Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg er helt enig med 316. Det spiller ingen faens rolle om det er midt på natta eller midt på dagen, slik dustete idiotkjøring er totalt unødvendig (og ulovlig) og viser bare at du ikke er voksen nok til å ha førerkort...

 

Hvem er du til å diktere og sette premissene langs veiene. Sånn kvasi-politinisser som deg og 316 spyr jeg av. Ekte norsk inngrodd jantementalitet. Feige er dere også. Har man et problem med en person eller kjøringen hans kjører du etter han og sier i fra istedenfor å være en patetisk angiver.

316, du kler virkelig å kjøre en døll Passat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem er du til å diktere og sette premissene langs veiene. Sånn kvasi-politinisser som deg og 316 spyr jeg av. Ekte norsk inngrodd jantementalitet. Feige er dere også. Har man et problem med en person eller kjøringen hans kjører du etter han og sier i fra istedenfor å være en patetisk angiver.

316, du kler virkelig å kjøre en døll Passat.

 

Jobbet, så jeg hadde ikke mulighet til å kjøre etter han og heller ingen interesse av det. Premissene er vel gitt i veitrafikkloven, er de ikke? Bare spy så mye du vil, hva hadde du sagt om han hadde sladdet og mistet kontrollen og truffet kona di som var ute og trillet med barnevogn, for eksempel? Da hadde du også spydd, men av helt andre grunner. Tenk deg litt om. Du kan mene hva du vil men angrep mot meg som person vil jeg ha meg frabedt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem er du til å diktere og sette premissene langs veiene. Sånn kvasi-politinisser som deg og 316 spyr jeg av. Ekte norsk inngrodd jantementalitet. Feige er dere også. Har man et problem med en person eller kjøringen hans kjører du etter han og sier i fra istedenfor å være en patetisk angiver.

316, du kler virkelig å kjøre en døll Passat.

Ærlig talt, hadde ventet bedre av deg... Skal hilse på deg etter at du har stoppet en langs veien der du kommer med tenna i lomma og knust nese, man vet aldri hva slags psykoer som man kan komme ut for i trafikken. Jeg har på samme måte alltid irritert meg over slike som deg som tar loven i egene hender, dere fortjener å få dere en på tygga i blandt.

Skjerp deg Werther!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har det seg slik at folk ikke er ute og går med barnevogn eller at den lokale barnehagen krysser fotgjengerfeltet midt på natta. Noe av det viktigste i livet er god timing, og det å drive med busekjøring midt på natta er nettopp god timing. Jeg bor selv ved en 60-sone som er livsfarlig for fotgjengere - det er nesten risikosport bare å krysse veien for å hente posten. Men jeg står fortsatt ikke i veikanten og melder folk til politiet fordi de kommer i 80-90km/t. På nattestid kjører jeg stadig vekk i 100+ på denne veien.

 

Jeg stopper aldri folk langs veien, fordi jeg ikke er riktig person til å bestemme andre sitt adferdsmønster i trafikken. Jeg lar det passere, og livet går videre. Men jeg er ikke redd for konfrontasjoner hvis noen har noe å fortelle (spesielt folk i Hiace og syklister).

Jeg sier det jeg mener og mener det jeg sier. Så akkurat i denne diskusjonen "skjerper" jeg meg ikke. Angivere og folk som vil være politiets forlengede arm synes jeg lite om. Hadde dette vært under andre verdenskrig hadde vel Stasi vært på døra mi nå, etter tips fra dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merker meg at selv de som anmelder andre her innrømmer å til dels bryte fartsgrenser og "norsk lov" som det henvises til. Der har vi vel et av de største problemene med menn og bil.... "Akkurat min vurdering av hva som er ok er riktig og gjeldende, og den skal gjelde for alle andre også".

Jeg tar ikke side i denne debatten. Men jeg merker meg at enkelte som deltar i debatten har vist modenhet og selvinnsikt (utifra gamle innlegg her) som tilsier at jeg er vesentlig mer skeptisk til å møte dere når dere har en dårlig dag og ligger i 110 i 90 sone enn denne typen i rundkjøringa....

For å ha det på det rene, kan ikke fordra folk som holder på sånn rundt folk. Har et par lokale helter som til tider kommer opp i NABOLAGET! for å råne og prøve seg på noe burnouts. Som ikke det er forbanna irriterende i seg selv når en har barn som sover så blir jeg faktisk enda mer irritert når det viser seg at han har så lite ferdigheter at han ikke får det til engang. Orker jeg å ringe politiet? Nei. Tar jeg en prat med han om jeg når han neste gang? Ja. Fordømmer jeg han som menneske? Nei. Anbefaler jeg han å gjøre dette et sted det ikke er folk? Ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet? Har en lysbryter i gangen som slår på 2 taklamper. Ønske er å kunne splitte de 2 samt mulighet for dimming. Slå på et av lysene om gangen og evnt dimme ett av de. Kan man bytte ut bryteren og sette på en annen? Eller er det mer som skal til?

Og ja, om det er mulig skal en elektriker gjøre dette :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen problem å gjøre det du ønsker, men litt etter hvordan dette er koblet må du nok legge opp minst en ny ledning fra bryteren og til en av lampene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Boys will be boys, men det er jæ.... irriterende når det står på. Vi vet vel alle hva dette handler om... prøve og feile... for så en dag å bli voksen.

Vet ikke hvem svaret var til, men svarer likevel jeg.

Det finnes ingen automatikk i at problemet jeg påpeker bedrer seg med alder. Snarere tvert om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig mange Ferrarier under hammeren på Økern bilauksjon denne helgen...

Er det Tommy Sharif sine? :P 458 Italia til 2.6 mill liksom...

Nysgjerrig på om han har hatt Ferrari før? Fra media husket jeg bare snakk om Koenigsegg og Porsche 997 Targa (eller noe sånt).
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nysgjerrig på om han har hatt Ferrari før? Fra media husket jeg bare snakk om Koenigsegg og Porsche 997 Targa (eller noe sånt).

Om jeg husker rett så kjøpte han en Koenigsegg, det første han gjorde var å kjøre av banen på Rudskogen (?) hvorpå Koenigsegg så kjøpte bilen tilbake etter dette. Så snakket han høyt i media om at han skulle bli den første pakistaneren i Norge som kjøpte Bugatti Veyron, ble aldri noe av dette. Tror han ikke kom lengere enn til vanlig Porsche 911 jeg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...