Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Okey, takk for svar, men hva om selger ønsker høyest pris mulig for sin eiendom, og at han ikke får vite om at det er budgivere som ønsker

å by mer, men pga. kluss fra eiendomsmegler som ikke har tilrettelagt for en forsvarlig måte gått glipp av videre bud.

Si at du legger inn et bud på 3 mill kl. 1400 også får du vite at: Noen har bydd over deg med 3.1 mill tidsfrist for å by over er 14.30. (Denne beskjeden får du 14.31! Altså ETTER fristen) er det LOV?

Hva slags fordeler skulle han/hun få av å selge denne leiligheten til en lavere pris enn den høyeste som var mulig å få? Det eneste jeg kan tenke meg, er vel om det er mulig at selger aksepterer budet og selger der og da, før tidsfristen er ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okey, takk for svar, men hva om selger ønsker høyest pris mulig for sin eiendom, og at han ikke får vite om at det er budgivere som ønsker

å by mer, men pga. kluss fra eiendomsmegler som ikke har tilrettelagt for en forsvarlig måte gått glipp av videre bud.

Si at du legger inn et bud på 3 mill kl. 1400 også får du vite at: Noen har bydd over deg med 3.1 mill tidsfrist for å by over er 14.30. (Denne beskjeden får du 14.31! Altså ETTER fristen) er det LOV?

Om selger ønsker høyest mulig pris, så må han være villig til å ta den risikoen som foreligger ved å avslå et bud og i påvente av et eventuelt høyere/bedre bud. Dette kan naturligvis føre til at man oppnår en lavere pris enn det man i utgangspunktet ble tilbudt.

Jeg forstår ikke helt hva du prøver å formidle i den siste setningen din, men på generelt grunnlag kan jeg si at det er selger som til syvende og sist avgjør hvem vedkommende vil selge til.

Som du sikkert allerede har skjønt er tid noe man har svært lite av i budrunder, og de må derfor behandles fortløpende. Det følger av avtaleloven § 2 første ledd at svar på bud må være kommet frem innen fristen er ute. Det vil da si at selger må fortløpende ta stilling til om budet skal aksepteres eller ikke før akseptfristen utgår, og dette svaret må være kommet frem innen fristens utløp. Overgår selger tilbyders akseptfrist, så er budet gått fra å være bindende for tilbyder, til å bli et tilbud fra selger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rikig merke? synes det ser ut som en Mercedes? Har Erna begynte å ta taxi til offisiell tilstelninger?

SMK har alltid hatt en eller to S-klasser, de har fortsatt sine 4 stk F01 760LI også :) Disse byttes nok ut om ett par år når G11 har kommer i skuddsikker 760LI variant :) Lurer på om kong Harald også bytter ut sin F01 740 i G11 7-serie når den kommer ;)

riktig merke er relativt... Men i min bransje så er det faktisk fler som ønsker å bli hentet i en S klasse enn en tilsvarende 7serie...rart det der..7serie er nok mer sjåførens bil mens s klassen er passasjerens bil... 

Btw....er i gang med ett nytt jobbprosjekt fra november av... HEMMEEELLIIIIG!!! Men har iallefall sagt opp jobben min i budbilbransjen!

Endret av Wicky
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, det spørs vel hvorvidt man er i stand til å planlegge "lyskryss dragrace" hele 3 sekunder før det skjer.

Uten at jeg er veldig godt kjent med DKG, så vet jeg at SMG2 hadde to modus, "burnout" og "race start". Det ser definitivt ut som bmwen er på "burnout" modus, og dersom dette stemmer så er det jo noe litt galt med nøykatigheten og troverdigheten til testerne. Poenget er greit nok, men det er jo ikke som om ikke folk forstår dette uten at det måtte vises vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...