Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

<joda..kjøp av domener er normalt...men det er litt fønni at .no domenet ble kjøpt 3 dager etter at ett visst x-forummedlem ble bannet og startet bimmeren.no... synes du ikke det virker litt teenager?

 

Blir litt som...noekult har sagt her at han starter bilentusiast.no... så går jeg og kjøper det rett før han....?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

<joda..kjøp av domener er normalt...men det er litt fønni at .no domenet ble kjøpt 3 dager etter at ett visst x-forummedlem ble bannet og startet bimmeren.no... synes du ikke det virker litt teenager?

 

Blir litt som...noekult har sagt her at han starter bilentusiast.no... så går jeg og kjøper det rett før han....?

 

Tja... hvis ikke bimmeren er en direkte konkurrent til bimmers så vet ikke jeg. Svar på tiltale kan man kanskje også kalle tiltaket (uten at jeg konkret vet hva som har skjedd og hvorfor).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda...bimmeren er en direkte konkurent i den forstand at de har lik målgruppe... Intensjonene til eierne er kanskje forskjellig, men målgruppen og brukerne er de som liker BMW...

 

Å starte e30meet.no når det allerede eksisterer e30meet.com er bare så barnslig at.... jeg har personlig ingen interesse av hvem som eier hva...synes bare det er ålreit å diskutere det offentlig :)

 

Kanskje jeg skal starte www.bimmers.com? (ja jeg vet det allerede eksisterer...) Men det kan bli en forvirring ved en eventuelle markedsføring... de fleste husker som regel bare første delen av firmanavnet..resten googler man seg frem til....

 

Menmen.. kan hende dette itselskapet fra nord har andre intensjoner... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tenkte jeg skulle ordne noe irish coffee til helga, har laga med jameson før, men var en på jobb som snakka om en whiskey som var ca like billig som jameson, men smaka mye bedre? noen som har en ide hva det var snakk om? :D tullamore?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja... hvis ikke bimmeren er en direkte konkurrent til bimmers så vet ikke jeg. Svar på tiltale kan man kanskje også kalle tiltaket (uten at jeg konkret vet hva som har skjedd og hvorfor).

 

Klart de er konkurrenter. Akkurat som BMWCCN er det. Lurer på om de har kjøpt domenet www.BMWCCN.com også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda...bimmeren er en direkte konkurent i den forstand at de har lik målgruppe... Intensjonene til eierne er kanskje forskjellig, men målgruppen og brukerne er de som liker BMW...

 

Å starte e30meet.no når det allerede eksisterer e30meet.com er bare så barnslig at.... jeg har personlig ingen interesse av hvem som eier hva...synes bare det er ålreit å diskutere det offentlig :)

 

Kanskje jeg skal starte www.bimmers.com? (ja jeg vet det allerede eksisterer...) Men det kan bli en forvirring ved en eventuelle markedsføring... de fleste husker som regel bare første delen av firmanavnet..resten googler man seg frem til....

 

Menmen.. kan hende dette itselskapet fra nord har andre intensjoner... :)

 

Jeg vet ikke hva slags intensjoner de respektive eierne har, men jeg synes ikke at strategien med å evt. kjøpe bestemte domener er barnslig. Det er derimot temmelig naivt å tro at domenenavn ikke er like viktige som tradisjonelle fimanavn. Gunnar måtte i sin tid heller ikke kalle dette forumet for bmwguiden fordi navnet inneholdt akronymet "BMW" (som BMW AG naturligvis gjør hevd på internasjonalt). Det finnes en rekke eksempler på tilsvarende både nasjonalt og internasjonalt.

 

Du er i din rett til å diskutere fenomenet, men jeg synes at det er litt merkelig at du retter fokus på saken i motpartens forum. Slik du fremstiller saken er det mer naturlig at du tar saken opp i den "forurettedes" forum. Det er jo evt. de som føler at eierne av dette forumet har gjort noe de ikke burde har gjort... og ikke omvendt. Her inne får kritikken ingen konsekvenser utover å virke som om du bare forsøker å skape dårlig stemning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå synes jeg du tråkker på feil sti her mister... Det motsatte forumet er allerede involvert i å få tilbake domenet... om det lar seg gjøre er en annen sak...Jeg la det ut her for å høre hva eventuelle eiere hadde å si... og at folk her i tulletråden kan diskutere noe istedet for porscher fra 80tallet. er ikke ute etter å skape dårlig stemning, og ser heller at du heller ikke prøver å få meg til å virke negativ :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå synes jeg du tråkker på feil sti her mister... Det motsatte forumet er allerede involvert i å få tilbake domenet... om det lar seg gjøre er en annen sak...Jeg la det ut her for å høre hva eventuelle eiere hadde å si... og at folk her i tulletråden kan diskutere noe istedet for porscher fra 80tallet. er ikke ute etter å skape dårlig stemning, og ser heller at du heller ikke prøver å få meg til å virke negativ :)

 

Hvorfor i all verden skulle eierne av dette forumet diskutere deres forretningsstrategier i full offentlighet? Du burde vite bedre enn dette. Ergo er ditt tiltak temmelig formålsløst med mindre poenget er et forsøk på å skape dårlig stemning. Porscher fra 80-tallet har ingenting med saken å gjøre, men jeg merker meg spydigheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tenkte jeg skulle ordne noe irish coffee til helga, har laga med jameson før, men var en på jobb som snakka om en whiskey som var ca like billig som jameson, men smaka mye bedre? noen som har en ide hva det var snakk om? :D tullamore?

