thansen Skrevet Onsdag kl. 02:36 Skrevet Onsdag kl. 02:36 noen her som har kodet start stop på en f25? At den default starter som av.
sondre Skrevet Onsdag kl. 09:23 Skrevet Onsdag kl. 09:23 (endret) 6 timer siden, thansen skrev: noen her som har kodet start stop på en f25? At den default starter som av. Jeg har brukt Bimmercode app til det på min F34, samt en del andre innstillinger jeg har justert på på min bil bl. a. at baklysene alltid er på og aldri av når jeg har lys på auto. Endret Onsdag kl. 09:24 av sondre thansen reagerte på dette 1
thansen Skrevet i går, 09:43 Skrevet i går, 09:43 (endret) Noen her som har nyere version av ista+ / p til å lese G serie? Har 4.15.12 og trenger 4.39 eller nyere. Eller burde jeg bare kjøpe Bimmercode for G serien? Og hvis jeg kjøper bimmercode, er det engangssum? Kan jeg fortsatt bruke Enet kabel for f25 og K+DCAN for E serie? Takk for svar Endret i går, 09:50 av thansen
F-11 Skrevet i går, 09:54 Skrevet i går, 09:54 (endret) 12 minutter siden, thansen skrev: Noen her som har nyere version av ista+ / p til å lese G serie? Har 4.15.12 og trenger 4.39 eller nyere. Eller burde jeg bare kjøpe Bimmercode for G serien? Og hvis jeg kjøper bimmercode, er det engangssum? Kan jeg fortsatt bruke Enet kabel for f25 og K+DCAN for E serie? Takk for svar Jeg har ISTA + 4.39.29 og denne skal også fungere på - G30/G31: 5-serie (2017-2023) - G20: 3-serie (2019-2023) - G01: X3 (2018-2023) - G05: X5 (2019-2023) - G11/G12: 7-serie (2016-2023) - G29: Z4 (2019-2023) - G42: 2-serie (2021-2023) Endret i går, 09:56 av F-11 thansen reagerte på dette 1
Otis Skrevet i går, 10:15 Skrevet i går, 10:15 Fordelen med bimmercode er vel at den kan kode i tillegg. Så jeg synes ikke at ISTA er en erstatning for Bimmercode, men mer at Bimmercode er ett supplement. Evt motsatt. sondre, mr.pingu og E.C. reagerte på dette 3
eivi91 Skrevet i går, 11:05 Skrevet i går, 11:05 Hvordan fungerer overvåking av DPF med Protool? Jeg syns det virket litt keitete, siden man må gå på live data, og legge til verdiene man ønsker å lese ut. Prøvde for eksempel å lese ut differensialtrykk over DPF, men det står bare konstant på 1 bar, altså uten desimaler, som ikke gir noen nyttig informasjon. Finnes det noen bedre måte? Jeg ser at med Bimmerlink, så har man en egen "meny" for DPF, der man får opp relevante verdier, slik som dette (bilde lånt fra nettet):
E.C. Skrevet i går, 11:22 Skrevet i går, 11:22 Får du ikke valgt og lagret presets på live-data til å bruke om igjen? Det skal også være mulig å kjøre logg, da mener jeg du får mange desimaler. Er man litt vant med Excel kan man da plotte data fla csv log mot turtall/last og what not.
eivi91 Skrevet i går, 11:26 Skrevet i går, 11:26 Jo, de verdiene jeg ønsker på live data ligger lagret til neste gang også. Problemet er heller at jeg ikke får presentert nyttig data. Finner ingen valg for å justere om fra bar til mbar f.eks., eller justere antall desimaler som skal være med. Mulig det er mer fullstendig under logging, det har jeg ikke prøvd. Virket bare litt enklere å kjapt lese ut relevant data med Bimmerlink.
mr.pingu Skrevet i går, 11:28 Skrevet i går, 11:28 1 hour ago, Otis said: Fordelen med bimmercode er vel at den kan kode i tillegg. Så jeg synes ikke at ISTA er en erstatning for Bimmercode, men mer at Bimmercode er ett supplement. Evt motsatt. Enig ISTA <-> BimmerLink NCSExpert/E-sys <-> BimmerCode Men begge 2 har sine begrensninger i forhold til offisielle store broren. For fleste koding holder BimmerCode, så lenge man holder ikke på med retrofitting.
Otis Skrevet 22 timer siden Skrevet 22 timer siden På 26.9.2025 den 20.22, E.C. skrev: Den kan alltid lagre en backup av kodingene. Så kunne man ha default-kodet og tatt en ny backup så går det sikkert an å sammenligne filene på en måte, men det har jeg ikke prøvd. Jeg kjøpte appen og fant ut at man fint kan finne endringer utfra VO. Så om du har kodet VO annerledes så vises ikke de endringen, selvsagt. Men om man bare koder moduler på frihånd, så dukker de opp som endringer utfra VO. Dog så synes jeg det er noen ting som skurrer på hva som menes er standard og ikke standard. Men jeg vet ikke om det appen sin feil eller noe fra BMW sin side. Men jeg tror det er appen. Ett eksempel. Jeg ettermonterte webasto på min E70. Og jeg har 4-soner klima, som vil si at jeg har elektrisk varmeelement i dashbordet foran og under begge forseter. Men når jeg standard koder IHKA (klima), så slår den av elektrisk varmeelement. Når jeg slår det på igjen, så markeres det som en endring i følge appen. (ProTool) Men det trenger ikke være app feil, men heller det at BMW faktisk fjerner varmeelementet fra dashbordet om man bestiller 4-sone klima og webasto? Det virker dog rart, for delekatalogen sier ingenting om at varmeelementet er borte på biler med webasto. Så jeg vet ikke helt.....
E.C. Skrevet 22 timer siden Skrevet 22 timer siden Ja det er litt rart. De gutta som har laget appen er basert i USA, så det kan hende de har hatt noen annerledes ustyrspakker som de muligens har lagt til grunn som vi ikke har her i Europa? Jeg har pleid å legge endring i VO og deretter standard-kode moduler som den foreslår, men det har ikke vært de store greiene jeg har ettermontert egentlig. Rattvarme og autodip på speil, så blir fort ikke så mange moduler å kode.
Otis Skrevet 22 timer siden Skrevet 22 timer siden Spørs om det er her problemet mitt er, mtp airbag feilene jeg har. At det er noe muffens med appen som gjør noe rart en plass. MEN. Jeg standard kodet hele bilen med NCS, og feilen forsvant ikke... Så jeg vet ikke helt. Veldig mystisk problem. Har ikke sett så mye mer på det.
E.C. Skrevet 21 timer siden Skrevet 21 timer siden Har du prøvd å feilsøke noen av feilene som reelle feil? Jeg tror ikke på at noen av problemene har oppstått mens du kodet, men det kan være noe har vært kodet ut fra før, som resulterte i synlige feil ved koding tilbake til default. Det er vel det eneste jeg kommer på. Otis reagerte på dette 1
Otis Skrevet 21 timer siden Skrevet 21 timer siden Godt poeng. Jeg har jo aldri kodet acsm før... Jeg burde vel sjekke det. E.C. reagerte på dette 1
X5_Power Skrevet 19 timer siden Skrevet 19 timer siden Hei Noen som har en link hvor jeg kan laste ned ista som fungere på G30 530E 2018 modell?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå