Fredrik 90 Skrevet Juli 2, 2015 Skrevet Juli 2, 2015 Jada du er originalpoliti på din hals, jeg vet. Med det i minne, ville heller kjøpt noen skikkelig fete hjul til 5serien. Ville du gått ut på kvelden og sett på originalfelgene? Når det kommer til nyere biler så er jeg ikke så opptatt av at alt skal være mest mulig originalt, man kan godt eksprementere litt med felger og noen forsiktige lepper eller spoilere. Men jeg er ikke noe for å gjøre bilen til noe den ikke er derimot, som f eks M5 eksos eller M5 fangere på en 520d. Eldre biler ser jeg helst at er mest mulig originale, på den måten beholder de sin sjarm og egenart Jeg trenger ikke feite felger for å ville gå ut å se på bilen, F10 designet i seg selv er god nok grunn til å gå ut bare for å se og beundre bilen wicky124 og axept reagerte på dette 2
Kjennern Skrevet Juli 2, 2015 Skrevet Juli 2, 2015 Når det kommer til nyere biler så er jeg ikke så opptatt av at alt skal være mest mulig originalt, man kan godt eksprementere litt med felger og noen forsiktige lepper eller spoilere. Men jeg er ikke noe for å gjøre bilen til noe den ikke er derimot, som f eks M5 eksos eller M5 fangere på en 520d. Eldre biler ser jeg helst at er mest mulig originale, på den måten beholder de sin sjarm og egenart Jeg trenger ikke feite felger for å ville gå ut å se på bilen, F10 designet i seg selv er god nok grunn til å gå ut bare for å se og beundre bilen Men på en 530d er det greit? Diiesel, Fredrik og bimmerR reagerte på dette 3
Fredrik 90 Skrevet Juli 2, 2015 Skrevet Juli 2, 2015 Men på en 530d er det greit? Hva mener du? Jeg har da ikke gjort noe annet enn å montere M-sport, sist jeg sjekka så kom F10 530d originalt med M-sport...
Kjennern Skrevet Juli 2, 2015 Skrevet Juli 2, 2015 Du skriver det gjelder 520d, så spør jeg da om det er ok på 530d.
Fredrik 90 Skrevet Juli 2, 2015 Skrevet Juli 2, 2015 Du skriver det gjelder 520d, så spør jeg da om det er ok på 530d. Flisespikkeri! Det var jo kun ett eksempel, M5 fangere og eksos mener jeg blir feil på alt som ikke er M5. Det vil da si 518d, 520d, 520I, 523i, 525d, 528I, 530I, 530d, 535i, 535d, 550i og M550d...
bimmerR Skrevet Juli 2, 2015 Skrevet Juli 2, 2015 (endret) Når det kommer til nyere biler så er jeg ikke så opptatt av at alt skal være mest mulig originalt, man kan godt eksprementere litt med felger og noen forsiktige lepper eller spoilere. Men jeg er ikke noe for å gjøre bilen til noe den ikke er derimot, som f eks M5 eksos eller M5 fangere på en 520d. Eldre biler ser jeg helst at er mest mulig originale, på den måten beholder de sin sjarm og egenart I teorien så er jeg noe enig. I praksis så ender vi opp med ganske forskjellig syn. Du er så ekstrem på orginalting at en nyere bil med sota/bytta lykter kan bli posta i "gjør det feil tråden". Det synes jeg går imot det du skriver ovenfor. Det er blant de mange små tingene man kan eksperimentere med på lik linje med felger og forsiktige lipper/spoilere. Så lenge man lett kan reversere modden så er ganske mye ok i min bok. Ting som er eksklusivt for skikkelige M-biler hører i mine øyner kun til disse. Jeg synes M-biler er "hellige" og det som er unikt for de bør forbli unikt. Samme om det er en 520d eller en 530d med automat. Begge er uansett milevis unna det en skikkelig M-bil er og står for. Så for meg blir M5 felger på standardbil like feil som M5 fangere og eksos. Uorginale felger, eller alternative BMW felger på en nyere og standard BMW er helt ok om eieren ønsker det. Da leker man ikke "wannabe M", men går for sin egen stil. Når det kommer til eldre biler så lener jeg jevnt over mer mot orginalt, men som mange andre, så har jeg også mine personlige regler for unntak. Singer er f.eks ett eksempel. De er ombygget med så god smak at det ikke gjør noe. Det er også tydelig at de ikke prøver å leke orginal eller wannabe GT/RS Porsche, men går for sin egen stil og uttrykk. Legger til at min personlige smak er for meg så om andre ikke deler den så er det helt fint. Hadde vært kjedelig om alle skulle likt det samme. Som jeg har sagt før, det viktigste er at folk selv er fornøyd med bilene sine. Endret Juli 2, 2015 av bimmerR Fredrik reagerte på dette 1
Fredrik 90 Skrevet Juli 2, 2015 Skrevet Juli 2, 2015 Jeg synes ikke jeg er så ekstrem på akkurat nye biler, men akkurat helt svarte baklykter på en 2012 modell X3 blir helt feil... Jeg kan derimot strekke meg til M5 felger på en vanlig 5-serie, mengder må være M5 felger ifra tilsvarende generasjon. Jeg hadde E39 M5 felger på min E39 for mange år siden, da skulle alle ha E60 M5 felger på disse bilene. Men nå er det kanskje en sjanse for at jeg får fatt i 351M likevel, så da blir det originalt og ryddig
tambur4 Skrevet Juli 2, 2015 Skrevet Juli 2, 2015 (endret) Hva er egentlig greia med å mene noe om hva andre liker eller ikke liker? Jeg har MINE preferanser, og andre har sine. Personlig synes jeg at "du gjør det helt feil"-tråden er både pinlig og nedlatende til tider. Hvem er vi som kan dømme andre? Jeg synes noen til tider er slemme der, og mange av postene der gjør at jeg får mindre sympati for BMW-eiere. Hvorfor skal det være så mange uskrevne regler for hva man har lov til eller hva man ikke har lov til? Det virket som om hver modell og årsklasse har sin regler. Og er man litt for sent ute med en modifisering så blir man nesten latterliggjort. Så derfor etterlyser jeg litt mer åpenhet og raushet her☺ Ps: dette er ikke en kommentar til siste diskusjon, men opparbeidet irritasjon over tid! Endret Juli 2, 2015 av tambur4 Nytern, bimmerR, Shattered og 1 annen reagerte på dette 4
noekult Skrevet Juli 2, 2015 Skrevet Juli 2, 2015 Ligger en dokumentar på YouTube (Japanese Classic Car Culture eller noe sånt) som er ganske interessant. På en side har du originalpolizei som restaurerer eldre biler til sin originale stand. Ikke en skrue skal være forskjellig. Også har du den andre campen, de som ikke ser noe galt i å gjøre en gammel bil bedre/tøffere ved å oppgradere/bytte motor/understell osv. Selv satt jeg igjen med følelsen av at begge parter hadde gode argumenter for og i mot. Når alt kommer til alt så handler min bil om en forlengelse av min personlighet og smak. Da er det lov å endre på ting til det bedre (i mine øyne). Men samtidig, jo eldre bil i jo mer original stand, jo mer tenker jeg at jeg bør la bilen være som den fordi det er få igjen av dem. Derimot, er bilen allerede et "prosjekt" så ser jeg ingen grunn til å lage en hotrod ut av en klassiker heller! Verden er ikke sort hvitt. bimmerR reagerte på dette 1
Fredrik Skrevet Juli 2, 2015 Skrevet Juli 2, 2015 (endret) Mine biler er på ingen måter en forlengelse av min personlighet og smak. Til det har jeg en alt for alsidig smak når det gjelder biler. Jeg liker BMW, men jeg liker også bilmerker som f.eks Porsche, Mercedes-Benz, Land Rover, Citroën etc. Jeg liker sogar ofte kun enkelte modeller fra de forskjellige bilprodusentene... ofte modeller som skiller seg ut ved å være gode kompromisser, spesielt teknisk sofistikerte eller bare har et flott design. Personlig foretrekker jeg imidlertid originale biler, men jeg synes at det er viktig å definere hva man mener med originalt iom. at dette kan være mange ting. Man kan f.eks beholde bilen slik den leveres fra BMW i standardutførelse (jmf. prislistene)... stort mer originalt blir det ikke, men man kan også velge div. originalt ekstrautstyr og dermed gjøre bilen litt mer spesiell. Jeg mener at den stadig er original iom. at dette er utstyr som BMW leverer til bilen fra fabrikken. Man kan også velge annet originalt utstyr fra BMW (f.eks felger, fangere, lepper etc.), men som BMW fra fabrikken ikke leverer til bilen. Jeg mener at bilen stadig grovt sett er original, men vi beveger oss på grensen jmf. begrepet original (et godt eksempel her er M5 felger på standardbiler). Vi er imidlertid alle forskjellige og folk får gjøre som de vil for min del. Det som imidlertid ofte kan være litt irriterende er når noen blir fornærmet fordi standarden i f.eks vintagemarkedet (veteranbiler, samlerbiler etc.) ikke er den samme som hva de mener er den riktige. I dette markedet er mest mulig originale biler eller biler med en spesiell historie ofte de mest verdifulle. Det er heller ikke helt god kutyme i sosialt velstilte miljøer å ha en alt for uoriginal og spesiell bil... Endret Juli 2, 2015 av Fredrik bimmerR reagerte på dette 1
Haukefer Skrevet Juli 2, 2015 Skrevet Juli 2, 2015 Fy helvete det er kjipt å ver ombord jobb når det endelig er fint vær... Bare 20 dager til fri
R4F431 RAFAEL Skrevet Juli 2, 2015 Skrevet Juli 2, 2015 Prøv taktekkimg i 26 grader. Da vill er ikkje sommer så gøy lenger. Legger takshingel på leikehytte med skråe tak. # solbrent Sent fra min D6603 via Tapatalk
Daniel. Skrevet Juli 2, 2015 Skrevet Juli 2, 2015 (endret) Jøss, fikk to hele dager med fint vær, og nå er det tordenvær og masse regn på vei.#Livetpåvestlandet Endret Juli 2, 2015 av DanielStance Haukefer reagerte på dette 1
R4F431 RAFAEL Skrevet Juli 2, 2015 Skrevet Juli 2, 2015 haha, ja du er jo sør på vestlandet nord for stad lenge leve :DDD
Anbefalte innlegg