Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
19 timer siden, Otis skrev:

For å få start igjen må man lufte dieselpumpen med diagnose verktøy. Har du gjort det? Får du diesel frem til filter?

Brukt ista, kjørt det programmet vertfall 3-4 ganger nå. Får diesel fram, med cirka 7bar i fuelrailen.

Skrevet
2 timer siden, Mariusen04 skrev:

Brukt ista, kjørt det programmet vertfall 3-4 ganger nå. Får diesel fram, med cirka 7bar i fuelrailen.

Den starter ikke med 7 bar i rail...

Skrevet
9 timer siden, Mariusen04 skrev:

Nei det skjønner jeg😂

Hvis du har 7 bar på rail, men skal egentlig ha et par 100 bar. Hva tror du da er feil?

  • 5 weeks later...
Skrevet (endret)
På 17.8.2019 den 19.30, Otis skrev:

Svært kjent. Det gjelder egentlig alle med Bosch CP4 pumpe. N47 og N57 motorene er eksempler på de som bruker denne pumpen.

Det kom en oppgradert pumpe med styretapper som hindrer at pumpebøttene/rullene kan dreie rundt og forårsake havari, som snutten under viser. Når kom denne oppgraderingen tro?

Tipper min 2013 E70 30d ikke har noen oppgradert pumpe originalt.

Fant også noen bilder av en BMW-merket pumpe datert 2021 uten denne oppgraderingen, samt en kun BOSCH-merket pumpe datert 2023 som har denne oppgraderingen. Bilder nederst.

 

cp4oppgradert.thumb.jpg.57ef1bce1ddaf1e6140f74b1cd4514c6.jpg

 

 

BMW-merket pumpe fra 2021:

 

bmw1.thumb.jpg.007d6869b34b3ca9ce76a8808626b4e9.jpgbmw2.thumb.jpg.93886b010e29bb1ff938126e6658bbce.jpgbmw4.thumb.jpg.92ba703481a243312e96289b264ed254.jpg

 

BOSCH-merket pumpe fra 2023:

bosch1.thumb.jpg.c1d27516418531cdd1b34713ed3648d6.jpgbosch2.thumb.jpg.d9eed0b680cb65049393fe0573a4cf88.jpgbosch3.thumb.jpg.1802c27841209a6c39c97b1d7ea95284.jpg

 

Endret av teerex
Skrevet

@teerex Kjekk video. Har skjønt at den skruen skal hindre rullen fra å vri seg 90°, men er først nå jeg ser en video hvor noen demonterer en kliss ny pumpe for å vise dette.

Min havarerte på 133'km. Pumpe kjøpt fra BMW produsert sent i 2021, og denne hadde "skruen" og var av nyere type.

Screenshot_20240805_070821_Gallery.thumb.jpg.c70f9c6abeaa832357007b655d732387.jpg

  • 1 month later...
Skrevet (endret)

Hei, hvilken type gjenger og størrelse er det på dysenerørene på N47d20 (318d 2008 Pre LCI)?
Dyse nummer 4 sitter selvsagt litt (håper jeg) fast. Ser folk bruker glidehammer her selv om dette ikke blir å nappe rett opp men litt på skrå. Finner ikke særlig til spesialverktøy for dette formålet heller, eller er det jeg som er blind?

Endret av Alpejohn
  • 1 month later...
Skrevet
12 timer siden, Daniel. skrev:

Ja, dieselmotorene er vel de eneste som fortsatt har fått beholde den fysiske peilepinnen.

Ser ut til at B47 og B57 fortsatt har de også.

Så det er bare bensinmotorene som mistet den pinnen. Trodde det var alle. Derfor jeg ble så glad når min hadde peilepinne. 😄

Skrevet
6 timer siden, Øyvind L. skrev:

Så det er bare bensinmotorene som mistet den pinnen. Trodde det var alle. Derfor jeg ble så glad når min hadde peilepinne. 😄

Jepp :)

Skrevet
19 timer siden, Daniel. skrev:

Ja, dieselmotorene er vel de eneste som fortsatt har fått beholde den fysiske peilepinnen.

Ser ut til at B47 og B57 fortsatt har de også.

Finner ingen peilepinne på B57. 

Skrevet (endret)
7 minutter siden, Maverick2002 skrev:

Finner ingen peilepinne på B57. 

Ta av motordekselet så ser du den.

Endret av Daniel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...