bricks Skrevet November 21, 2015 Share Skrevet November 21, 2015 Tja, hva skal man si.. I en alder av.. over 40.. så skal jeg ta min første tattovering i morgen, tror jeg.. Skal hvertfall stille til timen, så får vi se hva som skjer derfra.. Vondt som fan!Etter en halv liter sprit så endte jeg med navnet på kjæresten på ryggen! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
janerik171187 Skrevet November 21, 2015 Share Skrevet November 21, 2015 ut å hente/titte på enda en e30 da wish meluck ble ikke handel sjekka opp rammenr mot hvem den var regga på mens jeg sto det, og viste seg da at når han med bilen nå ringte registrert eier (bilen har vært uten skilt og lagret litt her og der i en 10års tid.og han som hadde den nå handlet den av onkelen sin så han sjekka aldri opp om det som sto på salgsmeldingen onkelen hadde stemte) og da fant vi ut at en gang i tia skulle den byttes mot en annen bil, og ble noe kluss der så bilen ble rapportert stjålet ivaffall, så ble ikke å handle den da, og registrerte eier var keen om å få tilbake bilen selv om det var en 10år siden og bilen ikke akkurat er i toppstand (var snakk om bil til 15k) men skal ikke blande meg inn i det. så ble bomtur for min del da men sa til han som hadde bilen nå at han måtte ikke finne på å bare gi bilen direkte til regga eier (ikke hadde han lyst til det heller da seff) da den er meldt stjålet, må tas via politi og evnt forsikringsselskap, da er vell teknisk sett forsikringsselskapet sin eiendom om den var forsikret mot tyveri. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Werther Skrevet November 21, 2015 Share Skrevet November 21, 2015 Jeg håper kulda fortsetter, da kan det bli en interessant vinter. Først en Peugeot 206 som hadde grøftet ordentlig sist helg, og i går kom jeg over en Nissan Leaf som hadde prestert å snurre 180 grader og havne med rompa ned i grøfta på motsatt side av veien i en isete sving. Var 10 minus i natt, ganske kjølig til å være november... Angående salgsbilder, så skjønner jeg at ikke alle leier inn hobbyfotografer for å knipse en gammel Opel Combo til 10k, men synes folk kan ta bryderiet med å fjerne løse ting i bilen som colaflasker, burgerpapir og lignende. Frister lite når bilen ser ut som et bomba horehus innvendig... Selgeren på finn.no som har rekorden i ræva bilder i en annonse må jo være han som har hatt en BMW Z4 M liggende ute til 750k siden 2012/2013. Han må ha brukt noen tusen kroner i annonsekostnader nå... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Erik- Skrevet November 21, 2015 Share Skrevet November 21, 2015 Herregud, det er så '90... Næh, blir noe fotballgreier på underarmen.. Jeg skrev i korsryggen fisk... Korsryggen... fish og noekult reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
noekult Skrevet November 21, 2015 Share Skrevet November 21, 2015 Jeg skrev i korsryggen fisk... Korsryggen... Så for meg Martin i hotpant-jeans og kort singlet som viser korsrygg... Og grøsset. fish og Marius2002 reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet November 21, 2015 Share Skrevet November 21, 2015 Når noen har bilen fullt av søppel på annonsebilder så antar jeg automatisk at vedlikeholdet er deretter. Enkelte gjengagere er også to-tre kliss like bilder etter hverandre, gjerne med det ene ut av fokus eller bilder rotert feil vei. En annen ting som trekker ned for min del er annonser med ting som "anslås" å være "max 500kr å fikse" og at folk derfor lar bilen gå billig. Hvis du selv mener at du kan fikse noe på en halvtime og bruke 500kr så gjør du heller det enn å sette bilen ned med flere tusen. Dette er som regel humbug. Når man har skrudd på en gammel bil så vet man at ting sitter ofte godt fast eller indirekte tvinger utskiftning