Nytern Skrevet Januar 18, 2016 Share Skrevet Januar 18, 2016 (endret) Over 1 mill kjørte km og 300d'en min fyrer lett i -30. Mye er gjort med godt batteri og fungerende glødeplugger. E39'en fyrer også lett, men den får stort sett stå i fred når tempen synker under -20. Funderer på å prøve biltemas 95ah agm-batteri i merca nå, er jo relativt lavt priset. Endret Januar 18, 2016 av Nytern Diiesel og Marius2002 reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikE24 Skrevet Januar 18, 2016 Share Skrevet Januar 18, 2016 AGM skal vel strengt tatt operere med høyere ladespenning? Kjører selv på 100Ah-ish fra Biltema for å sveive igang 606n og det har fungert ypperlig i snart 5 år Skrevet en haug med skriveleifer using Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nytern Skrevet Januar 18, 2016 Share Skrevet Januar 18, 2016 Hmm.. Sikker? Ingen jeg har prata med har nevnt dette. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ogee1 Skrevet Januar 18, 2016 Share Skrevet Januar 18, 2016 (endret) AGM skal vel strengt tatt operere med høyere ladespenning? Kjører selv på 100Ah-ish fra Biltema for å sveive igang 606n og det har fungert ypperlig i snart 5 år Skrevet en haug med skriveleifer using Tapatalk De fleste AGM-batteriene tåler mindre spenning enn tradisjonelle batterier. Det er derfor det er viktig å ha lader med AGM-innstilling. Normalt tåler de 14.7-14.8V, men jeg har vært borti AGM-batterier som tåler maks 14.5V.Et unntak er Optima sine AGM-batterier som kan tåle opp til 15.6V ved hurtiglading. Endret Januar 18, 2016 av ogee1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet Januar 18, 2016 Share Skrevet Januar 18, 2016 (endret) Har hørt det samme selv og Jæger sa også dette: "Det som kan være en «bakdel» med dette (konvertering til AGM) er at et AGM batteri er «tyngre» å lade opp igjen ved utlading og vi da anbefaler deg å også eventuelt montere en vedlikeholdslader i tillegg." Vet ikke om det bare var et salgstriks, men laderen er nå grei og ha. Endret Januar 18, 2016 av Thundercoil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shattered Skrevet Januar 18, 2016 Share Skrevet Januar 18, 2016 Over 1 mill kjørte km og 300d'en min fyrer lett i -30. Mye er gjort med godt batteri og fungerende glødeplugger. E39'en fyrer også lett, men den får stort sett stå i fred når tempen synker under -20. Funderer på å prøve biltemas 95ah agm-batteri i merca nå, er jo relativt lavt priset. Ey, din dott, du må poste noen bilder og litt info i tråden din! Har ikke sett noe til 300d'en der? :stupid: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e30_joakim Skrevet Januar 18, 2016 Share Skrevet Januar 18, 2016 ser det ut som jeg og samboern kan ta over nye huset neste fredag ! ut å skaffe ved i dag , kaldt i Fredrikstad ..... lang asfaltert innkjørsel til huset, ser ut som det må bli snøfreser også Shattered, liffi og danskiii reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon88 Skrevet Januar 18, 2016 Share Skrevet Januar 18, 2016 Kjøp i tilfelle en ordentlig freser fra en ordentlig forhandler. Selv kom jeg over et godt tilbud på en alko freser. Siden alko egentlig er en seriøs produsent med base i Tyskland, trodde jeg freseren skulle være bra med et ordentlig serviceapparat. Startsnoren røk to ganger den første kvelden, så jeg ble tvunget til å fikse det selv. Etter mye om og men demonterte jeg litt mer enn jeg burde og fjæren som skal dra snoren tilbake hoppet av. Patenten var ikke ment for å demonteres og monteres igjen. Serviceverkstedet til alko ville ikke ta i freseren pga det var et kina produkt, svært likt det som selges på feks clas. Jeg fikk imidlertid kjøpt nytt startapparat nytt, men selvsagt var ikke denne identisk som den jeg ødelagte selvom delenummeret var likt. Jeg fikk det til å passe, men det irriterer grenseløst. Ellers knekker brytepinnene gjevnlig hvis den får noe annet enn tørr løs snø. Hvis snøen er kram og man ikke er svært tolmodig, pakker snøen seg. Jeg angrer på at jeg ikke kjøpte honda, men toro gir nok mer for pengene. Det koster, men de holder i 20år med godt vedlikehold. Ikke minst er deletilgangen på gamle fresere eksenplarisk. Uansett blir nok freseren min byttet ut med snøskjær på en atv. Å bruke 1-2timer på plassen her hver gang det snør, tar rett og slett for mye tid. I tilegg kan jeg ikke frese så dypt jeg vil pga grus og pukk, men det problemet har jo ikke du. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T.H.O Skrevet Januar 18, 2016 Share Skrevet Januar 18, 2016 Mekk til noen gummilapper fra f eks bildekk på impelleren, så slipper du at den pakker seg. Kaster lenger og Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon88 Skrevet Januar 18, 2016 Share Skrevet Januar 18, 2016 Det er i utkastet det pakker seg. Jeg forstår ikke hvordan gummilapper på utkasteren skal hindre dette. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T.H.O Skrevet Januar 18, 2016 Share Skrevet Januar 18, 2016 Det er i utkastet det pakker seg. Jeg forstår ikke hvordan gummilapper på utkasteren skal hindre dette. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikE24 Skrevet Januar 18, 2016 Share Skrevet Januar 18, 2016 Har selv en Ariens, må repareres titt og ofte, bærer preg av dårlig stål og litt drøye toleranser Har vel sveisa både håndtak og utkastet et par ganger, brytepinnen ryker i et sett, så brytepinnen er erstattet med stålbolt Man må bare være forsiktig med isklumper Nå funker den bra Governoren er justert opp for litt mer fres i Briggsen. Starter alltid på første draget nå Neste blir vel gummilapper på impelleren da det pakker seg lett når snøen er litt blaut Man kan betale mye for en Honda og være fornøyd, men man kan reparere mye på en Ariens/Toro/Biltema før man kommer opp i summen av en Honda, og behandler man redskapen pent så holder det lenge Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon88 Skrevet Januar 18, 2016 Share Skrevet Januar 18, 2016 For de som liker adele og generelt imponerende vokalprestasjoner.. tambur4 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T.H.O Skrevet Januar 18, 2016 Share Skrevet Januar 18, 2016 Kjøpte en Ariens 10hk selv før helga. Tror den er fra begynnelsen av 80 tallet. Den har og vært sveisa i håndtaket, helt i bunn ved motoren. Og står stålbolter i her og, så er vel en svakhet på de ja Sliter med kaldstart på den her, vrang som rakkern på kald motor, men når den er varm starter den på første draget. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hsd Skrevet Januar 18, 2016 Share Skrevet Januar 18, 2016 Har en Honda freser med belter. Den blir brukt en dag hvert år, og det er dagen med det første snøfallet, mao ingen kjettinger på traktoren. Det i det hele tatt måtte benytte seg av en freser mener jeg er nitrist i seg selv, det å måtte skru snøfreser er ivertfall for lite givendes for min egen del. Skal man først stå ut i snødrev og 10 minusgrader om morgenen for å frese har man nok med det. Reimer som slurer, wirer som ryker og brytepinner som noen ganger virker mindre resilente enn fyrstikker. Nei, off. Selv om jeg som nevnt knapt starter freseren, så spiser jeg heller kavring hele året enn å måtte stå igjen med kinagreier den dagen. uglefossen reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg