Gå til innhold

E60/61 tråden


SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

  • 1 month later...

Hei. Har nylig blitt eier av en 2005 525d e61. Lurer på om noen har tips ang. varsellampe og feilkode på airbagsystem. Idrive sier: restraint system faulty. 

Jeg brukte bilen i 3-4-5 dager før jeg fikk denne feilmeldingen.

Forrige eier nevnte at dette kunne skje når kona lånte bilen og flyttet setet helt frem, uten at jeg helt kjøper denne forklaringen.

Feilkoden jeg får er: 9AF4, resistance squib ZK1 too big. Lest av med carly.

Litt googling forteller meg at dette er beltestrammer førersete (?).

Etter mer googling ser jeg at jeg ikke er den første med lignende problem, og en feilkilde som nevnes ved flere tilfeller er en såkalt BST terminal.

Kan også nevne at batteriet i bilen er i fra 2007.

Hvis jeg sletter feilkoden med motor i gang så kommer den ikke tilbake før jeg slår av motor/tenning og slår på tenningen neste gang.

Er det noen her som har erfaring med dette eller lignende problem, og evt forslag til løsning/videre feilsøking?

Mvh Even

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 2 months later...

Noen som har kjørt F10/F11 hjul på E61? Dimensjonene tror jeg at jeg har greid å beregne, men hvordan er det med hullene for hjulbolter? M14 på F-serien og M12 på E-serien. Noen praktisk betydning eller er det samme kon-form på begge boltene? Begge har vel 17mm hode om jeg husker riktig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.9.2020 den 20.43, E.C. skrev:

Noen som har kjørt F10/F11 hjul på E61? Dimensjonene tror jeg at jeg har greid å beregne, men hvordan er det med hullene for hjulbolter? M14 på F-serien og M12 på E-serien. Noen praktisk betydning eller er det samme kon-form på begge boltene? Begge har vel 17mm hode om jeg husker riktig?

Skal gå fint å bruke bolter du har til E61 :) Jeg bruker F10 felger (350M) som vinterhjul på min E91, bruker da de vanlige M12 boltene :)

Dimensjoner er som regel likt (med mindre E6x er xDrive). Men F1x felger har som regel litt høyere innpress enn E6x felger pleier å ha, og kan dermed sitte litt lengre inne i hjulbuen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Hvilke spacere må jeg ha, for å få ASA GT1 kantfelger (20" x10.5", ET 28 , Hub dia 74) med 285/25 - 20 dekk  til å passe  bak på 525D E61 2008 LCI uten subbing?

Felgene stod på bilen når jeg kjøpte den, men ble demontert av verksted og plassert på dekkhotel ved overgang til vinterdekk. 
Gikk siden over til orginale m-sport felger på sommer og hentet ASA felgene fra dekkhotellet.

Har pusset opp ASA felgene nå og prøvde å montere disse i helgen, men det virker ikke som de passer på bilen lengre.
Plast-sentreringsringen inne i felgen er for trang og går ikke inn på navet med håndmakt, når jeg tar denne av får jeg felgen på, men da tar felgkant og dekk  borti innerskjermen av plast slik at det er meget vanskelig å rotere dekket for hånd.

Har konkludert med at det må ha stått spacere på bilen fra før og at disse har blitt rotet bort av dekkhotellet.
 

image13 (3).jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vanskelig å kontrollere farten på nedjekkingen da jeg bruker hydraulisk garasjejekk, vet ikke om jeg tør å senke den nedpå, er redd plastinnerskjermen vil sprekke.  

Når bilen er jekket opp, tar toppen av dekk/felg borti innerskjermen.
Dette punktet skal vel i teorien bevege seg litt bort fra innerskjerm når bilen senkes, men jeg vet ikke om jeg tar sjansen. 🙂

Noen andre forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...