Werther Skrevet Februar 7, 2015 Share Skrevet Februar 7, 2015 Forresten, jeg kom til å tenke på det Nytern nevnte i tråden sin angående at han fikk morsfølelse for bilene sine og synes de var verdens vakreste....Jeg tar meg selv i å beundre Mondeoen og synes den er skamtøff. Før jeg fikk den hadde jeg ingen spesielle tanker eller følelser om bilen og designet. Det er vel kun en eneste bil jeg aldri fikk slike varme følelser for, og det var en Suzuki Baleno med registerproblemer som jeg kjøpte på auksjon (tidenes fail fra min side...). Det verste eksempelet på morskjærlighet var en Nissan Prairie jeg hadde. Den var helt vanvittig praktisk, driftssikker og komfortabel (jeg kjørte over en rundkjøring en gang uten at den tok skade)...Jeg ble så tåkete at jeg synes bilen var tøff. Kliss lik den på bildet: Nytern og Fredrik reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nytern Skrevet Februar 7, 2015 Share Skrevet Februar 7, 2015 (endret) Nei, nå har jeg aldri!Jeg har jo vært stolt mor til en Nissan Prairie selv! 91mod, hvit 2l! Både jeg og fruen blir helt myke i beina de få gangene vi kommer over en ute i trafikken, jeg er faktisk så Prairiefan at jeg har kartlagt de få jeg har observert i mitt virke som varetaximann. Sånn i tilfelle jeg bare må ha en Høydepunktene med min var: Twinspark! Utrolig tøft med 2xplugger pr syl, fikk nesten litt Alfa-feelingen Den løfta innerhjulet ved hard satsing på asfalt Plass til 1xSuzuki FZ i varerommet Den tålte alt! Tilogmed total drukning der jeg i ren idioti prøvde å taue den i gang med sylindrene fulle av vann.. Par timer senere så starta den som før Her er forresten Omegaen, runda nesten 400k km i mitt eie: Kjøpte bilen hos Opel, de tok den i innbytte da gamlingen som hadde eid den siden ny kjørte på rådyr og ikke maktet å kjøre rundt i besudlet bil. Han var visst ekstremt nøye, noe motorrommet viser: Koselig, Werther! Det er godt å vite at en ikke er alene om å nære en slags morsfølelse for diverse automotive rariteter Endret Februar 7, 2015 av Nytern Werther reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Februar 7, 2015 Share Skrevet Februar 7, 2015 Tanta mi hadde en slik Omega da jeg var mindre En gang var den en rar ulyd i den i følge min tante så fattern og jeg tok den en tur, etter å ha konstatert at ulyden bare var inni hennes hue så burna vi med den så blårøyken lå som skodde rundt hele bilen "greit å få blåst ut av den litt" som fattern sa Daniel. og sandersander reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Diiesel Skrevet Februar 7, 2015 Share Skrevet Februar 7, 2015 Hva tenker dere om E39 520ia Touring pre-facelift? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Werther Skrevet Februar 8, 2015 Share Skrevet Februar 8, 2015 Nytern, min lyseblå Prairie var også en 1991-modell, blå varebil. En gang fylte jeg den gulv til tak med gamle bilblader så den lå ekstremt lavt (tømte loftet til en bilgal 85-åring som kjørte en signalgul Fiat Punto HGT..) Angående Omega A, så kjøpte min onkel en slik en ny i 1990, lyseblå 2.0 manuell. Hans forhenværende grisefeite 2-dørs Sierra 2.0is ble dessverre stjålet i 1990 av Ford-kriminelle på Romerike/Lørenskog som skulle bygge om en stjålet Sierra Cosworth vingebil. En i militæret hadde også en Omega A 2.6 rekkesekser manuell. Har fantasert om Lotus Omega siden.... Nytern reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
