Gå til innhold

Den StOoOrE BMW-nevnt-i-media-samletråden!


aloebiz.net
 Share

Anbefalte innlegg

Alt som skal kjøpes i statlig sammenheng for over 100kNOK eks MVA er pain in the ass. Selv når du bare skal ha 1 stk. Det er dog mulig, i anbudsprosesser, å liste opp en del krav og justere litt på hva man vektlegger. Sånn sett er det ikke umulig å styre valget mot en bestemt bil(type).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Ron788m skrev:

Skal ikke gå inn på alt, men må rette deg på et par ting @Fredrik 90

De norske Volvo V90 CC politibilene har forsterket understell og bremser fra fabrikk.

Okei, det var ikke jeg klar over. Er dette utstyr som er ettermontert lokalt eller er dette biler som er bygget hos Volvo Special Vehicle i Gøteborg?

Dette var ikke tilfellet med Passat, 5-serie, X5 og Explorer. Helt vanlige modeller bestilt fra fabrikk og bygget om her i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Fredrik 90 skrev:

Okei, det var ikke jeg klar over. Er dette utstyr som er ettermontert lokalt eller er dette biler som er bygget hos Volvo Special Vehicle i Gøteborg?

Dette var ikke tilfellet med Passat, 5-serie, X5 og Explorer. Helt vanlige modeller bestilt fra fabrikk og bygget om her i Norge.

Her er litt mer om Volvo Til politiet.

Forsterket understell

Volvo V90 Cross Country er en litt forhøyet variant av Volvo-stasjonsvognen V90, med firehjulstrekk og en god dose offroadstyling.

Som politibil er både understell og bremser ytterligere forsterket.

– Bilen er oppgradert så den kan ha en nyttelast på 650 kilo og den skal tåle den ekstra vekten. Bilene har hele tiden rundt 300 kilo politiutstyr med seg, forteller Lien til Broom.

Han understreker også at komforten i bilen er svært viktig, og at dette er et område de nye Volvoene scorer høyt på.

– Folk sitter gjerne en hel dag i bilene, flere dager i uka. Med et stort utstyrsbelte og mange turer inn og ut er det viktig å sitte godt, samt ha god nok plass.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører de sivile av og til. De som ikke er til utrykning. Der er det mye rart, Ford Focus, Peugeot etc. Gjerne med dårlige bremser og div. ulyder😅 V90CCene går for å være slitesterke. 

Endret av Krisfje
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Okei, det var ikke jeg klar over. Er dette utstyr som er ettermontert lokalt eller er dette biler som er bygget hos Volvo Special Vehicle i Gøteborg?

Dette var ikke tilfellet med Passat, 5-serie, X5 og Explorer. Helt vanlige modeller bestilt fra fabrikk og bygget om her i Norge.

Oppgraderingen er fra fabrikk, og følger produksjonen til politibilene til f.eks Sverige.

5-serien har også et lite partytriks. Den har framskjerm fra hybrid, uten at den er det.. :)

Exploreren er som du sier en ST-utgave, og videre bygd i Norge ja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Ampera skrev:

Her er litt mer om Volvo Til politiet.

Forsterket understell

Volvo V90 Cross Country er en litt forhøyet variant av Volvo-stasjonsvognen V90, med firehjulstrekk og en god dose offroadstyling.

Som politibil er både understell og bremser ytterligere forsterket.

– Bilen er oppgradert så den kan ha en nyttelast på 650 kilo og den skal tåle den ekstra vekten. Bilene har hele tiden rundt 300 kilo politiutstyr med seg, forteller Lien til Broom.

Han understreker også at komforten i bilen er svært viktig, og at dette er et område de nye Volvoene scorer høyt på.

– Folk sitter gjerne en hel dag i bilene, flere dager i uka. Med et stort utstyrsbelte og mange turer inn og ut er det viktig å sitte godt, samt ha god nok plass.

 

Men da er vi jo egentlig tilbake til det diskusjonen starter med. Rekkevidde og ikke minst krav til nyttelast er det som kommer til å slå en spiker i kista for at politiet skal kjøre rundt i elbiler 👍 Når sant skal sies så sover jeg bedre om natta når jeg vet at politiet benytter seg av utprøvet og forbedret teknologi 😀 

1 time siden, Ron788m skrev:

Oppgraderingen er fra fabrikk, og følger produksjonen til politibilene til f.eks Sverige.

5-serien har også et lite partytriks. Den har framskjerm fra hybrid, uten at den er det.. :)

Exploreren er som du sier en ST-utgave, og videre bygd i Norge ja

Ja denne 530e ladeluka har jeg lagt merke til, spurte de på Bavaria om dette. Den er til å skjule ladeplugg til å lade bilens elektiske utstyr når den står parkert. Men dette gjelder selvsagt kun G31.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, GtiGtr skrev:

Er det ekstremt mykje BMW som brenner, eller blir eg bare påvirka av at alle BMW som brenner blir lagt ut her? 😛 

Mange av de nyere skyldes nok EGR kjøleren, som det attpåtil er tilbakekalling på. De gamle derimot vet jeg ikke 🤷‍♂️

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil tro at noen av de "gamle" kan skyldes motorrom med en del oljesøl og spennende ettermonteringer av diverse lys- og elektroprodukter (av tvilsom kvalitet).

Husker fortsatt "tipset" jeg leste på en FB-gruppe for å omgå pæresjekken ved ettermontering av LED på en gammel bil. Det var å ha en motstand, men siden den ble så varm (åpenbart ca. like varm som en glødepære) så kunne man bare surre den inn i eksosbandasje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@E.C. Første gang jeg monterte LED med motstand fikk jeg tips om å surre den inn i alufolie. Dette var på tåkelys, så lot motstanden like greit bare ligge flatt på innsiden av fangeren. Gikk ikke lange tiden før den motstanden nesten hadde svidd et hull igjennom fangeren 😅

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...