Julianv Skrevet August 11, 2015 Share Skrevet August 11, 2015 Lastet bare ned Win10 fra kjent nettsted og kjørte fresh install jeg Veldig fornøyd, føles som en forbedret Win7. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.H.D Skrevet August 11, 2015 Share Skrevet August 11, 2015 VG har kjørt hydrogen-5-serie. Ikke så veldig spennende, men litt iallfall VG+ BMWs nye superelbil.pdf Jeg tør ikke spå om det er fremtiden, men den Toyotaen må være verdens styggeste bil. :-& Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
janerik171187 Skrevet August 11, 2015 Share Skrevet August 11, 2015 førsteintrykket på win 10 er, ingenting, helt likt win 8.1 hehe finner vell noen forskjeller tilslutt, Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet August 11, 2015 Share Skrevet August 11, 2015 (endret) Hva bruker du PC til da? Kun skrivebord, nettleser-app på oppgavelinjem, word, åpne 1 mappe om gangen osv? Sånn helt alminnelig bruk Da skjønner jeg at du ikke merker så mye til forskjell. Hehe. For min del var oppgraderingen en åpenbaring Mye mer logisk å finne frem. Mindre rot. Føles som det er laget for desktop og ikke mobil/nettbrett/touch. De ekle flisene har blitt flyttet til en liten seksjon på startmenyen. Det er raskere, det er lettere å multitaske, lettere å åpne mange mapper og navigere i disse, quick acces og favoritter fungerer faktisk (sparer mye tid med mappene,) kommer lettere til windows-funksjoner, enhetsbehandling, system osv. Enkelte ting var mareritt å finne på Win8. Måtte sette deg skikkelig inn i alt og pugge det til neste gang. Også mye som endret navn, så ikke alltid like lett å søke seg frem. F.eks. Kjør/run/cmd. Synes også det var fint av dem å gi gratis win10 til "alle," selv de med pirat OS Var sikker på det kun var home som var gratis, men hadde man f.eks. 8.1 Pro, fikk man oppgradere til 10 Pro osv. Endret August 11, 2015 av Thundercoil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet August 11, 2015 Share Skrevet August 11, 2015 Man har et helt år på å bestemme seg... så jeg venter til Windows 10 er helt gjennomtestet og stabil før jeg oppgraderer (har Windows 7 Ultimate nå)... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Werther Skrevet August 11, 2015 Share Skrevet August 11, 2015 Det er ikke til å komme unna at det er lettere å sjekke historikk på norsksolgte biler. Tyskere kjører i snitt såpass langt i året at km-justering er mye mer normalt enn her i Norge. 1 av 3 tyske bruktbiler har blitt tuklet med, og de blir oftest eksportert ut av landet med falske eller manglende servicehefter. I Norge er det stort sett 10-20 år gamle ungdomsbiler som blir justert på, ikke 2-3 år gamle nybiler fra forhandlere. Mtp rust er norske biler (utenom Finnmark) kanskje mer utsatt, men det saltes jo noe nedover i Sverige/Danmark/Tyskland og Alpelandene også. Det mest negative med de fleste norsksolgte biler er nok all småkjøringen. Det kan vel fort bli et økonomisk mareritt å kjøpe en 10 år gammel med 150000km som har tilbragt hele livet sitt i ståkø gjennom/rundt i Asker/Bærum inn til Oslo f.eks. Jeg hadde for øvrig en E34 M5 Touring som jeg mistenker km-stand var tuklet med selv om den tilsynelatende hadde servicehefte. Den var da 15 år gammel og hadde gått 200 000 km, men den virket i overkant løs i fisken og slitt. Senere hadde jeg en 16 år gammel E39 523i med 365000km som virket mye tightere og friskere (med unntak av at den rustet mer). Begge var import fra Tyskland i 1999. awt og Skulebollen reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikE24 Skrevet August 12, 2015 Share Skrevet August 12, 2015 (endret) Min bil har nok også blitt tuklet med en eller annen gang, denne også import i 99. Etter diff-bytte(ettermonterte ASD diff), så måtte jeg også skifte speedometerklokke. Å skru fram/tilbake speedo på disse er ren formalitet, dersom man trekker ut akslingen som holder styr på vekslingsrekkefølgen ut i ene enden, gjennom hullet den er tredd inn i og klemt flat, er det enkelt. Trekker man ut denne akslingen, så lager man tydelige spor i hullene den er tredd igjennom(det blir større). Klokka jeg monterte hadde ikke noen merker, men fikk det etter at jeg trakk den pent ut og skrudde det 250'km-ish fremover, det er "umulig" å ikke lage disse merkene når man gjør det, og det var svært tydelig på den gamle klokka. Samtidig var