Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har min Excursion på trafikkstasjonen for å registrere den ned ifra Lett lastebil til personbil. Så får jeg en telefon ifra en kontrollør som mener jeg må fylle tanken helt opp, samt LPG tanken også før den kan veies. Det synes jeg høres rart ut, hva defineres egenvekt som? Er det med full tank? 

Jeg spør kontrolløren hvor det står beskrevet, da blir han irritert og svarer unvikene. Jeg fortsetter å spør hardnakket om hvor det står skrevet og han truer med å legge saken min nederst i bunka igjen.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Jeg har min Excursion på trafikkstasjonen for å registrere den ned ifra Lett lastebil til personbil. Så får jeg en telefon ifra en kontrollør som mener jeg må fylle tanken helt opp, samt LPG tanken også før den kan veies. Det synes jeg høres rart ut, hva defineres egenvekt som? Er det med full tank? 

Jeg spør kontrolløren hvor det står beskrevet, da blir han irritert og svarer unvikene. Jeg fortsetter å spør hardnakket om hvor det står skrevet og han truer med å legge saken min nederst i bunka igjen.  

Med motorvognens EGENVEKT menes vekten av motorvogn i fullt driftsferdig stand med permanent montert utstyr, smøreolje, vann og fulle drivstofftanker samt eventuelt reservehjul, verktøy mv. Tar man ikke med drivstoff og oljeblandet drivstoff i beregningen, får man motorvognens EGENMASSE.

 

https://www.vegvesen.no/forerkort/har-forerkort/Hva+har+du+lov+a+kjore/Begreper

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, tror ikke han var klar over det heller. Så det skal han få lov å finne ut av selv, hvis han skal være paragraf rytter så skal han jaggu få jobbe litt. Han ville anmelde meg for små bilskilt også, men disse skiltene er fra forrige gang det var lov med små skilter. 

Jeg ga han klar beskjed om at hvis han skal være sånn å gå å finne feil, så skal jeg ha loven med paragraf for hver eneste ting han finner på. Så skal jeg heller fylle tanken og ta de støytene han finner på. Skal han være en pikk så kan han i det minste jobbe for det 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Takk, tror ikke han var klar over det heller. Så det skal han få lov å finne ut av selv, hvis han skal være paragraf rytter så skal han jaggu få jobbe litt. Han ville anmelde meg for små bilskilt også, men disse skiltene er fra forrige gang det var lov med små skilter. 

Jeg ga han klar beskjed om at hvis han skal være sånn å gå å finne feil, så skal jeg ha loven med paragraf for hver eneste ting han finner på. Så skal jeg heller fylle tanken og ta de støytene han finner på. Skal han være en pikk så kan han i det minste jobbe for det 👍

Ut ifra det jeg leste på denne siden (206) virker det for meg som at det er du som er vrang. Som Hanzhe linket til og siterte, så skal du ha fulle tanker så skjønner kontrolløren godt hvis du begynner å mase om paragrafer når han rett og slett ba deg om å gjøre slik du skulle. Har lite tro på at han må stå å svare for hvorfor han ber deg gjøre disse tingene, så fremt ikke det er galt. Han møter nok mye kranglefanter i løpet av arbeidsdagen så lønner seg aldri å være vrang. Derimot hvis han gjør feil og er tverr skjønner jeg at man må stille spørsmålstegn. 

Hver gang jeg har godkjent e36 til m3 og skal på vekten skal tankene være fulle, var de ikke det ble det lagt på summen på vekten i etterkant. 

 

4 minutter siden, Marius2002 skrev:

Det er meldt noen uværsdager fremover, så da tenkte jeg idag at jeg måtte ha en kveldsaktivitet til en av de dagene. :D

IMG_20170727_195906.thumb.jpg.d9503b132914e4fb3eeaaeb26ae9d6f1.jpg

 

Bare 6 år til guttungen er "gammel nok" til den der! Gleder meg :P 

Endret av -Erik-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, -Erik- skrev:

 

Bare 6 år til guttungen er "gammel nok" til den der! Gleder meg :P

9 år her, men tror ikke Lego Technic er det som interesserer hun da. Så dette blir nok en kveldsaktivitet til undertegnede :) Synd ikke Lego har BMW bil, men er skikkelig kul den oransje Porsche GT3 RS, svindyr da.

