen da.
  20. Ikke det beste nei. Er det rundt 3 sekunder etter start? Får du høy tomgang i det den fyrer opp?
  21. Ligger det inne noen koder da?
  22. Interessant. Legger ved screen av min.
  23. @papertiger: bold hos meg på uleste (PC/Chrome)
  24. SV og Rødt skal ta milliardærene. Jeg skjønner det ikke helt. Det er 362 stk i følge Google/Kapital. Hva hvis de 362 bare flytter ut av Norge? Hva er kjernesaken da? Hvor mye tror man at man kan melke ut av hver? Hvis de 362 donerer én milliard hver til statskassa og man fordeler det på alle så blir det 68k NOK per hode. Jeg hadde merket beløpet, men det hadde nok ikke gjort helomvending på livet mitt. Hva faen er greia liksom.
  25. Momsen er kun på beløpet over 600k. Litt på samme måte som trinnskatt eller gamle toppskatt.
×
×
  • Opprett ny...