Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Hvorfor kan de ikke opprette en egen Alpina kategori? Det har jeg lurt på lenge, det ligger da til en hver tid 5-8 Alpina til salgs under BMW. Send de en forespørsel og forklar din sak, be dem rett og slett om å opprette egen Alpina kategori. Leste jo om en som fikk Finn.no til å opprette Datsun kategori da han var lei av å annonsere under Nissan, i Datsun kategorien er det sjelden mer en 3-4 biler til salgs...

Tro meg, har prøvd flere ganger tidligere. Og da skulle de se på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tro meg, har prøvd flere ganger tidligere. Og da skulle de se på det.

Hvis Datsun gutta får egen kategori til de blikkboksene sine så skulle pokker meg Alpina folket også få egen kategori også. Jeg skal utgi meg for å være Alpina selger og mase litt på dem :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/kommunevalget-2015/solvik-olsen-reagerer-paa-de-groennes-taxitur-fra-nrk-debatt/a/23545574/

Jeg liker at MDG tror de svarer bra på kritikken med "og må av og til ta taxi på travle dager". Med andre ord er altså politikerers travle dager viktigere og langt mer utfordrende enn eks alenemødre som prøver å få hverdagen til å gå rundt, eller fedre som forsøker å akkurat rekke de siste 30min med barna før de legger seg.

Og videre: "Bilfritt sentrum betyr ikke et forbud mot taxier i byen"   ](*,)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/kommunevalget-2015/solvik-olsen-reagerer-paa-de-groennes-taxitur-fra-nrk-debatt/a/23545574/

Jeg liker at MDG tror de svarer bra på kritikken med "og må av og til ta taxi på travle dager". Med andre ord er altså politikerers travle dager viktigere og langt mer utfordrende enn eks alenemødre som prøver å få hverdagen til å gå rundt, eller fedre som forsøker å akkurat rekke de siste 30min med barna før de legger seg.

Og videre: "Bilfritt sentrum betyr ikke et forbud mot taxier i byen"   ](*,)

De er jo KLIN GALE i huet!!

Trikken fungerer kun da alle disse er på plass:

- Det ikke er stappfullt slik at du slipper stanken og superdårlige lufta fra andre passasjerer om sommeren

- Det ikke er stappfullt slik at du slipper å stå

- Du har GOD tid (jeg har bokstavelig talt brukt OVER 1 time med bane og trikk på ting som tar 10 minutter med bil (Carl-Berner - Kjelsås tur)

- Du ikke har noe å bære på! Jeg gidder da faen ikke å drasse på flere bæreposer i vinterkulda opp alle bakkene fra stasjonen her!

- Den går hele døgnet, hele året. Senest på søndag kl 09 hadde jeg levert bilen for vask på Bristolgarasjen og så at trikken akkurat hadde gått og neste var en halvtime til pga søndagsrute. Jeg hadde gått hele 7 stasjoner til fots i 35 minutter før den tok meg igjen og da var jeg en stasjon unna hjemmet. Det kan bli realitet hvis jeg skal hjem fra kino eller byen etter de vanlige tidene.

Det er helt koko at de tror at ingen trenger bil. Jeg har begynt å bruke bilen til ALT mulig, er spørsmål om tid før de banner bensinbil innafor Ring 3! Jeg skal sponse Amcar-klubben og andre organisasjoner som fighter for bilfolket når butikken er oppe og går.

Blir så forbanna. Definitivt ha det bra til alle fastfood-sjappene i sentrum jeg bruker 5 minutter å kjøre til. Da blir jo den turen 45 min + awkwardness på trikken når det stinker mat fra handleposen min.

Herreguuuuud jeg har så lyst til å kaste glovarm pai på trynet til MDG-lederne.

ÅTTE PROSENT av stemmene for å velte om byen på huet. Skjønn det den som vil.

Thundercunts.

Endret av noekult
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I utgangspunktet er det jo ikke krise om en miljøforkjemper bruker taxi. Det er jo bedre at 5 familier kutter bilen og bruker en taxi til den lille bilkjøringen de virkelig trenger, enn at alle 5 familiene har 1/2 biler hver og bruker den unødvendig mye.

Men politikere bør tenke på signaleffekten de sender, og vite at slike ting rett før og rett etter valg blir plukket opp av noen. Og om disse idiotene fra MDG mener at den menige mann bare kan ta en taxi når de har akutt behov for transport innen ring 1, burde de forsøke å betale taxien selv en gang i blant og ikke satt det på skattebetalerenes regning, for i Norge er taxi unødvendig dyrt. Håper Uber får fotfeste her, hvordan er det med lovligheten rundt Uber, er noe bestemt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Politiet har stoppet noen få Uber biler i Oslo som pirattaxier. Grunnen var at de mangler løyver. Politiet har jo rett.

Uber går nok til helvete i Oslo snart når man ikke får tatt de bilene til restauranter, kinoer, konserter, nattklubber osv i sentrum pga vanlige biler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MDG er helt fullstendig på trynet, at det går an sier jeg bare.... Men hva kan man gjøre annet enn å bli oppgitt over at en gjeng ex hippier skal bestemme når og hvor jeg skal kjøre bil. Nå vil de stoppe E18 utbyggingen i Oslo også, de glemmer bare det at en ny motorvei også er svært posetivt for kollektivtilbudet og nærmiljøet da den i flere deler skal legges i tunnel under bebyggelse. Nei jeg støtter Amcar med medlemskap og stemmer på partier som motarbeider disse grønne kommunistene, annet kan jeg ikke gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda en grunn til at blokk-demokrati ikke funker lenger. AP og Høyre får regjere sammen slik landet vil, ellers får de bare kutte ut. Så mye som marginalpartier som SV, V, KRF og nå MDG får innflytelse er bare med på å øke urettferdighetsfølelsen for det norske folk. Politikerforakt er ikke akkurat noe som er mangelvare om dagen. MDG er rene ekstremister, hverken mer eller mindre. Enda en god grunn til at jeg aldri kan stemme AP, når et selverklært ansvarsparti søker samarbeid med disse dåsemikkelene som de vet kommer til å gjøre hverdagen for innbyggerne vanskeligere. Ikke minst for -arbeideren-. 

