Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

45 er ikke særlig stort nei, er ikke stort mer enn hva vi har på campingvogna med forteltet det. Ser den med vaskerommet altså, blir litt feil å kjøpe sitt eget også må du gå ned i f.eks en felleskjeller to etasjer ned for å vaske klær. Da kan man jo like så godt bo i brakke og vaske klærne hjemme hos mor.

Haha kunne ikke fått sagt det bedre selv :) 

Skrevet

Det fascinerer meg å se hvor kravstore enkelte er når man skal inn på boligmarkedet for første gang. Det er helt normalt å ha et felles vaskeri i kjelleren i en eldre boligblokk/bygård. Personlig synes jeg heller ikke 45 kvadratmeter er så ille når man knapt har noen andre eiendeler enn sengen og PC´en fra gutterommet, og seg selv å tenke på. Samme bolig fungerer også fint dersom man er i et forhold. Jeg kan forstå at det ikke er drømmen, men et sted må man nesten starte.. :)

Skrevet

Hvis man er kravstor når man ikke vil ha felles vaskerom med andre beboere...lurer på hva jeg er da. Mitt krav var ikke rekkehus, to bad, solfylt veranda, store stuevinduer, hjemmekino, nybygg (orker ikke ha noe andre ha bodd i), sentralstøvsuger, åpen kjøkkenløsning, varmekabler i ganger og bad, bobblebad, 300 liters varmtvannsbreder, dimmere på alle taklamper OG jeg skulle ikke måtte selge noen av bilene mine for å kjøpe hus. Men så må jeg også legge til at man får enormt mye mer hus for pengene her i lille Arendal kontra storbyene, og ett lokalt fenomen er at det er billigere å bygge nytt...samt at jeg får tilgang på veldig mye av utstyret i huset igjennom jobb. Så de aller fleste krava mine ble iallfall innfridd og det er jeg fornøyd med, eneste kravet som ikke gikk igjennom var plassen huset ligger på. Jeg ønsket å bo i det området av Arendal jeg er oppvokst, men da kunne jeg lagt på minst en mill til på prisen og det er det ikke verd. Men jeg har skrevet meg opp som interessert på en del tomter i det aktuelle området så det blir nok med tiden, selv om jeg ser mørkt på å begynne å bygge igjen....

Men ja, jeg er enormt kravstor. Men det synes jeg vi kan unne oss i dagens velferds samfunn :)

Skrevet

Hvis man er kravstor når man ikke vil ha felles vaskerom med andre beboere...lurer på hva jeg er da. Mitt krav var ikke rekkehus, to bad, solfylt veranda, store stuevinduer, hjemmekino, nybygg (orker ikke ha noe andre ha bodd i), sentralstøvsuger, åpen kjøkkenløsning, varmekabler i ganger og bad, bobblebad, 300 liters varmtvannsbreder, dimmere på alle taklamper OG jeg skulle ikke måtte selge noen av bilene mine for å kjøpe hus. Men så må jeg også legge til at man får enormt mye mer hus for pengene her i lille Arendal kontra storbyene, og ett lokalt fenomen er at det er billigere å bygge nytt...samt at jeg får tilgang på veldig mye av utstyret i huset igjennom jobb. Så de aller fleste krava mine ble iallfall innfridd og det er jeg fornøyd med, eneste kravet som ikke gikk igjennom var plassen huset ligger på. Jeg ønsket å bo i det området av Arendal jeg er oppvokst, men da kunne jeg lagt på minst en mill til på prisen og det er det ikke verd. Men jeg har skrevet meg opp som interessert på en del tomter i det aktuelle området så det blir nok med tiden, selv om jeg ser mørkt på å begynne å bygge igjen....

Men ja, jeg er enormt kravstor. Men det synes jeg vi kan unne oss i dagens velferds samfunn :)

Bortskjemt pappagutt vil vel enkelte påstå.;)
Skrevet

Bortskjemt pappagutt vil vel enkelte påstå.;)

Har ikke fått en krone av mine foreldre, bare så det er sagt. Masse god hjelp i form av arbeide og slikt men ikke økonomisk hjelp, hverken ifra mine foreldre eller svigerforeldrene mine.

Skrevet

Starta i november2009 rett på 100m2 (litt mer i praksis da er skråtak i 2etasje) med gammelt hus fra 1928 jeg. Bor der ennå. Bare få bygd seg en svær garasje etterhvert så

Skrevet

Hadde nettopp et koselig besøk av MFjeld :)

Virker som han var storfornøyd med nye bilen. Var også min første tur i en E90 og må si den var et par hundre hakk bedre enn jeg så for meg. Firerdieselen var en smule trimmet, så den gikk ganske friskt ;)

Takker for turen og hyggelig prat!

Skrevet

Hvis man er kravstor når man ikke vil ha felles vaskerom med andre beboere...lurer på hva jeg er da. [...]

Da synes jeg du er ekstremt kravstor, men på en annen side kan man kanskje tillate seg slike krav når boligen på den kanten av landet koster like mye som en 2-roms i Oslo. Hvis man heller ønsker å bo hjemme på gutterommet enn å få seg en leilighet på 45 kvadratmeter med felles vaskeri og en fot innenfor boligmarkedet (med de fordelene det innebærer), ja, da har man i mine øyne et problem.

Skrevet

Kjøpte hus fra 1958 jeg. Pussa opp og er fint som fy nå pluss at taksten har gått opp millionen [emoji4] var ny kledning når jeg kjøpte og inne er det nå ny standard med spottere og varme kabler i alle rom foruten om 2 etg og bad.

Glad jeg gjorde det kontra å bruke masse penger på nytt da jeg kan ha råd til å gjøre det meste jeg vil i tillegg[emoji4]

Skrevet

Gratulerer Vegagard! :)

Tusen takk :)

Så deilig ! 

jeg har nettopp vært på visning på den leiligheten jeg viste deg, det viste seg å være dårlige vinduer. Enkle tynne vinduer, + at det er felles vaskerom ... :(

ikke noe for meg der.

Ja helt nydelig! :)

Kjipt! bare og følge med, virker som det blir lagt ut masse fortiden :)

Skrevet

Den dagen jeg skal ut i boligmarkedet så blir det nok å finne et oppussingsobjekt et sentralt sted sett opp mot offentlig kommunikasjon(tog er fint. Har sett på Ski i Akershus som en god kandidat).

Så får man gå på og samtidig få ting som man ønsker seg, også et personlig preg :)

Har man varmekabel på badet på sikt(i lengden er det svært behagelig) og et kjøkken man ikke rynker på nesen av, så kan igrunn resten være det samme i starten.

Felles vaskeri er for meg ingen problem, det finnes overalt, til og med felles tørkeloft.

Skrevet

Da har jeg henta nye bilen! Jepp, ingen firerdiesel det her[emoji6] Det kan Thundercoil skrive under på[emoji1] Bilde fra Indre Arna![emoji4]

Dæven døtte, har du kjøpt M3? Grattis!! :)
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...