Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

S210 er god å kjøre, men utseende og at de ruster såpass som de gjør trekker mye ned synes jeg. Jeg hadde 290tdt, som er et kakkelverk uten sidestykke, men foruten en knekt fjær var det ingen problemer med min, og den ble forholdsvis godt brukt. :) 

Nå har jeg A6 C5, og er strålende fornøyd, dog jeg har ikke hatt den så veldig lenge. Kjøpte den i månedsskiftet august/september. Den har gått langt, men er godt vedlikeholdt så den føles fortsatt tight og fin. Bråker og skrangler ikke innvendig, og stort sett alle som har kjørt den har kommentert hvor behagelig den er å kjøre! Minuset der er vel at du bør, vertfall med 2,5tdi'en, kjøpe 2003 eller nyere, og da kryper gjerne prisen litt opp. De er heller ikke immun mot rust, samt at den bruker en del diesel. 

Mulig forhjulstrekk er billigere, men det er jeg allergisk mot, så kunne ikke kjøpe det :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen tvil om at Mercedes W210 er en solid bil som spiser kilometer og er billig i drift. Dessverre ser den utrolig kjip ut både innvendig og utvendig, i tillegg til den årlige runden med rustbehandling. 210 har et usedvanlig tungt design, og selv en AMG løfter ingen øyenbryn.

Skal man absolutt ha Mercedes hadde jeg heller valgt en W124 - den har i hvertfall noe ved seg som kanskje kan kalles sjarm og personlighet. Dog begynner taxikjørte W212/S212 å bli billige, de nærmer seg 100 000 kr. Mye bil for pengene!

Endret av Werther
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde valgt en ryddig E39 jeg, dette er utrolig mye bil for pengene. Den ser utrolig bra ut, kjører nydelig og har passe god plass. En annen fordel er at de er lette å skru på og deler er forholdsvis billig, i motsettning til Japansk og VAG. Ellers så kan jeg gå god for E34 hvis ikke det blir for gammelt, stødige og velbygde biler med kassevis av sjarm så lenge de ikke er slitene. Min har jeg nå kjørt 40 000 problemfrie kilometer med, starter og går alltid samt at alt fortsatt virker etter 21 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen her som har Windows phone? Hvordan er apputvalget for tiden?

Jeg sitter å vurderer å trykke bestill på nye Microsoft Lumia 950XL med Windows 10 på. Vanvittig pen mobil med nok kraft. Den har fått knallgode reviews i tillegg.

Noen gode for/imot ang det kontra feks nye Z5 Premium?

Brukte en enkel Windowstelefon noen uker i sommer. Gikk overraskende greit. Morsom måte å konfigurere appene på hjemskjermen.

Vurderer sterkt (99% sikker) Lumina 950/950XL som jobbtlf nå, valgets kval ang. størrelse. Håper kameraet blir markedets råeste da det er det jeg har meast bruk for ved siden av e-post på en tlf. Noen som har link til noen tester?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp... BMW ConnectedDrive er et helt suverent system som alene nesten er nok til å velge BMW fremfor andre bilmerker... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp... BMW ConnectedDrive er et helt suverent system som alene nesten er nok til å velge BMW fremfor andre bilmerker... :)

Jeg føler meg faktisk utrolig trygg med SOS-knappen innen en armlengde. Kjekt å vite at man kan tilkalle hjelp hvis man selv eller andre trenger det, selv om man ikke aner hvor man er. Enda bedre at den kobles automatisk opp mot nødsentralen etter en kollisjon, enten man selv kan snakke eller ikke i en stygg situasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler meg faktisk utrolig trygg med SOS-knappen innen en armlengde. Kjekt å vite at man kan tilkalle hjelp hvis man selv eller andre trenger det, selv om man ikke aner hvor man er. Enda bedre at den kobles automatisk opp mot nødsentralen etter en kollisjon, enten man selv kan snakke eller ikke i en stygg situasjon.

Utrolig upraktisk om denne går av i hytt og gevær, om du for eksempel har sladda borti noe, eller kjørt i fylla for den som driver med det, og helst ikke ønsker at bilen melder i fra da. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig upraktisk om denne går av i hytt og gevær, om du for eksempel har sladda borti noe, eller kjørt i fylla for den som driver med det, og helst ikke ønsker at bilen melder i fra da. :P

Den sitter på taket... Bak et plastikkdeksel... som man skal ha vekk med trykk.. og under den er SOS-knappen som LYSER oransj. Skal godt gjøres å treffe den uten å mene det :P

Syns det er morsommere at traction control knappen ligger fritt blant andre hverdagslige knapper. BMW <3

Endret av noekult
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...