Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Pleier å parkere på en av de uteparkeringene jeg og ta shuttlebus. Jeg klarer å ta bussen med bagasje for å spare de hundrelappene det koster å parkere i gåavstand. Må bare huske hvilket felt man har parkert på. Har hørt et par skrekkhistorier..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest om mange som har både forhørt seg med, og blitt stoppet av politet i utlandet i sommer, uten at skiltene deres har vært et problem. Er mange (misunnelige?) som blåser det der opp tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stod på låven og skrua også kommer det to nysgjerrige sauer gående som svært gjerne ville inn på besøk. Etter jeg satte en stopper for det rusla de videre og slo seg ned for en høneblund (saueblund?) rett ved inngangsdøra vår. Når jeg gikk ned i gamle fjøset så de derimot sitt snitt til å snike seg inn der jeg holdt på... Tidvis litt interessant å bo på bygda :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stappa led pærer i angel eyes på E87'n i går og det ble noen hakk bedre ja, men led pærene jeg stappa i grøftelysa blenda meg fra ene lykta uansett hvor jeg stod foran bilen, så de blir ikke brukt. Har aldri testa slike halogenpærer som skal gi hvitt lys, er det noe merkbart hvitere lys i de eller er det juks og fanteri?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så en stilig mørkeblå F10 i dag med frontlykter jeg ikke kan huske å ha sett før. Det var øyenbryn på lyktene, samme som F30 har.

har reg. nummer på bilen, men vet ikke hvordan holdningen til sånt er her 😂 Er bare for å finne ut om vedkommende har en tråd der jeg kan finne ut hva slags lykter bilen hadde.

Angel Eyes med markerte LED ringer og øyenbryn. Minnet litt om de som man fikk på 4-serie Gran Coupe når man kjøpte full adaptive LED.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Fredrik 90 skrev:

Du har nok sett en LCI med LED lys, de lyktene ser meget bra ut 😀

Søkte opp bilnummeret og fant ut at den er en 2014 modell. Han må ha kodet inn sterkere Angel Eyes eller noe, fordi det var et eller annet med den som var annerledes 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder på å rette feil etter mangellisten på eu på x5en.

En av feilene er parklys fremme. Det ene lyser svært dårlig, og den andre lyser ikke i det hele tatt.

Dette er DEPO lykter som tidligere eier har satt på. Selvfølgelig ligger det ikke med kvittering i bilen, og dette er den typen med sånne små dioder i angeleyesene som jeg antar at ikke lar seg reparere.

Brukte orginale lykter koster selges ikke i par på nbf. Nye lykter koster 15000kr på gs.

Det ligger et sett med uorignale lykter på finn til 1000kr, men de er uten xenon..

 

Noen som enten vet hvordan jeg kan fikse de lyktene som står på (de ser veldig lik ut som de depolyktene jeg hadde på e39en)

Eller hvor jeg får tak i nye/brukte lykter til en overkommelig pris? Nye depo koster intet mindre enn 6104 på gs..

På ebay koster kopilykter 3500.

 

Noen som vet om det er mulig å splitte lykten for å installere ordentlige ccfl ringer?

 

Som dere forstår så er jeg interessert i fikse dette billigst mulig.. :)

 

Endret av Hawkon88
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Hawkon88 skrev:

Holder på å rette feil etter mangellisten på eu på x5en.

En av feilene er parklys fremme. Det ene lyser svært dårlig, og den andre lyser ikke i det hele tatt.

Dette er DEPO lykter som tidligere eier har satt på. Selvfølgelig ligger det ikke med kvittering i bilen, og dette er den typen med sånne små dioder i angeleyesene som jeg antar at ikke lar seg reparere.

Brukte orginale lykter koster selges ikke i par på nbf. Nye lykter koster 15000kr på gs.

Det ligger et sett med uorignale lykter på finn til 1000kr, men de er uten xenon..

 

Noen som enten vet hvordan jeg kan fikse de lyktene som står på (de ser veldig lik ut som de depolyktene jeg hadde på e39en)

Eller hvor jeg får tak i nye/brukte lykter til en overkommelig pris? Nye depo koster intet mindre enn 6104 på gs..

På ebay koster kopilykter 3500.

 

Noen som vet om det er mulig å splitte lykten for å installere ordentlige ccfl ringer?

 

Som dere forstår så er jeg interessert i fikse dette billigst mulig.. :)

 

På E39 er det mulig å bytte pærene til "angel-eyesene" på depolyktene ihvertfall. T8 mener jeg pærene heter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Skare1 skrev:

På E39 er det mulig å bytte pærene til "angel-eyesene" på depolyktene ihvertfall. T8 mener jeg pærene heter

Jeg har brukt en del tid på dette i kveld, og har kommet frem til at, siden den ene lykten ikke lyser, vet jeg ikke om det er pærene som er problemet. Lykten må uansett deles, og prisen på nye pærer, er omtrent den samme som CCFL. Problemet er at jeg skulle hatt 120mm hele ringer for langlys, og 150mm "åpne i toppen" ringer for nærlys. Sistnevnte har jeg ikke funnet. Jeg må i tilfelle trolig nøye meg med 145mm, og det er ikke perfect fit.. Jeg får finne meg en kveld og demontere lyktene og måle litt før jeg bestemmer meg, og da spesielt at jeg har strøm til pærene. Det beste hadde nok vært å sluppet unna med å bare bytte pærer.

Jeg er i vært fall glad for at jeg slipper unna med 3-400 og ikke 3-4000kr uansett hva jeg bestemmer meg for.

Endret av Hawkon88
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Marius2002 skrev:

 

Slik? Uansett gjør LCI-lyktene seg kjempebra på F10/F11 :D

post-40057-13887555949966.jpg.e427e3c8d839364ffd3c832e9e36d7a0.jpgBild-Vergleich-BMW-5er-F10-Limousine-LCI-Facelift-2013-02-655x490.jpg.02b5a127b185ab53041ee4a0d048310e.jpg

Vet du om man får fatt i noe lignende til F30'en? Liker lyktene jeg har nå, men synes at det er litt ruglete ujevn Halo akkurat som på bildet til høyre^

4 serie lyktene kan jo passe F30, eller? 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   1 medlem

×
×
  • Opprett ny...