Gå til innhold

Del hva du støtte på - en "spotte"-tråd.


Galro
 Share

Anbefalte innlegg

Ikke de mest spennende bilene om dagen (med unntak av de to amerikanerne). Kanskje alle er på høstferie....

1985 Citroen 2CV. Eieren ser for øvrig akkurat ut som fordommene skulle tilsi, kunstnerlook + slippers.

Ellers en 1991 318i Cab som har stått og samlet bøter de siste dagene, og en av de 3 MX-5 ND demobilene til Mazda.

 

post-47117-0-06851000-1443631346_thumb.j

post-47117-0-72485500-1443631349_thumb.j

post-47117-0-23288200-1443631353_thumb.j

post-47117-0-57558600-1443631355_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er jo nesten forpliktet til å like 2CV, men min begeistring er begrenset på den samme måten som med VW "Boble" og de er definitvt sjarmerende på sin måte. De utfylte en funksjon for Frankrike og Tyskland etter den andre verdenskrigen ved at befolkningen ble kjørende samt la grunnlaget for andre langt mer spennende bilmodeller, men ikke så mye mer sett ut fra et bilentusiast perspektiv. På det mer filosofiske nivået liker jeg selvfølgelig "less is more" tilgangen for både 2CV og Boble (samt British Leyland Mini).

 

Vedr. BMW's GT-modeller var jeg skeptisk i begynnelsen, men idag synes jeg at de er fine. 3GT er jo litt artig med den lange akselavstanden som er hentet fra den lange 3-serien som kun selges i Kina... :)

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, jeg ser jo Exiger så forbanna sjelden, så da la jeg den ut på nytt, bildet er bare et år gammelt da.........  :geek:

Ser ut som om kompisen din bruker den til det den er skapt for.

Endret av N.E.W.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett i dag. Egentlig har jeg sett denne kjørende i hele sommer, men dette er første gangen jeg har møtt på den parkert. Dessverre har kameraet mitt gått i stykker så jeg har kun mobilen min å ta bilder med for øyeblikket.

 

39869868.b199ed17.1024.jpg
1965 Chevrolet Biscayne par Fredrik, on ipernity

 

39869870.6e455661.1024.jpg
1965 Chevrolet Biscayne par Fredrik, on ipernity

 

39869872.ea4b5a74.1024.jpg
1965 Chevrolet Biscayne par Fredrik, on ipernity

 

Og for de som liker spottingene mine så er det er verdt å nevne at jeg akkurat har lansert min egen blog/side som du finner her: http://oldnorway.com/

 

Per dags dato er kun gamle spottinger som er lagt ut, men mer vil selvsagt bli publisert ettersom tiden går. Planen er å få til noe à la hva oldparkedcars.com i Portland, Oregon gjør: 

http://www.oldparkedcars.com/

 

Eller slik denne bloggen gjør i California:

http://californiastreets.blogspot.no/

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En nydelig klassisk stor amerikaner og jeg liker tilgangen Chevrolet hadde med denne modellen... keep it simple og til en lav pris uten å gå på kompromiss med motor (med strek under). Intet mindre enn 8 forskjellige V8 motorer fra 4,6 til 7,0 liter var tilgjengelig for modellen (mrk.III). 1966 modellen med big block V8 motoren på 7,0 liter utviklet 425 HK ved 5600 rpm og 625 Nm ved 4000 rpm. Biscayne var også noe lettere enn de samtidige "ekte" muscle cars som f.eks Chevrolet Impala SS og Ford Fairlane Thunderbolt... :)

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, stygt og stygt.

Ikkje like tøft når du må ut av bilen for å ha noen baki [emoji23] Men er grådig enig med deg når det kommer til e90 og e92. E92 er jo en heilt anna bil.

Sent fra min D6603 via Tapatalk

 

 

man lar da for pokker passasjeren foran gå ut for å slippe inn de som skal sitte bak :P hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En nydelig klassisk stor amerikaner og jeg liker tilgangen Chevrolet hadde med denne modellen... keep it simple og til en lav pris uten å gå på kompromiss med motor (med strek under). Intet mindre enn 8 forskjellige V8 motorer fra 4,6 til 7,0 liter var tilgjengelig for modellen (mrk.III). 1966 modellen med big block V8 motoren på 7,0 liter utviklet 425 HK ved 5600 rpm og 625 Nm ved 4000 rpm. Biscayne var også noe lettere enn de samtidige "ekte" muscle cars som f.eks Chevrolet Impala SS og Ford Fairlane Thunderbolt... :)

For ikke å glemme at dette var vanlige familiebiler i USA på 60 tallet, sammenlikn det med vanlige familiebiler ifra Europa på samme tid :) 60 tallet i USA var virkelig ikonisk på mange måter synes jeg. Min onkel har Impala versjonen av denne, i todørs og med tre små runde lys på hver side bak som kjennetegner Impala. Solgt ny i Arendal i 1967 til en bankdirektør med en rekkesekser under panseret...i dag står det LS1 V8er ifra Corvette i den 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...