Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Det ble denne, og jeg er godt over middels fornøyd

 

 

Congratulatore. RRC er kule biler, har selv hatt en. Den var stygg som juling, men uansett moro med vinsj og store dekk :)  Her står den riktig nok på vinterdekk uten særlig størrelse.

10005901_10152322403910871_1572978751_o_

Legger også med et bilde av to av mine andre tidligere Land Rovere.

IMG_2525_zps930d930d.jpg

 

Kjenner jeg gleder meg litt til å dra til Afrika i morgen :) Blir spennende å utforske noe nytt!

Kult :-) Hvor skal du? Har vilt lyst til Kenya.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette med å glemme ting på taket er stas...

Jeg la igjen en da relativt ny Nokia 3210 på taket og freste avgårde. Etter 10 min kjøring spottet jeg den på taket da jeg sto og fylte bensin...Flaks ja.

La også igjen en tykk bok med servicehefte og masse dokumentasjon/fakturaer på taket og dro avgårde. Når jeg kom hjem igjen tok det litt tid før jeg kom på tabben, og måtte ut på leteaksjon langs fylkesveien. Fant utrolig nok alt igjen liggende spredd langs grøftekantene utpå kvelden. Faren min fant på 90-tallet et ganske dyrt typisk journalist-fotokamera (tror det var Nikon) liggende i veien...en travel kar som hadde gått på en smell der ja.

Angående bilforhandlere har jeg også hørt en slik vandrehistorie om en som ikke fikk kundeservice hos en fancy forhandler fordi han gikk kledd i tømrerklær, og dro til nærmeste sjappe som forhandlet samme merke og kjøpte en ny Range Rover til 1.2 mill.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma kjørte avgårde med to-tre gipsplater på taket av Discoveryen jeg postet over her. Hadde svær takgrind, så det var riktig nok vanskelig å se utenfra. Discoen har to takluker da, men det snakker mamma sjeldent om ;) Har hørt i ettertid at biler blinket og tutet uten at mamma tok hintet.

 

Ellers kjørte jeg bak en lokal båtforhandler med båt på henger for noen år siden. Puter flagret av og jeg tutet og hoiet uten at det medførte reaksjon. Etter en mil svingte den av og jeg kjørte etter og sa at det hadde flagret av puter fra båten. Nei, sier han, det har det ikke gjort. Greit sier jeg og kjørte videre. Putene lå i veikanten når jeg kjørte til jobb dagen etterpå, så han dreit rett og slett i å sjekke. Fantastisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal handle et felgsett nr 2 (godkjenningshjul/turhjul) til M5'n. Noken som veit hvilken dekkdim og ET eg må ha på di når di er 8.5 og 9.5 x18 , med tanke på at orginal dimmen er 8 og 9.5 x 18 et 20/22 mener eg, med 245/45 og 275/35 dekk? Sånn iforhold til denne 5% regelen eller hvor mange prosent, har ingen peiling på det her, og vil ikke handle før eg er sikker på eg får di gjennom en kontroll :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Congratulatore. RRC er kule biler, har selv hatt en. Den var stygg som juling, men uansett moro med vinsj og store dekk :)  Her står den riktig nok på vinterdekk uten særlig størrelse.

10005901_10152322403910871_1572978751_o_

Legger også med et bilde av to av mine andre tidligere Land Rovere.

IMG_2525_zps930d930d.jpg

 

 

 

4x4 og skogen er trivelig :)

RRen har Terrafirma med polyforinger i alt, korrigerte radiusarmer og 2,5 løft, forsterka akslinger og 35" Creepy Cravler og ARB-sperrer i begge akslinger.

Kjørt litt i skogen før også og bygde opp denne, med bla lockere og moderne diesel med kompressor. Ble en morsom bil..

IMG_8424.jpg

Endret av Kvasi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal handle et felgsett nr 2 (godkjenningshjul/turhjul) til M5'n. Noken som veit hvilken dekkdim og ET eg må ha på di når di er 8.5 og 9.5 x18 , med tanke på at orginal dimmen er 8 og 9.5 x 18 et 20/22 mener eg, med 245/45 og 275/35 dekk? Sånn iforhold til denne 5% regelen eller hvor mange prosent, har ingen peiling på det her, og vil ikke handle før eg er sikker på eg får di gjennom en kontroll :)

Må i såfall bli 245/45 og 275/40 som gir 0% forskjell.. Selv om jeg synst det virker rart.. Profilen..

Sent fra min LG-D802 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke. Har ikke mulighet til å sjekke skikkelig. Er vanskelig å forklare lyden.. :D

Nå kjenner ikke jeg forstillingen på aktuell bil, men jeg tenker med en gang bærekule av slikt! Kan være litt kritisk om den hopper av :) Jeg har nok kjørt med slitt bærekule litt vel lenge, og det som bekymrer meg, er at den ikke bråker lenger. Kan være at jeg går på en skikkelig smell der :P 

Får bare beklage at det avbildes en Mercedes, men jeg fant faktisk ingen eksempler hvor BMW var involvert :P

 

11392849_966298586765689_549599495901581

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er på en E34. Har ikke hørt den lyden før, men på Torsdag når jeg skulle parkere så begynte den lyden å komme når jeg hadde nesten, eller hadde komt til fullt rattutslag til venstre. Vet ikke hvordan jeg skal beskrive lyden. Det første som kom til tanke hos meg var at fjæren var knekt, og/eller drev å vridde seg. Er ikke noe konstant lyd eller noe sånt, det bare kommer rett før jeg har fått fullt rattutslag til venstre. Tror ikke det kom når jeg svingte til høyre.

 

Ja, jeg er elendig på å forklare ting.. :P

Endret av DanielStance
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kjenner ikke jeg forstillingen på aktuell bil, men jeg tenker med en gang bærekule av slikt! Kan være litt kritisk om den hopper av :) Jeg har nok kjørt med slitt bærekule litt vel lenge, og det som bekymrer meg, er at den ikke bråker lenger. Kan være at jeg går på en skikkelig smell der :P 

Får bare beklage at det avbildes en Mercedes, men jeg fant faktisk ingen eksempler hvor BMW var involvert :P

 

11392849_966298586765689_549599495901581

 

Sånn så hjulet ut på en E36, når jeg kjørte på motorveien for noen år siden. Bilen ble slengt ut i grøften på ene siden, så inn igjen på veien, så grøften på andre siden av veien, så inn igjen på veien. Hehe. Lite kult. Men da var det en bolt som hadde løsnet på midten av demperen :P Hadde pipesett i bilen, så smalt en pipe inni og teipet den fast, så ble det krypekjøring hjem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...