av andre ting enn den delen som er beskrevet og er derfor mye mer arbeid. Jeg har et eksempel på bilen min: dreneringsslangen fra takluka har hoppet av. Jeg har "midlertidig" fikset det med noe rør og slanger slik at det drenerer som det skal helt uten lekkasjer. Taktrekket henger dog 2 cm lavere bak og er ikke "festet skikkelig". I en annonse kunne jeg fint ha skrevet "litt arbeid og en dreneringsslange til 200kr". I praksis har jeg den slangen liggende. Grunnen til at jeg ikke har byttet er at jeg må ribbe halve bagasjerommet, ta av alle A, B, C-stolpedekslene og montere taktrekket på nytt. Dessuten er det å tvinge en slange gjennom C-stolpen på en E36 et helvete, nettopp derfor jeg har kjørt gjennom med et rør. Hadde fint tatt meg 2-3-4 timer og masse banning å fikse dette og derfor har jeg ikke giddet. uglefossen reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Erik- Skrevet November 21, 2015 Share Skrevet November 21, 2015 Jeg håper kulda fortsetter, da kan det bli en interessant vinter. Først en Peugeot 206 som hadde grøftet ordentlig sist helg, og i går kom jeg over en Nissan Leaf som hadde prestert å snurre 180 grader og havne med rompa ned i grøfta på motsatt side av veien i en isete sving. Var 10 minus i natt, ganske kjølig til å være november... Angående salgsbilder, så skjønner jeg at ikke alle leier inn hobbyfotografer for å knipse en gammel Opel Combo til 10k, men synes folk kan ta bryderiet med å fjerne løse ting i bilen som colaflasker, burgerpapir og lignende. Frister lite når bilen ser ut som et bomba horehus innvendig... Selgeren på finn.no som har rekorden i ræva bilder i en annonse må jo være han som har hatt en BMW Z4 M liggende ute til 750k siden 2012/2013. Han må ha brukt noen tusen kroner i annonsekostnader nå... "Redusert pris, 770 000,-" Så for meg Martin i hotpant-jeans og kort singlet som viser korsrygg... Og grøsset. Nye string-Martin x-D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel. Skrevet November 21, 2015 Share Skrevet November 21, 2015 Fortell meg gjerne hva som kunne vært gjort bedre i denne annonsen Får legge ut en annonse på Finn siden det er null interesse her http://bimmers.no/topic/802826-1993-520i-touring-manuell-eu-til-2017/ Har blitt kontaktet av EN person, og han klarte tydeligvis ikke å lese en av de første linjene der kilometer standen står klart og tydelig. :/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shattered Skrevet November 21, 2015 Share Skrevet November 21, 2015 Fortell meg gjerne hva som kunne vært gjort bedre i denne annonsen Får legge ut en annonse på Finn siden det er null interesse her http://bimmers.no/topic/802826-1993-520i-touring-manuell-eu-til-2017/ Har blitt kontaktet av EN person, og han klarte tydeligvis ikke å lese en av de første linjene der kilometer standen står klart og tydelig. :/ Liste med punkter som feks: - 309 000 km og 50 øre - Takluke, men uten bass i øregangen - Ikke ungdomskjørt politiovervåket område Teksten min er svada, men du skjønner hva jeg mener. Da blir det ryddigere. Ville også tatt med vin-utstyrslista, skrevet om den har vært på gjevnlig service, og gjerne bilde av servicehefte. Hvis jeg var deg ville jeg beholdt touringen og solgt sedanen men det er meg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel. Skrevet November 21, 2015 Share Skrevet November 21, 2015 Liste med punkter som feks: - 309 000 km og 50 øre - Takluke, men uten bass i øregangen - Ikke ungdomskjørt politiovervåket område Teksten min er svada, men du skjønner hva jeg mener. Da blir det ryddigere. Ville også tatt med vin-utstyrslista, skrevet om den har vært på gjevnlig service, og gjerne bilde av servicehefte. Hvis jeg var deg ville jeg beholdt touringen og solgt sedanen