Endret av oddis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utfordringen er å snu utviklingen med alt for mye trafikk i bl.a Oslo. Det er en ond sirkel når folk møter utfordringen med å få tiden til å strekke til og derfor bruker bilen til stort sett alt. Når "alle" gjør dette går det naturligvis galt på et eller annet tidspunkt. Slik jeg opplever dette er det først og fremst hvordan dialogen føres som er problemet. Når debatten først er sterkt polarisert blir det lett til at de ulike gruppene stigmatiserer hverandre og det skaper ikke et godt samarbeidsklima for konstruktive løsninger. Et godt eksempel i denne sammenhengen er nettopp småbarnsforeldre og andre med dårlig tid i hverdagen. Jeg er ganske sikker på at mange av disse egentlig forstår og aksepterer miljøargumentet, men at de ikke har noe valg når hverdangen skal henge sammen. Dette er ikke nødvendigvis enn unnskyldning for å bruke bilen, men det er en forklaring.

Jeg tror ikke at dette kan løses med mindre man endrer måten folk lever på. Her er det flere utfordringer som f.eks når folk flest jobber (at mange skal inn og ut av byen på samme tid) og hvor folk jobber. Høye boligpriser tvinger mange ut av byene, men ikke nødvendigvis næringslivet og dermed mange arbeidsplasser. Lang reisetid til/fra jobben er en kjempeutfordring for mange og dette kan utvilsomt utfordre enhver familie. Lavtlønnede er trolig mer utsatt enn andre fordi de ofte har mindre fleksible arbeidstider. Når mange tvinges til å bo langt utenfor byene bør arbeidsplassene følge med. Dette er ikke bare god distrikt og miljøpolitikk, men også noe politikerne faktisk ganske effektivt kan gjøre noe med. Veldig mye av måten mange jobber på idag er ikke direkte påvirket av fysiske avstander. Man kan sitte på Nordpolen å være saksbehandler, kundeveileder, it-systemutvikler etc. (for å si det litt firkantet). Hvorvidt folk ønsker dette har mest å gjøre med hvordan vi tenker i relasjon til motebilder, sosialisering, nettverkskultur, hva man ønsker å gjøre i fritiden etc. 

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MDG er helt fullstendig på trynet, at det går an sier jeg bare.... Men hva kan man gjøre annet enn å bli oppgitt over at en gjeng ex hippier skal bestemme når og hvor jeg skal kjøre bil. Nå vil de stoppe E18 utbyggingen i Oslo også, de glemmer bare det at en ny motorvei også er svært posetivt for kollektivtilbudet og nærmiljøet da den i flere deler skal legges i tunnel under bebyggelse. Nei jeg støtter Amcar med medlemskap og stemmer på partier som motarbeider disse grønne kommunistene, annet kan jeg ikke gjøre.

For å sette det i perspektiv: OsloAP sa før valget at utbygging av vei, da spesielt E18 vestover var veldig viktig for å få ned utslippene og det ville bidra til bedre miljø i Oslo. Siden MDG er på vippen gjør AP alt for å vinne og for å få byrådslederen. Før i tiden kalte man det å drive hor, og det er akkurat det det er. 

Litt synd at AP i Oslo velger å selge sjelen sin og sine saker KUN for å vinne. Glad jeg ikke bor i Oslo og at jeg aldri kommer til å stemme på slike partier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår ikke hvorfor de skal legge på forbud. Mer konstruktivt og heller stimulere til bruk av andre transportmidler. Eksempelvis har jeg ikke noe problem med å kjøpe subsidiert el-sykkel som jeg kan benytte meg av når det er et egnet transportmiddel for avstanden og bagasjen jeg skal ha, men forbeholder meg retten til å ta bilen når det er det beste valget. 

Offentlig transport hadde heller ikke gjort meg noe dersom det ikke alltid hadde vært fullt, forsinket o.l. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som om det er så mye mer miljøvennlig å pepre på med busser i stedet for biler. Jada.

Med tanke på at en buss forurenser like mye som 3,7 personbiler , så skal det ikke mer enn fire personer på bussen før den er å anse som mer miljøvennlig. Det burde derfor være unødvendig å påpeke at en buss med 50 passasjerer klart er mer miljøvennlig enn 50 personbiler. Dessuten reduserer man kø og sannsynlighet for ulykker betraktelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med tanke på at en buss forurenser like mye som 3,7 personbiler , så skal det ikke mer enn fire personer på bussen før den er å anse som mer miljøvennlig. Det burde derfor være unødvendig å påpeke at en buss med 50 passasjerer klart er mer miljøvennlig enn 50 personbiler. Dessuten reduserer man kø og sannsynlighet for ulykker betraktelig.

Om dei holdt bussene reine så. Får jo kreft berre eg går inni en.

Ikkje for å snakke om seta som med mønster som får dei til å se reinere ut enn det dei er.

Skal dei ha meg til å ta buss kan dei begynne med folk som tar jobben seiøst og vaske invendig. Flt av snusbleier og helve*e over alt.

Sendt fra mobilen med gigantiske pølsefingrer og småtaster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...