Diiesel Skrevet September 20, 2015 Skrevet September 20, 2015 Smalt plastikken på hver underside av M-sportfangeren. Tror det er noe kjølekanal greier. Disse har vært knust ganske lenge, men løsnet igår. Noen som har delenr på disse?
Larsinnj Skrevet September 20, 2015 Skrevet September 20, 2015 Nei, går heller ut å maler litt hus mens det er noen lunde vær enn ta en eviglang diskusjon på dette. 2/4 vegger ferdig, bare 2 igjen....... Sent fra min LG-D802 via Tapatalk Malte vinduskarmene utvendig hos meg selv for noen uker siden. Rett etter jeg var ferdig kjøpte søstersen hus, og jeg var meg å malte hele greia innvendig. Har revisjonstans på jobb, så har malt hele kontrollrommet i helgen, og når jeg går ut i langfri i morra er det oppussing i kjelleren hjemme, så da blir det eeeenda mer maling... Passe lei nå kan man si!
FredrikE24 Skrevet September 20, 2015 Skrevet September 20, 2015 Jeg bruker stadig min 30 år gamle Rolex Oyster Perpetual Datejust hver dag (den er faktisk akkurat 30 år gammel i neste måned). Jeg har ikke andre klokker fordi jeg tenker at hvis Rolex'en først stopper fordi den ikke blir brukt vil den ikke virke lenger. Urverket trenger helt sikkert både rensing og utskifting av deler etter så mange år. Nå går den rundt 3-4 minutter for fort i løpet av et år og det får man si er OK for en såpass gammel sliter. Den har funket fjell i alle år 24/7 på hånden uten å svikte meg. Jeg har aldri brukt 8400 kroner mer fornuftig. Idag er den verdt 15-20000 kroner brukt og koster 50-60000 kroner ny... Det er det som er så fantastisk med en god klokke, 30 år er imponerende, neppe noe jeg kommer til å slå, jeg er på fjerde året nå(serves hvert 2. år) og urverket går som det alltid har gjort(vi er nok ca. et minutt for raskt ute hver gang klokka stilles), men det finnes ingen tegn til slitasje på lenke eller krone Klokka har sittet på armen kontinuerlig siden den ble tatt i bruk for første gang. Jeg er ekstremt opptatt av kvalitet og at ting skal vare lenge, og da er i hvert fall klokke noe jeg er villig til å legge en del penger i Det er også noe man blir svært glad i, etter fire år, sitter jeg fremdeles og studerer den med et smil. Omega Constellation forøvrig. James May får sagt det; http://www.topgear.com/car-news/james-may/james-may-watches Fredrik reagerte på dette 1
axept Skrevet September 20, 2015 Skrevet September 20, 2015 Malte vinduskarmene utvendig hos meg selv for noen uker siden. Rett etter jeg var ferdig kjøpte søstersen hus, og jeg var meg å malte hele greia innvendig. Har revisjonstans på jobb, så har malt hele kontrollrommet i helgen, og når jeg går ut i langfri i morra er det oppussing i kjelleren hjemme, så da blir det eeeenda mer maling... Passe lei nå kan man si! [emoji14]Man blir litt lei denne malingen ja.. Spesielt ute siden en er litt væravhengig.. Blir vel bra når det er ferdig..Får jo "nytt" hus når jeg er ferdig. Totalt forandret fasade da en del av huset måtte rives. Blir bra når det er ferdig heldigvis. Alltid noen overraskelser i gamle hus! (1933) [emoji41] [emoji17] Sent fra min LG-D802 via Tapatalk
Kjennern Skrevet September 20, 2015 Skrevet September 20, 2015 Noen med erfaring med elfenben-nappa skinn? Vanskelig å holde rent?
