Gå til innhold

StigJs garasjefyll. E86 Z4 3.0si Coupe & G20 330E. Ny påddebu!


StigJ
 Share

Anbefalte innlegg

10 timer siden, norbakken skrev:

Hmm, lov å spørre hvilke felger du skal ha på? :) 

Klart det er lov å spørre :) Det er slike runde med sort gummi rundt :-P

Har kun sett en F30 med disse hjulene (dessverre her lokalt) men klarer ikke finne bilder eller noe annet ved søk på nett. Så det er jo litt kjekt da. Og så blir ikke originalfargen beholdt. Men annen originalfarge skal på :)

 

10 timer siden, Freakshow skrev:

ja får vi se felgene snart? :D

Når de er på bilen ;)

 

9 timer siden, Walkabout skrev:

Blitt pen og stilren den nye 3'eren din nå! Tenkt å gjøre noe med refleksene bak? Veldig greit på F-serien at de er plassert akkurat mellom diffuseren og fangeren, da blir det enkelt å diskret å skjule de ved å foliere/lakkere de i samme farge som enten fangeren eller diffuseren :) 

Takk for det :)

Har stått og studert dette faktisk. Og konkludert med at de passer veldig godt der de står i den fargen de er ;)

 

Endret av StigJ
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt flaut å innrømme det, men tror jeg kun har vasket den skikkelig med tilhørende tørk 3 eller 4 ganger siden jeg kjøpte den i mai :shock:

Ble kun skum og spyl i går også. Sånn er det å bo på den kanten av landet med passe dårlig vær....

DSC_0008_zpsvnlvkwwe.jpg

DSC_0011_zpsxkxs57yh.jpg

 

Hjulene sitter nå i alle fall greit nok i buene :D

DSC_0012_zpshoshloux.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og da var endelig 328i potta på plass med masse om og men...

Ble en del mekk siden inngangen på originalpotta går inn på siden og den til 328ien går inn på langsiden. 

I tillegg er diameteren på mitt anlegg 54mm mot 72mm på 328 :P

Så bli litt mikk og makk ja. Må bare få bytta ut en av klemmene slik at den ikke viser så godt siden man kan se rett innunder :)

DSC_4698_zpspzfn3fpn.jpg

DSC_4699_zps56cf7s7q.jpg

DSC_4704_zpscrpvzd8b.jpg

Ikke mye pent med lysende eksosklemme :P Men resten ble jo bra.

DSC_4705_zpsyei7rhbl.jpg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, norbakken skrev:

Se der ja, ble meget pent! :)

Ja synes de originale stussene er helt ok på en bruksbil. Gjør underverker på utseendet uten å bli for mye/stort.  

10 timer siden, Gabz skrev:

Ble mye bedre ja :)

Synes jeg også :)

 

8 timer siden, BMWlog skrev:

Må være digg med innevask!! :)

Ikke helt innevask. 3 vegger og åpent helt  øverst på den ene langsiden. Men tak over er jo veldig greit :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var innom Bavaria Stavanger i kveld og prøvde en F31 316iA og må si at denne motoren i kombinasjon med automatkassen imponerte meg veldig. Ikke at jeg vurderer å bytte, men ville teste ut motoren. Så uten tvil en artig bil du har fått deg her :) 

Endret av Walkabout
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ikke sant :) Ble meget overrasket selv da jeg prøvde første gang. Vel og merke en 316i manuell reserveskolebil . Prøvde rett etterpå en 220i cab med sportsautomat, og ble lettere skuffet over at det var så liten forskjell på de to. 

Så jeg er strålende fornøyd jeg :) Såpass at jeg ikke gidder å tenke på noe omprogrammering av motor enn så lenge. I alle fall ikke i garantitiden.

En ypperlig til-og-fra-jobb-bil :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Småyr på vei til jobb i dag ja \:D/

 

En mindre kul ting var at jeg fikk en hinsides pris på rep og lakkering av felgene jeg planla å få på. Så det innebærer da at jeg tenker å få blåst bort lakk, fikse kantkjøring selv og få de pulverlakkert. Så dette kommer til å ta tid. 

Da får jeg i lete etter noen rimelige nye felger som jeg kan ha i mellomtiden. For jeg gidder ikke kjøre rundt med de originale med Runflat lenger.

 

Endret av StigJ
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • StigJ changed the title to StigJs garasjefyll. E86 Z4 3.0si Coupe & G20 330E. Ny påddebu!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...