Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg går også og teller på knappene om jeg skal oppgradere min 5C til 6S. Jeg har veeeeldig lyst, men den er egentlig alt for dyr... :???:

Ja, det er det liten tvil om den er, ihvertfall her til lands. Den er nok hakket rimeligere for deg med tanke på kursen.

Min blir kjøpt i Frankrike, og planen er å få den franske momsen igjen, så da blir det litt mer levelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Soleklart den beste sangen som er.

 

 

Høres ut som en drita full Homer Simpson som rapper :P

 

Ble forøvrig litt overrasket av å høre en coverlåt av Simon & Garfunkel på det nye albumet til Disturbed! :) Relativt kraftig stemme på han David Draiman. :)

 

https://www.youtube.com/watch?v=aN8wSwmqjpk

Endret av Larsinnj
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er det liten tvil om den er, ihvertfall her til lands. Den er nok hakket rimeligere for deg med tanke på kursen.

Min blir kjøpt i Frankrike, og planen er å få den franske momsen igjen, så da blir det litt mer levelig.

 

6S med 64Gb (som jeg sikter meg inn på) koster 6699 DKK. Får du igjen den franske momsen (33% eller noe i den duren?) burde jo prisen komme ned på dette nivået i Norge også. Må du betale norsk moms etter at du har fått den franske tilbake?

 

Her står det forøvrig mye nyttig om 6S... :)

 

http://jyllands-posten.dk/livsstil/digitalt/mobil/ECE8075388/Anmeldelse-Apple-iPhone-6S---den-fremtidssikrede-iPhone/

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er den samme som er aktuell for meg, og her til lands koster den 8490,-.

 

I Frankrike koster den €859, hvorav €159 er moms (ifølge Apple.fr), fransk moms er på 20%. Legger man til at det normalt er litt gebyrer og slikt for å få igjen momsen, kan man anta at den vil komme på rundt 7000,-.

 

Man må normalt betale norsk moms på varer med en verdi over 6000,- ved ankomst Norge, men jeg ser for meg dette muligens kanskje tilfeldigvis blir "glemt".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man trenger jo ikke å kjøpe ny hvert år? Min forrige telefon var en iPhone 3g, den hadde jeg i fire år. Jeg ser heller ikke hvordan man kan bli lei av en telefon så lenge den gjør de oppgavene man normalt bruker den til uten problem, men jeg kan jo forstå at noen likevel gjør det.

 

I den grad telefoner i dag stort sett er like både når det gjelder funksjonalitet og spesifikasjoner ser jeg heller ikke hvorfor det blir så mye bedre med en ny (spesifikasjonene endrer seg ikke så mye fra år til år). :)

 

Jeg lurer likevel på om jeg skal forsøke å selge den jeg får nå rett før iPhone 7 kommer, for og så kjøpe den. Ser for meg den kan være verdt rundt 6000,-, og at det da vil muligens være mer fornuftig rent økonomisk enn å kjøpe hvert 3. eller 4. år og bare lenge den gamle i en skuff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri hatt iphone før. Vært litt iPhone hater..Er på min Htc tlf nr 5 og har stort sett vært fornøyd med det.

Men syntes fleste apper som Snap, Facebook, insta osv funker veldig dårlig på Android for tiden. De appene er jo mest optimale for iPhone telefonene også. Så blir å kjøpe iPhone 6s når den kommer ut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søkefunksjon i grupper på Facebook er jo helt ubrukelig uansett. :)

 

Man får stort sett treff, men det er sjeldent jeg faktisk finner det jeg leter etter (og da vet jeg at det jeg leter etter har vært diskutert i den aktuelle gruppen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man trenger jo ikke å kjøpe ny hvert år? Min forrige telefon var en iPhone 3g, den hadde jeg i fire år. Jeg ser heller ikke hvordan man kan bli lei av en telefon så lenge den gjør de oppgavene man normalt bruker den til uten problem, men jeg kan jo forstå at noen likevel gjør det.

 

I den grad telefoner i dag stort sett er like både når det gjelder funksjonalitet og spesifikasjoner ser jeg heller ikke hvorfor det blir så mye bedre med en ny (spesifikasjonene endrer seg ikke så mye fra år til år). :)

 

Jeg lurer likevel på om jeg skal forsøke å selge den jeg får nå rett før iPhone 7 kommer, for og så kjøpe den. Ser for meg den kan være verdt rundt 6000,-, og at det da vil muligens være mer fornuftig rent økonomisk enn å kjøpe hvert 3. eller 4. år og bare lenge den gamle i en skuff.

Kommer an på brukeren og bruken da. Jeg bruker telefonen til alt mulig og jeg bruker den ganske mye. Gamle Sony Z2en var en telefon jeg kunne hatt i 3-4 år, den ble aldri sliten, men den gikk dessverre i stykker. Før den ble alle mine telefoner betydelig tregere etterhvert (etter relativt kort tid) og da gikk jeg lei og ønsket meg noe kjappere og bedre hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville aldri kjøpt telefon i utlandet for å evt spare noen kroner. Hvorfor bytte ut den fantastiske 5 års reklamasjonsretten med en 1 års begrenset garanti(som Apple gir)? :) spesielt om du har planer om å ha telefonen en stund.

I tillegg har faktisk veldig få telefoner world wide garanti. I Apples tilfelle må telefonen leveres på service i det landet den er kjøpt i. På Samsung er det egne "Nordic"-modeller. Har skapt nye hodebry der jeg jobbet før når vi prøvde oss på gråimport for å spare noen kroner. Backfire'a noe jævlig når kundene skulle ha service på telefonene. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...