noekult Skrevet Februar 8, 2015 Share Skrevet Februar 8, 2015 Setter stor pris på de få Alfa 166, 159 og Citroen C6 jeg ser i trafikken. Accord har med årene blitt en sjelden bil, og spesielt Tourer skiller seg kraftig ut. Suzuki prøvde seg med Kizashi (som ser litt tøff ut), men den forsvant også. Litt synd at Camry forsvant og. Noe kjønnsløse, men kvalitetsbiler som er gode å kjøre. Sånn ellers - pratet med en bekjent som hadde kjøpt seg en ny Audi A4 Allroad 2.0 TDI manuell til 650000kr. Altså, bilen ser jo bra ut og alt, men i forhold til firmabil-Mondeoen jeg kjører som hadde ferdig pris på 370k så synes jeg virkelig ikke Audien er verdt 300000kr mer. Litt mer sprut i motoren og finere interiør, men rent kvalitetsmessig stiller bilene likt. Jeg ville heller hatt en billigere bruksbil og en kosebil til 300k gitt. Som en 964, sliten 993 eller Z3 M.... "Hvorfor bor du på 70 kvm i sentrum når du får 140 kvm rett utafor byen til samme prisen?" "Hvorfor kjøper du en Diesel-bukse når du kan få både jeans og penbukse på H&M til samme prisen?" "Hvorfor kjøper du møbler hos Skeidar når du får fire ganger så mange møbler hos IKEA til samme prisen?" "Hvorfor reiser du med Business-klasse når økonomiklassen koster halvparten og destinasjonen er den samme?" "Hvorfor betaler du for å bilen din vasket når du selv kan vaske bilen til halve prisen?" "Hvorfor kjøper du en ny Ferrari når du kan få fire brukte Ferrarier til samme prisen?" "Hvorfor ser du film på kino når Bluray-utgaven kommer til å koste det samme til odel og eie om noen måneder?" "Hvorfor betaler du 2000 kr for klokka di når du kan kjøpe en som også viser riktig tid til 1000 kr.?" "Hvorfor kjøper du en Z3 M når du kan bygge en MX5 turbo som er like rask til halveprisen?" "Hvorfor tar du trikken når du kan gå?" "Hvorfor spiser du på Peppes når du kan kaste en Grandiosa i ovnen?" Prioriteringer vettu. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flobben Skrevet Februar 8, 2015 Share Skrevet Februar 8, 2015 Angående Volvo, i Norge på begynnelsen av 2000-tallet og godt oppover lå v70 ogte blandt de ti mest solgte bilene i Norge. når man så på prisklassen/bilklasse v70 tilhørte var den helt enerådene. Hverken Mb, Audi eller Bmw var i nærheten av å selge tilsvarende av e-klasse, a6 og 5-serie. På de beste årene til Volvo så solgte v70n i Norge mer en de tre respektive bilene til sammen. Så volvo er nok litt som golfen, passer inn i alle samfunnslag. Prismessig så er det ganske dyr bil, helt til de puttet inn 1,6 diesel motoren i 2009isch. liaguten reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shattered Skrevet Februar 8, 2015 Share Skrevet Februar 8, 2015 Hva tenker dere om E39 520ia Touring pre-facelift?Enkelt og greit, styr unna. Går veldig dårlig. turbina10 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikE24 Skrevet Februar 8, 2015 Share Skrevet Februar 8, 2015 (endret) Bilen går helt ok den, men drikker mye(1,1-1,5) bensin på typiske norske veier, faktisk er flåtens E36 316i med M43 markant billigere drift, med halve forbruket pr. mil. Først på Autobahn og motorvei i høy hastighet det gir mening sånn rent forbruksmessig! Har en 520iA i flåten, så har målt litt på den + at den banka overraskende perfekt på Autobahn i sommer!Skrevet en haug med skriveleifer using Tapatalk Endret Februar 8, 2015 av FredrikE24 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
scoot Skrevet Februar 8, 2015 Share Skrevet Februar 8, 2015 Kommer ann på bruksmønster spør du meg. Den er ingen rakett, men som en komfortabel og romslig bruksbil er den jo bra. Du får en komfortabel og sikker bil, med ganske bra utstyr og masse plass for en liten sum penger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Februar 8, 2015 Share Skrevet Februar 8, 2015 Angående Volvo, i Norge på begynnelsen av 2000-tallet og godt oppover lå v70 ogte blandt de ti mest solgte bilene i Norge. når man så på prisklassen/bilklasse v70 tilhørte var den helt enerådene. Hverken Mb, Audi eller Bmw var i nærheten av å selge tilsvarende av e-klasse, a6 og 5-serie. På de beste årene