Fredrik Skrevet September 20, 2015 Skrevet September 20, 2015 Det er det som er så fantastisk med en god klokke, 30 år er imponerende, neppe noe jeg kommer til å slå, jeg er på fjerde året nå(serves hvert 2. år) og urverket går som det alltid har gjort(vi er nok ca. et minutt for raskt ute hver gang klokka stilles), men det finnes ingen tegn til slitasje på lenke eller krone Klokka har sittet på armen kontinuerlig siden den ble tatt i bruk for første gang. Jeg er ekstremt opptatt av kvalitet og at ting skal vare lenge, og da er i hvert fall klokke noe jeg er villig til å legge en del penger i Det er også noe man blir svært glad i, etter fire år, sitter jeg fremdeles og studerer den med et smil. Omega Constellation forøvrig. James May får sagt det; http://www.topgear.com/car-news/james-may/james-may-watches Ja... vintage Rolexene var av ekstremt god kvalitet, men jeg har hørt at de nyere generasjonene dessverre ikke holder like høy kvalitet. De første mange årene tenkte jeg ikke så mye på klokken, men etter at den passerte 25 år er det klart at det er litt morsomt å ha en 100% fungerende klokke som stadig er helt original. Jeg har skiftet glasset en gang, kronen en gang og renset klokken en gang for rundt 15 år siden. Selvfølgelig har jeg hatt og har lyst på en ny klokke, men utfordringen er at hvis først Rolexen stopper vil den sannsynligvis ikke virke mer. Det er trolig såpass mye avleiringer i urverket at alt stivner hvis klokken først stoppes i lengere tid. Dette er ihvertfall hva den lokale Rolexforhandleren her i Århus har fortalt meg. Min bedre halvdel har forøvrig en Omega Constellation...
FredrikE24 Skrevet September 20, 2015 Skrevet September 20, 2015 (endret) Ja... vintage Rolexene var av ekstremt god kvalitet, men jeg har hørt at de nyere generasjonene dessverre ikke holder like høy kvalitet. Det kan stemme ganske bra, har en foreleser som klager over at hans tidlig 90-talls, mekaniske ur(for å sitere han ordrett) stadig sakker.. Spørsmålet er om han bare sier det for å unnskylde seg for å komme 3 minutter for sent til forelesning, og samtidig "skryte" av at han har et mekanisk ur, eller så er det faktisk tilfelle. Min personlige tanke er at det faktisk er et tilfelle da dette gjentar seg ofte altfor ofte, og at han aldri forhaster seg i den tro at han er i rute. Etter hva jeg har observert har han en Rolex Perpetual Sea-Dweller innpakket i en 44mm kasse og "Deepsea" urskive. Et av de Rolex urene av nyere dato jeg liker godt til tross for at den er litt massiv etter min smak, ser at "mange" velger Perpetual Submariner, gjerne i grønt og med datovisning med styrke over datovisningen, den synes jeg ikke er så tidløs, men er absolutt et blikkfang blant klokkene man ser i løpet av en dag. Det er også herlig å sitte på toget og sitte ovenfor en med sans for ur, ikke at man utveksler ord, men nikker bekreftende ovenfor hverandre Jeg har jo i den størrelsesorden en klar favoritt, Omega Speedmaster '57, stål og svart skive. Til tross for en ganske "prangende" størrelse, så er den i det minste ganske flat og smidig allikevel. Den totale motsetningen er Seamaster Planet-Ocean, det er jo en vansesak, men har hatt en slik på armen en kveld og den er tung og slår borti dørkarmer Jeg har en favoritt ur-maker i Oslo, får besøke han og oppholde tiden hans så mye jeg vil dersom det ikke er kunder. Får se på alt han har og titte i verkstedet. Han har sin personlige samling på over 200 ur, og det konkluderes med at det finnes enormt mye fine ur der ute! Endret September 20, 2015 av FredrikE24 Fredrik reagerte på dette 1
fish Skrevet September 20, 2015 Skrevet September 20, 2015 Vi har vel samme klokke, Fredrik. Min har jeg hatt siden nov. 2011. Som jeg skrev i mitt innlegg, så får klokkene mine litt hard medfart i daglig bruk (jobb), så jeg har måtte levere inn min Rolex til kalibrering ett par ganger da den har begynt å går 4-5 min for sakte pr. uke. Ikke noe stor deal, koster rundt 500 kroner å kalibrere. Urmakeren har sagt til meg at en Rolex burde ha en storservice ca hvert sjuende år, da er den en sevice hvor dem plukker urverket helt fra hverandre, bytter ut alle slitedeler, renser og smører opp alt. Både urverket, kasse, glass og lenke blir ovrhalt. Dette koster rundt 5000 kroner. Jeg har enda ikke hatt min på service, og nå bruker jeg den nesten ikke så da får det vente til en senere anledning. Jeg er veldig svak for Omega, synes dem har flotte urverk, spesielt Speedmaster. Jeg abonnerer på ett magasin fra Omega. Kommer ut ett par ganger i året, rundt 150 sider +/-, høykvalitet på artiklene, bildene og på papiret det er trykket på. Anbefaler å abonnere på magasinet. Her er en oversikt over tidligere utgitte utgaver med kort beskrivelse hva magasinet inneholder i de forskjellige utgavene. http://lifetime.omegawatches.com/olds Fredrik og FredrikE24 reagerte på dette 2
Skulebollen Skrevet September 20, 2015 Skrevet September 20, 2015 At det fantes folk som har såpass mye lidenskap for klokker
axept Skrevet September 20, 2015 Skrevet September 20, 2015 Klokke? Hva er det? [emoji23] Har ikke brukt klokke på flere år. Hovedårsaken til det er jobben. Jobber i elektrolyse som vil si høy magnet-faktor. Gå gjennom hallen og klokka er klikka... Så gidder jeg ikke å ta av og på hele tiden. Kan dog bruke digitalklokke, men nei.. Når det er sagt finnes det jo mange fine klokker. Likte de som ble postet her bak.. Sent fra min LG-D802 via Tapatalk
awt Skrevet September 20, 2015 Skrevet September 20, 2015 Jeg for min del bruker stort sett bare klokke på jobb, ettersom mobiltelefon er veldig, veldig fy (og "umulig" å få med seg). Har litt sansen for pene klokker, men inntil videre gjør Clas Ohlson-klokken til 199,- jobben helt utmerket. Skulebollen og axept reagerte på dette 2
FredrikE24 Skrevet September 20, 2015 Skrevet September 20, 2015 (endret) Klokke? Hva er det? [emoji23] Har ikke brukt klokke på flere år. Hovedårsaken til det er jobben. Jobber i elektrolyse som vil si høy magnet-faktor. Gå gjennom hallen og klokka er klikka... Så gidder jeg ikke å ta av og på hele tiden. Kan dog bruke digitalklokke, men nei.. Når det er sagt finnes det jo mange fine klokker. Likte de som ble postet her bak.. Sent fra min LG-D802 via Tapatalk Omega har muligens laget en klokke for deg Omega Seamaster Aqua Terra, motstandsyktig ovenfor magnetfelt opp mot 15000 gauss For hvermansen blir det litt som å ha en diver som tåler 30 ganger atmosfærisk trykk(1atm=101,325kPa). Man vil vel aldri komme så dypt, men kjekt å ha! Du derimot har jo virkelig bruk for en slik Aqua Terra Apropos magnetfelt, så har jeg et ekstra matematikkurs ifm. utdannelsen hvor man lærer å regne på magnetfelter. Krevende matematikk, men det er svært interessant! Var vel i den forbindelse jeg ble obs på denne spesifikke Omega-modellen. Endret September 20, 2015 av FredrikE24 Fredrik, axept og adne95 reagerte på dette 3
Kvasi Skrevet September 20, 2015 Skrevet September 20, 2015 Begge deler er vel verdig erstattere. Hva ser du på, mer spesifikt? Blir det RR blir det en Classic 3,9 som blir hevet, breddet og får kompressor. Og så er jeg i forhandlinger om en Porsche 944 Turbo med 350hk kit og div godis. 944 er førstevalget her men er ikke helt i mål med diskusjonene enda, pluss at med den får jeg ikke med sykkelen som jeg frakter rundt flere ganger i uka. sandersander reagerte på dette 1
FredrikE24 Skrevet September 20, 2015 Skrevet September 20, 2015 Når det gjelder AquaTerra gauss<15000 så er den ikke spesielt billig, villedende pris er på rett under 50 000kr. Den er ikke utsmykket med dyre edle metaller utenpå, men det sier nok mye mer om innmaten!
axept Skrevet September 20, 2015 Skrevet September 20, 2015 Var akkurat tenkt å skrive det, måtte inn å sjekke ut denne klokken.. Fikk bokstavelig talt nesten hjertestopp! [emoji33] Var en 0 for mye i den prisen.. Haha![emoji23] Sent fra min LG-D802 via Tapatalk
Anbefalte innlegg