Jump to content
SuperGaute

E60/61 tråden

Recommended Posts

20 minutter siden, Peak skrev:

Ok, vil LED lysets styrke svekkes med årene eller er det type on/off? -Altså dersom den ikke leverer 100% slutter det heller å fungere? Kan nok litt for lite om LED.

on/off. Sett mange som har fått defekt stripe der, altså da hele og ikke bare en diode.

Teknisk sett så blir LED svakere med tiden i motsetning til feks en glødepære. Så ja, det er mulig at de lyser svakere.

6 minutes ago, Reef89 said:

on/off. Sett mange som har fått defekt stripe der, altså da hele og ikke bare en diode.

Dette går vel på hvordan diodene er koblet opp i lykta, tipper at siden det er såpass få der så er alle i serie. 3. bremselys på e61 ser man at de detter ut stykkvis.

Markeringslyset på E6x har dioder som lyser til siden (fire stykk på pre-LCI og seks stykk på LCI), der de i tillegg har én diode som lyser i optikk forover ("øyenbrynet").

Merker at bilen plutselig ikke har særlig til akselerasjon etter ca 3500 omdreininger. Den er gått nærmere 300k nå og ikke byttet DPF såvidt jeg vet (stort sett langkjørt) Har også i det siste fått varsel på "increased emissions" som har kommet og gått litt. Hva tenker dere? Tett DPF eller andre mulige årsaker?

Spørsmål vedr støtdempere bak til E61, passer xdrive og ikke xdrive om hverandre? Det er forskjellig delenummer på selve demperen, men alt annet er (tilsynelatende) likt. Samme festebolter, støvkappe osv. Har sjekket både realoem og Sachs webcat.

Grunnen til at jeg spør er at jeg har fått feil (har xdrive) og selger ønsker ikke å skaffe meg riktige dempere, kun gi meg penger tilbake. Og nå er det ikke black week/salg lengre.