Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

98 får man vel fortsatt ganske mange steder? Kan ikke si jeg har lagt så merke til det selv om jeg bruker mye tid ved pumpene...Esso Vestby langs E6 har vel 98. Jeg fyller ofte på Uno X Aarum ved E6-avkjøringen til Sarpsborg syd/RV 111, den har 98 i hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fyllte denne super-dieselen på min gamle Mercedes en gang. Dette var syd for Lübeck før jeg vendte snuta mot Hirtshals med flat pedal en morgen før solen sto opp. Fyllte 70 liter med den dieselen, noe som tilsvarer så og si full tank. Drøye 85 mil senere og jeg sto på gårdsplassen hjemme med en del igjen på tanken. Var i grunn svært tilfreds med forbruk og ytelser! Fikk presset den gamle "driten" opp i 200km/t på speedo rett før grensa til Danmark, så gikk de i 160-170 på speedo resten uten at jeg møtte en 10-15 biler, noen i Hamburg, noen ved Århus.

Super-diesel her hjemme har jeg prøvd noen ganger, jeg innbiller meg etter å ha tatt en del målinger at motoren bruker litt mindre diesel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merk at jeg prater om tysk Shell Vpower diesel, og bare den. (mtp at det skal være verdt det, og betydelig endring i karakter). 

Den er iblandet GTL av uviss mengde, men man ser klart på guffa at det er noe litt annet enn det vi får her. For ikke å snakke om mer effekt og mindre røyk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, TRF-Racing skrev:

Merk at jeg prater om tysk Shell Vpower diesel, og bare den. (mtp at det skal være verdt det, og betydelig endring i karakter). 

Den er iblandet GTL av uviss mengde, men man ser klart på guffa at det er noe litt annet enn det vi får her. For ikke å snakke om mer effekt og mindre røyk.

Er det forskjell fra diesel i Norge og tyskland? Det var jeg ikke klar over, takk! :) 

Men hva gjør V-power dieselen som vanlig diesel ikke klarer?
Hører mange sier V-powerbensinen man kjøper på Shell-stasjonene i Norge bare er bløff, men har ikke hørt hvorfor og når jeg spør på Shell hvorfor den er så bra, har jeg bare fått i svar at motoren blir bedre, så jeg tør ikke tro på noe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...