Synst tullamore er bedre enn jameson iallefall, og billigere tror eg. Så den kosta 105 for en liter på kastrup i går :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det foregår veldig mye rart som ikke akkurat gjør stemningen i BMW miljøet bedre. Det begynte med at disse fra nord kjøpte Bimmers og trosser brukermassen og laget en ny layout på forumet, så ble mister Hylle kastet på huet og ræva ut fordi han ikke klarte å oppføre seg. Han starter nytt forum på "trass" og vi har plutselig ett splittet miljø, noe jeg synes er dumt :( Ikke blir det bedre at de som driver dette forumet innfører en egen Off Topic del på tross av at det ble godt nedstemt i en åpen avstemming her på forumet...

Jeg merker meg at trafikken og innleggaktiviteten har gått drastisk ned den siste tiden, deriblant min egen aktivitet her inne. Ting er ikke lenger så bra som det en gang var her inne..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det foregår veldig mye rart som ikke akkurat gjør stemningen i BMW miljøet bedre. Det begynte med at disse fra nord kjøpte Bimmers og trosser brukermassen og laget en ny layout på forumet, så ble mister Hylle kastet på huet og ræva ut fordi han ikke klarte å oppføre seg. Han starter nytt forum på "trass" og vi har plutselig ett splittet miljø, noe jeg synes er dumt :( Ikke blir det bedre at de som driver dette forumet innfører en egen Off Topic del på tross av at det ble godt nedstemt i en åpen avstemming her på forumet...

Jeg merker meg at trafikken og innleggaktiviteten har gått drastisk ned den siste tiden, deriblant min egen aktivitet her inne. Ting er ikke lenger så bra som det en gang var her inne..

 

Jeg er usikker på om trafikken har gått ned. Det har kanskje blitt skrevet litt færre innlegg den siste tiden, men antall personer som besøker bimmers tror jeg er nogenlunde stabilt. Normalt går imidlertid trafikken i forumet litt ned på denne tiden av året. Folk er mer utendørs og hvis været tillater det kommer sommerdekkene på og... ja du skjønner sikkert tegningen.

 

Jeg er ellers helt enig med deg når det gjelder den nye off-topic delen av forumet. Jeg likte også den gamle forumstrukturen bedre... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det foregår veldig mye rart som ikke akkurat gjør stemningen i BMW miljøet bedre. Det begynte med at disse fra nord kjøpte Bimmers og trosser brukermassen og laget en ny layout på forumet, så ble mister Hylle kastet på huet og ræva ut fordi han ikke klarte å oppføre seg. Han starter nytt forum på "trass" og vi har plutselig ett splittet miljø, noe jeg synes er dumt :( Ikke blir det bedre at de som driver dette forumet innfører en egen Off Topic del på tross av at det ble godt nedstemt i en åpen avstemming her på forumet...

Jeg merker meg at trafikken og innleggaktiviteten har gått drastisk ned den siste tiden, deriblant min egen aktivitet her inne. Ting er ikke lenger så bra som det en gang var her inne..

 

Enig i at det er kjipt at det har blitt slikt, men tror faktisk ikke BMW-miljøet nødvendigvis vil bli skadelidende av dette. Jeg velger alltid å tenke positivt, og tror det er liv laga for alle. Man velger å bruke det man liker best. Personlig er jeg glad for at BMWCCN-forumet har fått en annen layout, og håper det kan nå gamle høyder, samt at Bimmeren.no/E30meet har det designet jeg liker og at det har landets beste banetreff, så får vi se hvor eierene av Bimmers.no vil med siden etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tenkte jeg skulle ordne noe irish coffee til helga, har laga med jameson før, men var en på jobb som snakka om en whiskey som var ca like billig som jameson, men smaka mye bedre? noen som har en ide hva det var snakk om? :D tullamore?

 

Jameson er pop i irish.

 

De som vel sannsynligvis går for å være de som serverer den beste irish'en i Oslo, Dubliner, sverger dog til Bushmills. Etter som jeg forstår er den også en mye brukt whiskey til dette formålet, og den koster ikke spesielt mye heller i billigste variant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...