Gå til innhold

F10/F11 tråden


Aunli
 Share

Anbefalte innlegg

3 timer siden, Walkabout skrev:

Jeg har 4x sportseksos på min F11, sjekk tråden min :) Veldig fornøyd, men Supersprint er kostbart.

Å najs 😍

Hørte med bilens eksos, de skulle ha 30k inkl. montering.

Vi får se, blir nok ikke eksos med det første da gitt.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, TorbjørnH skrev:

Å najs 😍

Hørte med bilens eksos, de skulle ha 30k inkl. montering.

Vi får se, blir nok ikke eksos med det første da gitt.. 

Kom på tett opp mot den summen for min del også. Da med original M5 diffuser, lakkering av denne, eksosanlegg inkl. Y-rør fra Supersprint også originalt oppheng fra BMW tilsvarende 535/550, samt montering. Så det koster litt.

Endret av Walkabout
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Kalleklovn skrev:

Hvor langt har bilen kjørt? Er det rykking/lugging ved giring eller ved bare den kjøring mellom gir? Jeg slet med min kasse på en tidligere bil. Det viste seg tydelig ved at turtall gikk opp og ned ved konstant fart uten at bilen giret. Var converteren som slet. Første omgang hjalp det å bytte olje på kassa, men etterhvert måtte converter osv byttes. Opplever du at den lugger ifm selve giringen kan det være ventilhuset på kassa som trenger utbedring. Du kan lese litt om de forskjellige kassene her (se nederst)

http://www.rats.no/Automatgear-Tjenester/Gearkasser/BMW.aspx

Kan jo være at dette er relatert til at du har forskjellig dekk foran og bak. Hastighetene er vel for lave til at det kan være balansering som skal til?

Er det en 15 modell så har du vel fortsatt garanti?

Bilen er rullet 70000km. rygger/lugger når jeg låser bilen i gir og gir gass normalt. når man trør på er bilen normal.

skal sjekke om turtallet varierer noe når dette skjer.

Har lest på nett at det er mange som kjører denne dimensjonen på xdrive uten problemer, balansering er det ikke da dekkene er nybalansert.

Er 15 modell så er garanti på bilen. Skal prøve og sette på de orginale 19" felgen med nye dekk og se om symptomen forsvinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nettopp kjøpt meg F11 xdrive som heldigvis har garanti. I dag hørte jeg plutselig en veldig svak raklelyd som ligner på det jeg har hørt på framhjulsdrevne biler med utslitte drivknuter før. Frykter derfor det er det. Høres når jeg svinger fullt utslag både høyre og venstre ved lett gasspådrag. Noen andre som har opplevd dette? Bilen har gått 80.000km. Prøver å få litt oversikt over mulige kilder før jeg går til forhandler som jeg opplever ofte ikke kjenner til noen feil før man har en god del formening selv som bileier.

Endret av larserso
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, larserso skrev:

Har nettopp kjøpt meg F11 xdrive som heldigvis har garanti. I dag hørte jeg plutselig en veldig svak raklelyd som ligner på det jeg har hørt på framhjulsdrevne biler med utslitte drivknuter før. Frykter derfor det er det. Høres når jeg svinger fullt utslag både høyre og venstre ved lett gasspådrag. Noen andre som har opplevd dette? Bilen har gått 80.000km. Prøver å få litt oversikt over mulige kilder før jeg går til forhandler som jeg opplever ofte ikke kjenner til noen feil før man har en god del formening selv som bileier.

Prøvde å framprovosere lyden igjen i kveld, men hører absolutt ingenting nå. Mulig jeg bare var veldig trøtt ifbm. skolestart for barna og ikke blitt vant til å kjøre bil med mer enn fire sylindre enda... Må få sjekka den. Om det likevel ikke er noe jeg bare innbilte meg i morgentåka, men er reelt, setter jeg veldig pris på å høre om andre har opplevd det samme og fikset det :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, PeterJorn skrev:

Noen som har vært borte i dette før og vet hvordan jeg kan demontere den?

15034199013001894663850.jpg

Har ikke sett fukt i lykten før. Men har demontert mine (uten parksensor). Det er klips på midten oppe og nede og i forkant. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 19.8.2017 at 8.59, Steffen_82 skrev:

Hei.

 

har fått noen vibrasjoner/ujevn giring ved normal gasspådrag fra 30-60 km/t.

det føles ut som at bilen glipper på girene, dette er en 15 modell xdrive.

byttet bare bakdekk når jeg var på ferie pga punktering. Over 50% igjen på framdekk. 

Lurer på om noen har vært borti like symptomer?

kjører nå med 21" felger 255/30 og 295/25. 

Har tatt diagnose og ingen feilmeldinger. Har også nullstilt girkassen, virker som problemet er mere framtredende i eco pro mode.

 

girkasse eller differensial som skaper probleme?

255/30-21 og 295/25-21 gir en teoretisk differanse på 0,81%, noe som egentlig er i det meste laget, men som likevel stort sett går greit. Her har fremhjulene størst diameter.

255/30-21 med ca. 50% slitasje (la oss si 3mm slitasje) og nye 295/25-21 gir en teoretisk differanse på 0,07%, noe som er veldig bra. Her vil da bakhjulene ha den største diameteren.

Dessverre er dette bare i teorien, og så lenge det ikke er snakk om identiske dekk, både når det gjelder merke og type, kan den faktiske rullediameteren variere endel. Det er derfor ikke usannsynlig at de nye bakdekkene dine har en diameter som er noen millimeter større enn de gamle, og da er sirkuset i gang.

Vil derfor anbefale deg å måle diameter på forhjul og bakhjul, og sammenligne disse. Anbefaler deg også å lese gjennom denne tråden for å se litt hva dette går i.

Om det viser seg at feil dekk faktisk er problemet, må du være forsiktig, da dette fort kan medføre at garantien ikke dekker dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 22.8.2017 at 18.50, E.H.D skrev:

Har ikke sett fukt i lykten før. Men har demontert mine (uten parksensor). Det er klips på midten oppe og nede og i forkant. 

På den jeg hadde badet lykten og sensoren i vann flere ganger som resulterte i masse feilmeldinger når sensoren for autopark rustet i stykker. Heldigvis for meg garanti.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Otis skrev:

ZF GA8HP45. Tåler 450 nm. 

Er det ikke skremmende å tune til 315hk/630nm da? Og er du helt sikkert på dette? Fant ingen kasse på wiki av denne som tålte bare 450nm.

Endret av Cali
Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://en.wikipedia.org/wiki/ZF_8HP_transmission

http://www.realoem.com/bmw/enUS/partgrp?id=FW31-EUR-07-2011-F10-BMW-525d&mg=24

Bilen har 450nm originalt.  Disse kassene er jo kjente for å være solide men hvor grensa går er ikke godt å si, mye kommer nok an på personen bak rattet og om du tar et drag ut av et kryss innimellom eller om du tilbringer en dag på Rudskogen. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...