til Volvo så solgte v70n i Norge mer en de tre respektive bilene til sammen. Så volvo er nok litt som golfen, passer inn i alle samfunnslag. Prismessig så er det ganske dyr bil, helt til de puttet inn 1,6 diesel motoren i 2009isch. Volvo V70 er da fortsatt blandt de 10 mest solgte bilene i Norge, men etter som modellen begynner å trekke på åra og V60 gjorde sitt inntog på markedet så har den rykket opp noen plasser. Tidvis har den jo vært helt nede på andre plass over Norges mest solgte biler, og med god grunn da den gir forholdsvis mye komfort, plass og premium for en lavere pris enn BMW og MB. Også er det jo noe eget med Volvo, det ligger liksom litt å folkesjela å kjøre Volvo. Man støttet vårt gode naboland, kjører biler som er tilrettelagt for vår verdensdel og særlig før så var det nok viktig at Volvo var ganske klasseløse biler. Man kunne kjøpe en billig basic 240 og man kunne bruke mangfoldige hundre tusen på en 240 Turbo med skinn, klima, automat og stereo uten at noen så forskjell Bestefar tilhørte den gamle skolen, man skulle ikke flotte seg selv om man hadde muligheten. Han har fortalt at han på 70 tallet klinte til å kjøpte seg en Renault 30, som var helt lik Renault 20 bare med V6 motor, dobble runde lykter og velour seter. Det gikk jo greit og ingen heva øyenbrynene så da ble neste bil en ny Dodge Aspen, en amerikansk mellomklasse sedan med rekkesekser, skinn, automat og mye krom. Det falt i dårlig smak hos folk og spørsmålene om arv og rik onkel i Amerika kom på løpende bånd, men gamlingen beholdt likevel bilen i nesten 10 år (bilen lever ennå forresten) Da ble det Volvo 240 Turbo Stasjonsvogn, registert som varebil og med Volvo Sound system som besto av hele 6 høyttalere og kassetspiller som "snudde" kassettene selv Denne bilen har jeg mange gode minner ifra min barndom, da var baksetene kommet inn og bilen ble flittig brukt på tur med barnebarna Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Weiders Skrevet Februar 8, 2015 Share Skrevet Februar 8, 2015 http://www.dailymail.co.uk/tvshowbiz/article-2944152/PICTURED-Bruce-Jenner-involved-fatal-car-accident-Malibu-leaving-one-person-dead.html Stakkars Bruce Jenner fikk smake på konsekvensene av å være (på vei til å bli) kvinne. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikE24 Skrevet Februar 8, 2015 Share Skrevet Februar 8, 2015 (endret) Det er Søndag, og morsdag til tross, det må Youtubes litt, og se litt på bilprogram. Har skrudd en del Audi i helga, og eieren har latt meg låne den litt og må si at Audi S4 med 2.2 20V turbo med en noe oppskremt hjerne og 1,6 bar ladetrykk gir mersmak sammen med en differensialsperre bak og quattro. Så er den utstyrt med en temmelig kvass clutch og 6-trinnskassa med rettskåret 1. gir, det byr på litt racingfølelser Da er jo "Der Checker" alltid et godt sted å begynne for en gjennomgang av det råeste som ble laget i C4 karosseriet, nemlig Quattro GmBH S6 Plus(ikke Audi). Full restaurering av en Audi RS2 er også interessant lesing. http://www.s2forum.com/forum/showthread.php?t=26534 Audi av dette kaliber gir mersmak. Endret Februar 8, 2015 av FredrikE24 Diiesel reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Februar 8, 2015 Share Skrevet Februar 8, 2015 Jeg har sansen for C4 karosseriet, var selv så heldig å eie en strøken 1993 100 2,6 med komplett S4 interiør, klima, fjernstyrt sentrallås og Bose stereo Ikke helt den samme solide byggekvaliteten som E34 men likevel en herlig bil med god karakter, savner den forsatt. Hadde en hatt Quattro så hadde jeg nok hatt den ennå Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Diiesel Skrevet Februar 8, 2015 Share Skrevet Februar 8, 2015 C4 Avant er rått Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg