Gå til innhold

E60/61 tråden


SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

1 time siden, Evopower skrev:

På min e69 slet jeg med at den visket med høyeste følsomhet uansett innstilling på bryteren. Kom vel frem til at det ikke var kalibrert sikkelig ved frontruteskift. Kan det være noe slik?

Kan være :) Skal prøve å kalibrere den jeg :)

Edit: Virker som det ikke er mulig å kalibrere den, kun å nullstille den slik jeg har gjort? 

Det eneste jeg har funnet ut er at det lille hjulet fungerer, da viskerne aktiveres en gang når jeg vrir på hjulet. Når det er sagt, så virker det som hjulet ikke justerer følsomheten på regnsensoren.

Endret av Eselfjes
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Cali skrev:

Noen som har tips til lys og har kunnskap om sokkel/lystype? Om det spiller noen rolle har jeg M-sport og lyspakken.

 

Da tenker jeg:

Skiltlys; Tenker jeg har litt lyst på LED ala noe F10 har. Noen som har tips her?

Dørlys; Er disse LED? Best å holde original?

Lys under speil; Er disse LED? Best å holde original?

 

Ellers har jeg byttet ut alle pærene fremme på bilen (xenon/grøftlys/AE). Tenker egentlig å holde interiørlysene original ettersom at det er koselige lys. Syns ettermonterte LED blir så hvitt/blått og "kaldt".

 

Og når det kommer til hvordan dere fester selve skiltet, hvordan har dere gjort det da? Syns det er litt pent når selve skiltet er festet rett på fanger uten noe ramme. Noen som har innspill? 😃

Skiltlys kan man ta fra en nyere modell. Under døren er halogen mener jeg på, men jeg ser egentlig ikke noen grunn til å bytte ut disse. Lys i speil er LED.

Ellers er jeg enig vedr. interiørlysene. :)

Når det gjelder skilt her jeg selv festet mine med 3M dual lock borrelås som jeg er fornøyd med. Et annet godt valg er magneter bak på skiltet og på innsiden av fangeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Cali skrev:

Noen som har tips til lys og har kunnskap om sokkel/lystype? Om det spiller noen rolle har jeg M-sport og lyspakken.

 

Da tenker jeg:

Skiltlys; Tenker jeg har litt lyst på LED ala noe F10 har. Noen som har tips her

 

Har selv montert originale F10 skiltlys på min og det ble slik:

IMG_0664.JPG

...ikke for sterke og lyset er konsentrert om skiltet og ikke asfalten slik som andre LED innsatser og pærer gjør. Er ikke fan av å kjøre med frontlys bak. En må lage nye kontakter da F lysene er anneledes.

Endret av Reef89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Eselfjes

Regnsensor kan kun nullstilles. Ikke noe mer. Men om den er feil montert så vil den ikke virke skikkelig. 

@Cali

Lys under dørene mener jeg er best med led. Skiftet ut alle min lys som peker nedover mot bakken til led. Alt lyset oppe i kupé er halogen for å beholde varmen i lyset. Mer behagelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Eselfjes skrev:

@Skulebollen

Jepp :) For meg virker det som den er fastlåst på laveste følsomhet, uten at det hjelper å vri på hjulet. 

Stemmer...samme som på min da. Bare at min var låst på høyeste følsomhet. Vi fant aldri skikkelig ut av det før jeg solgte den, så kan ikke hjelpe deg videre der desverre. Fungerer derimot utmerket på e39 jeg har nå. Har man først hatt det her på vestlandet så vil man aldri ha en bil uten dette igjen (så sant det fungerer da)  mitt kort står på at sensoren er montert feil oppe med speilet der.

Endret av Evopower
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Shattered skrev:

Nøkkelen sliter med å få kontakt med bilen. Forrige eier sa det var en elektronisk dings et sted som var gåen. Hva heter denne? sitter visst bak (var drt i bakluka ?  husker ikke) :P

Cic eller ccc modul? Vet ikke om disse går på nøkkel, men de ligger i bagasjerommet og det er de som begynner å kødde først hvis det er noe. Eller så kan du ha fått fuktighet i dem dersom det er vann nede i brønnen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Evopower skrev:

Cic eller ccc modul? Vet ikke om disse går på nøkkel, men de ligger i bagasjerommet og det er de som begynner å kødde først hvis det er noe. Eller så kan du ha fått fuktighet i dem dersom det er vann nede i brønnen?

Aner ikke hva ccc eller cic er enda :lol: Tror ikke det er vann nei :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7.1.2017 at 20.58, Reef89 skrev:

Ennå et sensor spørsmål. Er det noen som vet hvor fukt/dugg sensoren ligger?  ..har fogging sensor feilkode.

Byttet nettopp min dugg sensor. Kjøpte hos denne karen på ebay. Rakst å ryddig kar, som skrev ned pris så den kom uten avgift. Ikke kjøp hos GS. De er svin dyre i forhold til andre. Evt så har Riis bilglass disse på lager til en bedre pris enn GS. 

http://www.ebay.com/usr/bmwsofia?ul_noapp=true

Om han ikke har annonse ute for fogging sensor så bare skriv å hør om han har på lager. Han sa ifra til meg at han kunne skaffe det meste til BMW.

 

Ser han har en sensor liggende ute for salg nu. 

Å den er så pass enkel å skifte at sjøl kjerringa nok hadde klart det:-)

Endret av barsjef
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...