Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Dette er bare tull og tøys, kun løse rykter. BMW M sjefen gikk nettopp ut å sa at noe sammarbeid mellom BMW I og BMW M er utelukket i overskuelig fremtid, ryktene gikk om en M versjon av I8 i forbindelse med BMW sitt 100 års jubileum til neste år men disse er avfeid som tull.

Tja, ikke si det.

Rumor: Next gen 2020 BMW M3 / M4 hybrid

Er det det tidligere omtalte huset vi snakker om nå? Utrolig nok er det mange eiendommer som ligger ute lenge før man oppnår ønsket pris, spesielt i en "særegen høy prisklasse" for området. Markedet er for full fart igjen etter sommerferie, så om den ble/blir lagt ut i disse tider, så er jo det en riktig avgjørelse. :)

Det er det huset ja. Huset har vært på markedet hele sommeren, og prisen er fortsatt den samme. Sørvestlandet er nok litt hardere rammet av nedgangen i oljesektoren enn resten av landet, så det hjelper jo ikke på. I tillegg er jo dette huset ganske kostbart i forhold til hva hus her rundtom normalt går for.

For vår del har vi kommet litt av det, slik man gjerne gjør når man får tenkt seg om en gang eller tre, men til riktig pris, så kanskje...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det det tidligere omtalte huset vi snakker om nå? Utrolig nok er det mange eiendommer som ligger ute lenge før man oppnår ønsket pris, spesielt i en "særegen høy prisklasse" for området. Markedet er for full fart igjen etter sommerferie, så om den ble/blir lagt ut i disse tider, så er jo det en riktig avgjørelse. :)

Vi hadde en nabo som solgte rett før sommeren. Første visningsrunde fikk han ikke inn noen bud. Etter andre runde dro det seg litt opp og havnet på rett over fem millioner. Ca 300 over takst. På tirsdag ble en annen nabo rekkehus solgt, samme borettslag), den gikk for 5.9, 700 over takst. Lurer litt på hva første man tenker om timing. Nå er det selvfølgelig litt forskjell på standarden her, men man kan pusse opp mye for 850.000. 

Dette er bare tull og tøys, kun løse rykter. 

Husker godt noen høytstående sjefer i Porsche sa at diesel aldri kom til å bli levert i en Porsche i hans leve tid. Han har nok svelget en kamel eller to. Kanskje derfor det ikke finnes kameler i Tyskland?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville i såfall lagt inn bud UNDER takst så lenge det ikke går gjennom megler. Hadde nok gjort det gjennom megler også, så sant ingen ander har startet budrunden først.

Fint lite hus det der, med potensiale. Arbeidet du har er jo bare kos :P

Selv bytter vi kledning og isolerer hele huset (240 kvm) og beiser. Det er litt værre. Nå har jeg heldigvis folk til snikkerarbeidet, men malingen tar jeg selv. Kjedelig nok.. 

Dette prosjektet koster 1/3 av prisantydningen på huset du ser på :P

mulig jeg har skrevet feil , men har gått gjennom megler med budet. Kun snakket med selger direkte når jeg skulle se på det , da svigerforeldra mine kjente han :)

Såppas ja :P 

Endret av e30_joakim
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde en nabo som solgte rett før sommeren. Første visningsrunde fikk han ikke inn noen bud. Etter andre runde dro det seg litt opp og havnet på rett over fem millioner. Ca 300 over takst. På tirsdag ble en annen nabo rekkehus solgt, samme borettslag), den gikk for 5.9, 700 over takst. Lurer litt på hva første man tenker om timing. Nå er det selvfølgelig litt forskjell på standarden her, men man kan pusse opp mye for 850.000. 

Ja, slike ting handler ofte om timing. De beste månedene å selge i er etter påske og frem til den første og til dels andre uken av juni, samt starten av august og "utover". Salg tett opp mot høytider og ferier lønner seg sjeldent for selgers del. At de første ikke fikk napp kan skyldes noe så enkelt som fint vær på visningsdagen. 