men det er meg Har jo liste med punkter.... :/ Ja det er deg ja Sedanen er i bedre stand, gått 30k mindre, "mye" mer utstyr, så den blir nok beholdt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet November 21, 2015 Share Skrevet November 21, 2015 Jeg har sett salgstråden din før og noen av de klare tingene er jo de typiske tingene jeg nevner angående "småfeil". Bilen går varm, du har en ny vifte som du tror vil fikse feilen. Gå ut og bytt da vel. Det tar deg et kvarter. Sett inn en random musikkspiller til 100kr fra finn og fiks eksoslekkasjen om du mener det er en smal sak. At bilen rister i over 100 km/t er heller ikke noe godt tegn. Den har dessuten gått en del, har ikke særlig med utstyr og er småbulket og rusten. Gjør man ikke noe med rusten og eksoslekkasje så har man en bil fram til neste PKK før den går i pressa. Rusta vil dessuten være "godt synlig" om du ikke gjør noe på 1,5 år. Problemet med bilen din er at den ikke er "klar til å brukes" rett etter kjøp: altså motor går varm, ingen musikk og risting i hastighet. Kan fort bli en del tusenlapper for en kjøper som vil fikse dette. Husker jeg ikke feil så ville du ha rundt 25-30k for den opprinnelig og det har ligget en E34 520i manuell ute på finn i Bergensområdet ute til 15k med det som virket å være mindre feil. Det må altså en del penger ut i tillegg til innkjøp før man får en bil til normal bruk. Uforutsette utgifter kommer i tillegg. Dette tar vekk de som er interessert i en bil som er klar til å kjøres. Det er en del arbeid for å få den bra og du vil fortsatt sitte igjen med en 520i, da tror jeg mange av de som faktisk gidder å pusse opp går for noe med større motor. Legger du den ut for 10-15k er det sikkert lettere å få solgt. Nytern reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skulebollen Skrevet November 21, 2015 Share Skrevet November 21, 2015 har pdc på bilen, men denne kommer kun på når jeg setter bilen i revers, skal ikke sensorene fremme vere aktive når man kjører fremover også? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet November 21, 2015 Share Skrevet November 21, 2015 Har ikke du en knapp for det? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Roger- Skrevet November 21, 2015 Share Skrevet November 21, 2015 (endret) har pdc på bilen, men denne kommer kun på når jeg setter bilen i revers, skal ikke sensorene fremme vere aktive når man kjører fremover også?Du har vel knapp du kan aktivere foran med.Evnt hvis du nettopp har hatt den i revers skal den også være aktiv en liten stund etterpå tror jeg. Grunnen til at den ikke er aktiv hele tiden er vel pga køkjøring o,l Endret November 21, 2015 av -Roger- E.C. reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
noekult Skrevet November 21, 2015 Share Skrevet November 21, 2015 Tror du må bite det sure eplet DanielStance og legge den ut billigere. Jeg liker ikke å være uærlig i salgsannonser, men tror de fleste skjønner at noe småfiks er det å regne med en E34 til f eks 15.000 kr. og da kan du stryke bort de mindre jobbene fra finn-annonsen. Tror den type bil er for de som vil ha noe som har EU godkjenning og som skal bruke bilen kun til neste EU-kontroll før skroting... Fra mitt ståsted i minste er det slike kjøpere for slike biler, hmm, kan ta veldig feil... Og ikke stress så mye med denne bilen. Du vil få mer penger i fremtiden, og jeg snakker med erfaring fra et 2 sifret drittbiler jeg har eid at det er DEILIG når problembilen er ut av verden. Det er helt normalt å gå med tap på eldre biler i shabby stand, er bare å bli kvitt den, smøre deg med tålmodighet mens du sparer mer og mer, og gå for et ordentlig kupp av typen bil du har tenkt å kjøpe neste gang Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg