Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Stemmer på E34en også, det vil si at den gikk ned til ca 190 000 km i 2013 da jeg byttet speedometer. Passet på å justere dette tilbake ved neste EU så det stemmer. F10en har ikke vært på EU kontroll ennå, skal ha sin første nå i Mars :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ixen er skrudd 50 000 tilbake, x5en ca 10000km. Det siste tror jeg er en skrivefeil.

Det er imidlertid flere biler jeg vet ikke er noe tull med som har feilaktig kmstand, så jeg tror dette er noe verkstedene har tatt lett på i mange tilfeller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må nesten oppsummere en gang før jeg bestiller deler nå, har dette som feil på EU-kontroll: 5.3.4, opphengskuler og ledd - a) For stor slitasje på kingbolt og/eller foringer eller i opphengskuler/ledd, Høyre, Nedre, Bakre, Bærekule. Bilen dunker når jeg tar den fra park til revers/drive, men ikke til nøytral. Den dunker også når jeg gir gass/slipper gassen. Er det knirkeforingen som må byttes, eller traversforinger? Kanskje det er noe helt annet? Isåfall, når dette først skal byttes, er det noe jeg bør ta i samme slengen, evt. som er enkelt å komme til når det skal byttes?

Har også feil på 4.1.5, Hovedlykter - automatisk nivåregulering - a) innretningen virker ikke. Lyktene er av typen Hella xenon, uten angel eyes. Hva må byttes her?

Setter stor pris på alle tips :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har opplevd skrivefeil av flere forskjellige verksteder på EU-kontroller, senest i 2013. Så det skjer stadig vekk - derfor burde man huske å holde hodet kaldt og sjekke alt før man trakasserer bruktbilselgere med feilaktige påstander om juks.

Tok selv en bakgrunnssjekk på tidligere biler og biler til venner og bekjente som jeg har bilder liggende av. Fant 3 avvik: En 1984 Golf GTI var skrudd tilbake minimum 30 000 km i 2003. En 1994 Passat var skrudd tilbake minimum 170 000 km - den hadde da gått ca 440 000 km ved avskilting...Også fant jeg ut at noen pakistanere jeg solgte en Corolla til justerte ned bilen med 200-215 000 km. Jeg skjønte ved visning at dette var luringer, og magefølelsen hadde korrekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Einarsson skrev:

Tenkte i bakstillinga :P Er det knirkeforingen som menes på EU-kontrollappen?

Det virker som det er knirkeforing de mener ja :) 

Ang dunking, få den på bukk og kontroller etter slakk. Vi kan ikke vite presis hva som er gale, men en god regel er dunking ved gir og gass/ikke-gass er traversforinger eller diff-foringer. Ta gjerne alt på en gang så slipper man å tenke mer på det resten av bilens levetid :) Polyforinger er heller ikke negativt å sette i, da er det myyye lettere å bytte selv senere (trenger ikke presses).

Ang lysjustering kan det være defekt justerings-sak i lykten. Fås på ebay til en billig penge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg nå skrudde på bilen så det ut som at lyktene gikk opp og ned, hm.. Skal se om jeg får det jeg trenger i powerflex :)

Sliter med å finne delene i powerflex. Kan noen hjelpe litt til? Er snakk om

• 33171090389 x 1
  • 33171093008 x 2
  • 33311091422 x 4
Endret av Einarsson
Lenke til kommentar
Del på andre sider

To litt utradisjonelle spørsmål som noen kanskje har svaret på... :)

Hvilket bensinselskap lønner det seg å ha en kortavtale med hvis man kjører mye i Europa (spesielt Tyskland og Italia)?

Hvis man er i Genova (Italia) og ønsker en liten gåtur i naturen med mindre barn (type: formiddagstur til Kobberhaugshytten i Nordmarka)... hvor bør man dra da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...