For å illustrere hvor mye været har å si: Et konkurrerende meglerforetak hadde en 2-roms leilighet for 2.690.000kr (i utgangspunktet en pris i øvre sjiktet mht. størrelse og beliggenhet). Denne lå ute i to uker uten særlig napp på verken visninger eller i budrunder, men felles for alle fire visningene var ekstremt bra vær. Prisen ble justert ned til 2.490.000kr og det ble kjørt tre visninger til. De to neste visningene var det samme gode været som det tidligere hadde vært. Siste visningsdag ble det imidlertid regn og tendenser til storm, og interessenter strømmet til visningen. Boligen ble til slutt solgt for 2.850.000kr.

Man kan få gjort mye bra oppussing for 850.000kr, men for Ola Nordmann uten kontaktnettverk vil et slikt prosjekt ikke lønne seg nevneverdig. Det holder med at boligen har to bad som må renoveres, og vips er de 850.000kr oppbrukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et vennepar har akkurat kjøpt seg nytt hus, og solgte det gamle forrige helg, før første visning. Spurte ikke hva de fikk, men han er ikke den som takker ja til noe slikt uten å få et bra bud, så litt skjer det nå i Bergen fortsatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt sant. Min kusine la ut sitt hus på Lørenskog i april/mai og det ble først solgt nå nylig. Men prisen vil jeg si er over det de fleste er villig til å betale for et slikt hus. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt sant. Min kusine la ut sitt hus på Lørenskog i april/mai og det ble først solgt nå nylig. Men prisen vil jeg si er over det de fleste er villig til å betale for et slikt hus. :)

Ja, alt handler om timing. Alt er salgbart, men man må bare finne den ene riktige kjøperen for den gitte eiendommen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ARC står for audio reverce Channel og betyr at lyden går begge veier i en HDMI kabel. Jeg har samme "problemet" når jeg bruker Smarttv appen som Netflix og Hbo. Da går det ikke an å velge Tv som kilde på forsterker fordi signalet skal til Tv og ikke fra Tv om du forstår. Da brukes Arc og lyden går begge veier mellom tv og forsterker i Hdmi kabelen. Da ordner tv og forsterker dette selv og forstår at de må velge "tv audio" til lyd.

HDMI med ARC (Audio Return Channel) vil si at TV'en sender audio gjennom HDMI kabelen til en A/V-reciever. Altså, har du en smart-tv med Netflix f.eks så slipper du koble en ekstra ledning fra f.eks S/PDIF-utgang til recieveren. Da sendes lyden fra TV'en til recieveren.

Skjønte du det? :P

Edit: Hadde du ikke hatt ARC-utgang/mulighet og skulle sett på f.eks Netflix på smart-tv så måtte du hatt en ekstra ledning fra TV'en for å få lyden til recieveren... Mener jeg.

Edit 2: Var visst akkurat litt for sen... :P

Thanku boys!

Skal det lissom stå HDMI ARC på TVen da, om jeg har mulighet for dette? For det gjør det ikke, har bare HDMI 1/2/3. Hvordan løser jeg dette? Er lyd og bilde-noob som dere sikkert skjønner...

Edith: TV er en LG 42PQ2000 fra 2010 [:P]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thanku boys!

Skal det lissom stå HDMI ARC på TVen da, om jeg har mulighet for dette? For det gjør det ikke, har bare HDMI 1/2/3. Hvordan løser jeg dette? Er lyd og bilde-noob som dere sikkert skjønner...

Edith: TV er en LG 42PQ2000 fra 2010 [ :P]

Den TV'en har nok ikke ARC-utgang nei. Pleier å være HDMI 1 og stå ved utgangen. I såfall på min LG-TV.

Du må bruke digital-lyd utgangen på TV'en å koble denne til reciever for å få lyd fra TV'en. Ikke andre enheter selvfølgelig som blir koblet direkte mot reciever.

Nå skal det sies at jeg har glemt hva du skulle, så må nett bla litt tilbake å lese.. :P

Ja, du må bruke den optiske-utgangen (digital) på Uppleva'en og koble denne til TV'en. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel jeg kjørte til Strømstad Camping fra Molde idag, litt lengre enn planlagt, men var så godt på vei. Ble stående i 45 min i kø i Osloområdet, det var skikkelig kjedelig tid... Ellers må jeg si køkulturen ikke er på topp i Osloområdet, man kjører så langt frem man kan i filen ved siden av og presser seg inn dit man skal. Og når man slipper folk inn så takker de ikke. Jeg takker alltid og ellers alltid takker folk meg, men ikke her. Kanskje bare jeg som ikke er vant med slik bilkultur. :)

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...