 

https://www.toysrus.no/produkt/lego-technic-42056-porsche-911-gt3-rs?id=000000000114656001&gclid=EAIaIQobChMInIjs1Iaq1QIVVsayCh3BpQ8QEAQYASABEgIbj_D_BwE

91m3oPKxFwL._SL1500_.thumb.jpg.c70beee877f7f1c033b529b073d024a5.jpg

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Marius2002 skrev:

9 år her, men tror ikke Lego Technic er det som interesserer hun da. Så dette blir nok en kveldsaktivitet til undertegnede :) Synd ikke Lego har BMW bil, men er skikkelig kul den oransje Porsche GT3 RS, svindyr da.

 

https://www.toysrus.no/produkt/lego-technic-42056-porsche-911-gt3-rs?id=000000000114656001&gclid=EAIaIQobChMInIjs1Iaq1QIVVsayCh3BpQ8QEAQYASABEgIbj_D_BwE

91m3oPKxFwL._SL1500_.thumb.jpg.c70beee877f7f1c033b529b073d024a5.jpg

Den fikk jeg til hjul, av ehm... ungene. :D

Anbefales absolutt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, -Erik- skrev:

Ut ifra det jeg leste på denne siden (206) virker det for meg som at det er du som er vrang. Som Hanzhe linket til og siterte, så skal du ha fulle tanker så skjønner kontrolløren godt hvis du begynner å mase om paragrafer når han rett og slett ba deg om å gjøre slik du skulle. Har lite tro på at han må stå å svare for hvorfor han ber deg gjøre disse tingene, så fremt ikke det er galt. Han møter nok mye kranglefanter i løpet av arbeidsdagen så lønner seg aldri å være vrang. Derimot hvis han gjør feil og er tverr skjønner jeg at man må stille spørsmålstegn.

Selvsagt er jeg vrang og tverr når det gjelder biltilsynet, men nå har jeg ikke fortalt hele historien her heller. Det begynte med at jeg fikk en telefon ifra kontroløren, jeg tenkte at nå hadde de veid bilen og de hadde fått orden på det. Nei de hadde ikke begynt på bilen, men han så bilen ut ifra vinduet sitt å så at jeg hadde lite skilt forran...det var jo ulovlig. Jeg forklarer hyggelig at dette er ett originalt skilt utlevet av trafikkstasjonen da bilen var ny i 2002. Disse små skiltene sluttet de med i 2007 var det vel. Men da svarer han at det kunne ikke han se, så jeg risikerte å bli anmeldt for dokument forfalsking. Da kjenner jeg at jeg begynner å bli varm i toppen, problemene begynner altså før bilen i det hele tatt kommer inna for porten der borte. Jeg sier at han må da huske dette og ha sett disse skiltene før, jo det hadde han men mitt mente han var falsk. Så jeg måtte kunne bevise at dette var ett ekte, og hvordan jeg skulle kunne det var opp til meg. Bilen skal inn til nedvekting også begynner de å mase om ett skilt, som er lovlig. Da er du kun ute etter å ta folk, noe som er kjent stil hos folkene på trafikk stasjonen i Arendal. Så blir det et jævla problem for han at jeg har tatt av kufangeren, for den står det jo i vognkortet at er godkjent på bilen. Så nå er jo bilen kortere enn det som står i vognkortet, jeg svarer at det er nettopp derfor jeg skal ha inn bilen for å veie den ned og for å få rettet på dette. Og så kom vi inn på dette med vekter og fulle tanker, men nå er jeg så pissed at jeg føler han kun er ute etter vanskligheter så jeg krever å få opplyst hvilke paragrafer han legger til grunn for uttalelsene side. Det er jeg i min fulle rett til å kreve. Jeg forteller at hvis det er slik vi skal ha det så er det bare å finne frem paragraf boka, for jeg skal ha hver eneste en sort på hvit. Da truer han med å legge saken min nederst i skuffen, slik at det trenerer ut. Jeg sier at det må han bare gjøre, fordi jeg henter bilen i morgen å kjører den til en annen trafikkstasjon.

Dette er dessverre normen hos trafikkstsjonen i Arendal, det er enkelte som har det alt for trygt i stillingene sine og kan styre på som de vil. Jeg vet utmerket godt hvem jeg snakket med der oppe, han er beryktet for å være ett rasshøl. For å forklare litt hvilket nivå dette er på, så kan jo Olsenbil saken være ett bra eksempel. Han jeg snakker med arrangerte teknisk kontroll utenfor bilopphuggeriet her, han stoppet alle biler som kom på veien og som skulle inn til hugging. Man trenger jo ikke være smart for å skjønne at det ble storfangst, sjelden folk hugger biler i topp teknisk stand. Så lavt synker dem, kun for å lage kvalme for folk. Loven har de selvsagt på sin side, ingenting som sier at en teknisk kontroll ikke skal være utenfor ett huggeri. Så på Arendal Trafikkstasjon tolker de loven slik at de kan gjøre det mest mulig surt for folk. Jeg har snakket med mange i en Facebook gruppe for store US SUVer i kveld, ingen av de har trengt å ha full tank når de skal veie bilen. Jeg har blitt anbefalt Drammen Trafikkstasjon av mange, så jeg forsøker dem :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du lite skilt innskrevet i vognkortet? Hvis ikke har han rett ang. det.

Til og med mange som har hatt det i vognkortet har fått trukket dette tilbake, da det ble utdelt over en lav sko i en periode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 24.7.2017 at 20.42, BMW525ix skrev:

Broderen har kjøpt seg en Merc w124. Automatkassa er ikke så medgjørlig i revers. Klarer å rygge på flat mark og svake bakker. Såvidt. Blir dette problemer på eventuell eukontroll? Har fått tak i ny kasse, men lite lysten å bytte nå. 

Bergs automat service skifter reversdel på kassen pluss lameller i 2 og 3 gir for 8000. Da er kassen "overhalt" og enklere blir det jo ikke :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, awt skrev:

Har du lite skilt innskrevet i vognkortet? Hvis ikke har han rett ang. det.

Til og med mange som har hatt det i vognkortet har fått trukket dette tilbake, da det ble utdelt over en lav sko i en periode.

Det står faktisk i vognkortet ja, det var jeg ikke klar over. Jeg har normalt skilt bak. Men det viser bare litt av mentaliteten der borte, de gnir seg i hendene hver gang de får inn en slik bil da det er så mye med disse bilene som er på kanten av regelverket (fordi regelverket er knølete utformet i første omgang). Bilen har opp igjennom vært innom biltilsyn i Bergen, Oslo og Harstad for å godkjenne kufanger, gassanlegg, nye vekter og en teknisk kontroll tidligere og da har det tydeligvis ikke vært trøbbel med lite skilt eller at tankene skal være fulle.

Men jeg har nettooo henter bilen nå, har fått roet meg en hel del ifra i går. Jeg spurte hyggelig om å få snakke med vedkommende som ringte meg i går, han bak skranken løp for å hente han. Han kom "tomhendt" tilbake, han hadde ikke lyst til å prate med meg personlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som du ofte havner i den type trøbbel, og har har en sånn form for utagerende innstilling 😜 Det han mente med skiltet kan også være at det ikke stammer fra Biltilsynet, men at det er laget og bestilt hos andre. Det finnes en del sånne muligheter som ikke er ok, og da kan man bli anmeldt for dokumentforfalskning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, 316 skrev:

Virker som du ofte havner i den type trøbbel, og har har en sånn form for utagerende innstilling 😜 Det han mente med skiltet kan også være at det ikke stammer fra Biltilsynet, men at det er laget og bestilt hos andre. Det finnes en del sånne muligheter som ikke er ok, og da kan man bli anmeldt for dokumentforfalskning. 

Da kjenner ikke du meg, men det kan kanskje ha med at det er i slike situasjoner man uttaler seg i sosiale medier. Det kan ofte skape ett litt feil inntrykk, selv om jeg gir en god bolle i hva slags inntrykk folk har. Jeg tenkte nettopp over det i denne saken at det er godt det ikke skjer så ofte. Jeg føler man kommer mye lengere med å være hyggelig å saklig, men alle har en grense ett sted. Jeg prøvde så godt jeg kunne å være rund og saklig, men når man kun møter trangsyn og alt skal være vanskelig så blir man frustrert og etterhvert irritert. 

Han må gjerne anklage meg for å kjøre med ulovlig skilt, men da må han kunne bevise at anklagene hans er korrekte. Jeg må først bli anklaget før jeg kan bevise at skiltene faktisk er lovlig. Men man må nesten kjenne forholdene på trafikkstasjonen her i byen, de er så korrupte og fult av "små konger" så det er helt forferdelig. Mye grums har kommet til overflaten nå i opprullingen av Olsen Bil saken, ting som ikke alltid får medie oppmerksomhet. Men her lokalt, og iallfall oss som driver med bil hører og ser veldig mye som ikke er bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...