det noen knekte plastdeler som stammer fra klokka som lå løst inne i instrumenthuset. Jeg husker rundt denne tiden(årtusen-skifte) at det var mye prat om km. juks på importbiler fra Tyskland, særlig Mercedes og BMW. Det er surt når man kjøper en bil til flere hundre tusen og får misstanke, for min del handler det bare om å vite av ren nysgjerrighet hvor langt bilen faktisk har gått. På gamle BMWn min hadde noen skrudd tilbake speedometeret og ødelagt telleverket, mulig etter motorbytte i 1987... Da jeg kjøpte den i 2008 sto km.stand på 120 000 km.. Etter å ha oppsøkt og kontaktet tidligere eierskap på bilen så kunne samtlige bekrefte at km.stand stadig sto på 120 000km, og at motorbyttet var foretatt i 1987. Om det ble foretatt en justering under motorbyttet, eller om det ble gjort på et senere tidspunkt kan det spekuleres i. Reparerte det først etter 2 års bruk og solgte den på 138 000km. Man kan jo lure på hvor langt det chassiet egentlig hadde rullet Sånn slitasjemessig vil jeg si det er temmelig langt, når man studerte gulvteppet i bilen så var det bare "bindingsverket" i teppet som var igjen av det, selv i høyre baksete. Endret August 12, 2015 av FredrikE24 Werther reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HPVL Skrevet August 12, 2015 Share Skrevet August 12, 2015 Lastet bare ned Win10 fra kjent nettsted og kjørte fresh install jeg Veldig fornøyd, føles som en forbedret Win7. Kan jeg spørre hva dette nettstedet er på PM? Takk på forhånd! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MariusW Skrevet August 12, 2015 Share Skrevet August 12, 2015 Er vell en viss piratbukt tenker jeg evt en privat tracker Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet August 12, 2015 Share Skrevet August 12, 2015 (endret) Microsoft f.eks. Men da må du bruke windows tools, brenne en disk eller installere fra USB. http://windows.microsoft.com/nb-no/windows-10/media-creation-tool-install?ocid=ms_wol_win10 Endret August 12, 2015 av Thundercoil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
axept Skrevet August 12, 2015 Share Skrevet August 12, 2015 Personlig synes jeg Win10 er mer likt win7 enn møkket win8.1.. Helt greit OS nr 2.. Jeg ser i såfall mange forbedringer. Mange er nevnt over, mye lettere å finne frem til det du skal. Negative jeg har sett er at det ikke er noe kjappere på oppstart heller litt tregere. Ikke spesielt bedre på ytelse, altså i forhold til maskinvare. Pluss her er vel Dx12 for de som har slike skjermkort en trenger det. Sent fra min LG-D802 via Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JMossige Skrevet August 12, 2015 Share Skrevet August 12, 2015 Jeg brukte Windows Tools, uten tvil det enkleste. Gikk fra Windows 7 Pro, og mye er forbedret. Ang. oppstart så tok det 1/3 av tiden her. Anbefales Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
axept Skrevet August 12, 2015 Share Skrevet August 12, 2015 Jeg brukte Windows Tools, uten tvil det enkleste. Gikk fra Windows 7 Pro, og mye er forbedret. Ang. oppstart så tok det 1/3 av tiden her. Anbefales Dårlig maskin her.. Hehe. Føler i såfall det tar lenger tid enn det gjorde med win8.1.. Sent fra min LG-D802 via Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius2002 Skrevet August 12, 2015 Share Skrevet August 12, 2015 Konverterte nettopp etter mange år med windowsmaskin til Macbook Pro 13" SSD. Må si jeg er svært fornøyd. Uvant i starten men fungerer utmerket til mitt bruk! Jeg tror jeg kommer til å fortsette med Apple-produkt fremover. Eneste er at de er så sær at man må ha overganger til det meste som skal plugges i. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikE24 Skrevet August 12, 2015 Share Skrevet August 12, 2015 Kjører en sen mid-2011 MacBook Air selv, hardware er super, aldri noe tull batteriet har cyclet 768 ganger pr.nå og er slitent, ellers bærer jeg den med meg overalt. OSX er et supert OS til daglig bruk, synes selv det går litt trått dersom man jobber med noen Excel-ark, Word, Safari og feks. MATLAB samtidig og stadig må veksle mellom disse. CMD+TAB bør forøvrig være en grei måte, men aldri likt den funksjonen. Kjører også W7 med bootcamp, men fikk en Microsoft minnebrikke med W10 på igår, så skal vel hive inn det etterhvert Skrevet en haug med skriveleifer using Tapatalk Marius2002 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg