Gå til innhold

Min (gamle og ikke(!) bildeløse) "garasjetråd" - e61 solgt


awt
 Share

Anbefalte innlegg

  • 4 weeks later...

Forandring fryder?

 

IMG_6796_zpslelu9urv.jpg

Beklager mangelen på kvalitet, var ikke klar over at bildet var SÅ elendig.

 

Jeg kjøpte egentlig disse felgene for å ha de på 1-serien (har til og med kjøpt to dekk til dette), men den kommer mest sannsynlig for salg mot sommeren, så da blir det å sette på de originale 18" M-tech-felgene jeg fortsatt har liggende der heller.

 

Om style 403-felgene fungerer greit på 5-serien (igrunn litt smale dekk, samt altfor lavt innpress) så legger jeg nok Hartge-felgene for salg også, så får vi se om det kommer noe nytt eller om jeg bare bruker 403-felgene inntil videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To av felgene har vært til reperasjon, og i tillegg fant jeg ut at det ene fremdekket var montert på en bakfelg(!), så lurer litt på hva som har skjedd der. :roll: Uansett så satser jeg på at dekkene er lagt om til i morgen, så får ta noen bedre bilder da.

 

Ja, jeg mente naturligvis for høyt, var litt kjapp der. :) Har 25mm spacer påmontert på bildet, og da er de ca. like langt ut som 172-felgene. Fortsatt litt langt inne, men greit nok frem til jeg evt. før større spacere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Ble dårlig med bilder fra meg, men resultat ble ihvertfall slik:

 

IMG_0197_zpsto2eb588.jpg

 

25mm spacere foran og bak. Ser greit ut foran, men kunne gjerne vært ~15mm lengre ute bak, men det er ikke verre enn at de er ca. like langt "ut" som originale felger. Dekkene er standarddekkene til F3x 3-serie, noe som betyr runflat. Merker at det er noe mer veistøy med disse enn med 20"-felgene, men det som er mest plagsomt er at de sporer litt, noe som sikkert skyldes runflat-dekkene.

 

Ellers har jeg blåst støvet av de originale style 208-felgene til 1-serien (bokstavelig talt). Disse er 7,5" ET49 foran og 8,5" ET52 bak, så jeg har satt på 20mm spacer foran og 15mm bak, noe som kanskje er i det meste laget.  :-s Merker det subber litt foran i humper, så 15mm hadde nok vært mer egnet der, men jeg hadde bare et sett av hver. :)

 

IMG_7105_zpss7nmscld.jpg

 

IMG_7106_zpsvok4glfy.jpg

 

IMG_7116_zpswf6e0tih.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, de gjør seg de. :)

 

For veldig, veldig lenge siden handlet jeg en 130i-potte av den enkle grunn at jeg ville ha to utløp. Jeg bryr meg ikke så veldig mye om at det skal bråke mest mulig, være størst mulig eller gi "10" hk ekstra, så derfor kjøpte jeg en original 130i-potte.

 

For nesten like lenge siden måtte jeg gi opp forsøket på å montere denne, da det ikke var så lett som jeg først trodde. En liten stund senere bestilte jeg derfor time hos Svendsen Eksos i Bergen for montering, men den timen nådde jeg aldri grunnet tåke når jeg skulle hjem.

 

Uansett, etter god hjelp fra MrQuiet her inne fikk jeg endelig svar på hvordan disse var festet originalt på 130i, og jeg fant også ut at de aller fleste 116i hadde støtfangerbjelke med dette feste, unntatt min selvfølgelig. Etter en stund kom jeg tilfeldigvis over rett type støtfangerbjelke på finn.no, så da hadde jeg egentlig alt på plass, men unntak av arbeidslysten. :roll:

 

Nå som andreaskarm her inne monterte ny potte på sin 1-serie kunne jo ikke jeg være noe verre, så da ble det plutselig montering her også.

 

For å bytte bjelke må naturligvis fangeren av, og for å ta av fangeren må(?) lyktene også av.

 

IMG_7137_zpsuetkstlp.jpg

 

Ny bjelke på plass, med opphengsdings.

 

IMG_7140_zpsr2mu8d3m.jpg

 

Potten hengt midlertidig på plass. Det ble litt prøving og feiling med diverse overganger, da det er forskjellig diameter på røret inn til potten kontra røret på bilen, men jeg tror det ble ganske greit til slutt.

 

IMG_7148_zps4aqkodnd.jpg

 

Fanger og deksel på plass igjen.

 

IMG_7156_zpsnjcijo8p.jpg

 

IMG_7164%20-%20versjon%202_zpsxdw5uisa.j

 

IMG_7171_zpsbmheizs2.jpg

 

Med tanke på hvor enkelt og greit dette egentlig gikk burde jeg jo gjort det for lengst, men det en en annen sak. :roll: Jeg mistenker forøvrig at det er en ørliten eksoslekkasje, men satser på at det kommer seg når eksospastaen har blitt varmet opp og herdet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...