Gå til innhold

Del hva du støtte på - en "spotte"-tråd.


Galro
 Share

Anbefalte innlegg

Den 911en skal sikkert bli med i Rally Monte Carlo for veteraner. Det pleier vel og arrangeres på denne tiden...

Ellers tutet jeg og ga tommelen opp til det som må være en av Norges første E32er (735iA) - produsert i desember 1986 og førstegangsregistrert i januar 1987. Kanskje en demobil for BMW i sin tid?

Fin var den, veldig sjeldent man ser E32 langs veiene på Østlandet nå. Ganske utrolig at denne ble designet i 1983 - snakk om et design som holder seg bra! 

 

IMG_0854.JPG

IMG_0855.JPG

IMG_0856.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Helt utrolig at E32 nå er 30 år gammel... :) Synes fortsatt den er lekker og har en god tilstedeværelse på veien...akkruat slik den hadde tilbake i 1987

Jepp... og jeg skal love deg at den gjorde et relativt solid inntrykk på de aller fleste inkl. de som ikke hadde den største kjennskapen til BMW. Plutselig så den ellers imponerende Mercedes-Benz W126 veldig gammeldags ut. Det jeg likte best med E32 var bakenden med den lille spoileren samt de firkantede eksosrørene på 750i modellen (V12 motor... den første tyske i en bilmodell etter krigen). 

Jeg husker også da E23 var i produksjon, men selv om den ikke gjorde et like solid inntrykk som E32 var den temmelig imponerende den også. Det var den gangen da modellbetegnelsen ga mening og 735i virkelig sto for noe. En abonnent på min avisrute (Aftenposten) hadde en E23 745i og det var en svært sjelden bil som få hadde råd til (1982-83. Eieren bodde på slutten av avisruten og jeg pleide derfor alltid å bruke litt ekstra tid bare å kikke diskret på bilen hvis den sto parkert foran huset. Modellbetegnelsen "745i" var nesten magisk og når man så visste at bilen hadde hele 252 HK kunne det nesten ikke bli bedre. Dette var på en tid da alminnelige familiebiler hadde 90-100 HK... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmer du om en fin Amcar du kan cruise rundt med på sommeren, men er samtidig litt gjerrig? Her kan du få i både pose og sekk med en snerten 1989 Mercury Topaz GS (import 1994, mest sannsynlig flyttegods). Denne badboyen har en hissig 2.3l med 99 sinte sjiraffer på amfetamin...

IMG_0874.JPG

IMG_0875.JPG

Endret av Werther
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessverre bare en butikkvindu-spot, men likevel. :)

Lamborghini LM002. Denne har vært omtalt litt i media i det siste, og er registrert i Norge.

IMG_9172_zps7c2yonvv.jpg

IMG_9174_zpsrqwbxjg0.jpg

Jeg mener på det også har vært en rød til salgs på norske skilt fra tid til annen, noen som vet hvor mange det er i Norge?

...og en Bentley Continental GT3-R:

IMG_9175_zpsqjcmdim8.jpg

Begge bilene er forøvrig eid av samme person.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legger ved noen biler som skiller seg litt ut i en grå 2016-hverdag...

En 1973 Boble i full fart, 1980 Volvo 244DL, hel og pen 1991 (2004) Toyota Supra 3.0i Turbo, en aldrende (men nydelig) E39 535i samt en kameleon-lakkert Yaris.

IMG_0888.JPG

IMG_0889.JPG

IMG_0890.JPG

IMG_0891.JPG

IMG_0892.JPG

IMG_0893.JPG

IMG_0894.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...