Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Det er etter min mening denne "bokslyden" (les: carbonluftfilerboks) som ikke er/var alt for kul på E46 M3 CSL også. CSL har imidlertid skikkelige ytelser og da tilgir man det meste. Jeg er ingen stor fan av sportsanlegg heller. Som regel lyder de skikkelig masete og langt fra like sofistikerte som standard eksosanleggene (iallefall når det gjelder BMW og Porsche). Jeg synes at potente BMW'er har et fantastisk lydbilde som helt originale (f.eks M3/M5)... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes åpent luftfilter er så patetisk.. Blir drittlei ganske fort.. Ikke er det snakk om å få noe mer effekt heller. Mer bråk, som oftest mer varmluft.

 

Det er jo selve motorgangen og de mekaniske lydene i M50 motorserien som er så flott å høre på når de drar på, ikke noe innsugslyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes at M50 har akkurat perfekt lyd når den er helt original jeg, stille og rolig ved vanlig pådrag og flott klang når man drar på :) Originalt er det også litt dyp lyd i eksosen på E36 og E34 og det liker jeg, på senere 5-serier så har alt blitt så dempa...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes at M50 har akkurat perfekt lyd når den er helt original jeg, stille og rolig ved vanlig pådrag og flott klang når man drar på :) Originalt er det også litt dyp lyd i eksosen på E36 og E34 og det liker jeg, på senere 5-serier så har alt blitt så dempa...

 

Nja.. E39 er ikke så gale heller. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja.. E39 er ikke så gale heller. :P

Absolutt ikke, men M52 og M54 er langt mer stillegående og kultiverte. Her er M50 mer "røff" og "BMW aktig" i gangen synes jeg, er derfor jeg liker E34 så godt fordi den gir så mye god gammel BMW feeling uten å være helt på E28 nivå, altså eldgammel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes åpent luftfilter er så patetisk.. Blir drittlei ganske fort.. Ikke er det snakk om å få noe mer effekt heller. Mer bråk, som oftest mer varmluft.

 

Det er jo selve motorgangen og de mekaniske lydene i M50 motorserien som er så flott å høre på når de drar på, ikke noe innsugslyd.

Kjørte med åpent filter selv på mopeden min da jeg kjørte moped, ei ukes tid tror jeg. Bråka noe fælt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt ikke, men M52 og M54 er langt mer stillegående og kultiverte. Her er M50 mer "røff" og "BMW aktig" i gangen synes jeg, er derfor jeg liker E34 så godt fordi den gir så mye god gammel BMW feeling uten å være helt på E28 nivå, altså eldgammel :)

 

Der har du et veldig godt poeng. M50 motoren er en langt mer moderne motor enn M20 og M30 motorene. M50B25 (f.eks E36 325i) har et fantastisk lydbilde som dessverre ble en god del mer dempet da M52 motorserien kom. Jeg vil allikevel påstå at få ting slår en E28 535i uten katalysator i ren godlyd på full blås. Det er BMW på sitt aller beste (iallefall historisk og på den billige siden av M-modellene)... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der har du et veldig godt poeng. M50 motoren er en langt mer moderne motor enn M20 og M30 motorene. M50B25 (f.eks E36 325i) har et fantastisk lydbilde som dessverre ble en god del mer dempet da M52 motorserien kom. Jeg vil allikevel påstå at få ting slår en E28 535i uten katalysator i ren godlyd på full blås. Det er BMW på sitt beste (iallefall historisk og på den billige siden av M-modellene)... :)

Ja jeg er helt enig :) Jeg er veldig fan av E28, synes det er stilige biler men de egner seg ikke så bra som daily driver lengere dessverre. De er rett og slett for gamle og utdaterte, er for sårbare for rust og selvsagt det faktum at det er en 34 år gammel konstruksjon. Her synes jeg at 80 talls biler som BMW E32 og MB W124 (som jeg egentelig ikke er så begeistret for) holder seg overraskende bra både i teknikk og design. Men som en finværsbil så hadde absolutt en E28 med en stor M30 maskin vært å foretrekke, modellen har karakter og sjel i store mengder spør du meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...