Yangwee Skrevet Mars 11 Share Skrevet Mars 11 Ja, har sett litt mer på det og ISTA virker som det jeg trenger egentlig som nybegynner. Jeg hadde ikke sett på det tidligere, så ble litt skremt av layouten og at jeg ikke egentlig vet hva alt er, virker mer komplisert å komme seg inn i på en måte. Men å få så mye info om feilsøking/bruksanvisning er jo gull når man skal skru på ukjent bil og litt youtube, så skjønner jeg sikkert det meste Blir laptop og kabel ganske snart. Har bestilt en sånn bluetooth dings, tenkte den kommer nok godt med senere når man skal se på bil osv uansett. Kanskje dumt spørsmål, men krever programmet noe særlig av PCen eller kan det fint kjøre på en potet? Otis reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Mars 11 Share Skrevet Mars 11 @Yangwee Vil nok anbefale ssd som minimum og 8gb ram. Ellers krever det lite. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Mars 11 Share Skrevet Mars 11 Jeg opplever at ista eter mye batteri når CPU-bruken går opp og den gjør det når man laster inn nye ting/trykker rundt, så et godt batteri er å anbefale om man ikke vil sitte fastkoblet til stikkontakten. Det er jo et generelt "treigt" software sammenlignet med inpa, apper og dedikerte scannere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Mars 11 Share Skrevet Mars 11 Ja anbefaler stort batteri. Kjøpte selv det største batteriet som passet i den pcen min og gikk fra 1t til rundt 5 timer, da med 50% lysstyrke på skjermen, holder i massevis. Nå tar jeg stort sett ikke laderen med lenger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sigmundhr Skrevet Mars 29 Share Skrevet Mars 29 Jeg har en 2011 520d hvor elektrisk justering av ratt ikke virker. Fikk et tips om at det kan være endebryter som har fått belastning og må resettes med feks ISTA. Er det noen som kan sjekke dette i Bodø området? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sondre Skrevet April 1 Share Skrevet April 1 (endret) EDIT: med strøm på laptop og annen innstilling på bryteren så fungerte det. Mye gult, men sikkert noe gammelt morro fra da batteriet var tomt for strøm. Hei, jeg har tidligere kjørt diagnose med en gamel laptop med rheingold/ista (som nå står til lading) på min forrige bimmer en 2002 e39. Nå har jeg 2017 (reg høst 2016) F34. Jeg brukte da en kabel koblet til USB på laptop som har en bryter på den ene siden og fungerte bra med min e39, vil denne fungere med min F34 med bryter på en annen stilling? Jeg har også en med nettverkskontakt i den ene enden, aner ikke om den vil fungere heller, står ingenting på den og husker ikke hvordan den havnet i hus... Jeg har også en BT kontakt jeg bruker mot Bimmercode appen for å kode. Jeg ønsker å finne ut litt mer om hva som er feil med lysene, er det en sensor ved en aksel, eller er det annet major problem... Mer om dette her: Endret April 1 av sondre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet April 1 Share Skrevet April 1 Både dcan og enet skal funke på f-serie. sondre og Larssoyl reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sondre Skrevet April 1 Share Skrevet April 1 1 minutt siden, E.C. skrev: Både dcan og enet skal funke på f-serie. Jepp, fikk kontakt med DCAN, når jeg endelig fant riktig stilling på bryter 🙂 Larssoyl og E.C. reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zymh Skrevet April 8 Share Skrevet April 8 Hei, finnes det noen snille sjeler som kan gi meg ISTA+ Standalone installasjonsfila som funker? Trenger å sjekke feilkoder og sånt på en F06 😅 Tar installasjonen mye plass? Har en gammal Dell laptop som har relativ liten HDD. Takk på forhånd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind L. Skrevet Juni 9 Share Skrevet Juni 9 FYI: Leste av feilkoder med ISTA på en F80 M3 Competition med Bootmod3 tuning. E.C. reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind L. Skrevet Juni 9 Share Skrevet Juni 9 (endret) På 8.4.2024 den 13.41, Zymh skrev: Hei, finnes det noen snille sjeler som kan gi meg ISTA+ Standalone installasjonsfila som funker? Trenger å sjekke feilkoder og sånt på en F06 😅 Tar installasjonen mye plass? Har en gammal Dell laptop som har relativ liten HDD. Takk på forhånd Du bør ha minimum 500gb SSD, men 1TB er å anbefale. Og skaff deg en bedre pc med windows 10 eller windows 11. Bare tungvint med gammel treg pc. Gode gratis versjoner av ISTA er ikke å finne på nettet lenger. Enkleste er å betale noen hundrelapper for en bra standalone vesjon. https://bimmer-diag.com/ Endret Juni 9 av Øyvind L. Otis reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olaandref Skrevet Juni 24 Share Skrevet Juni 24 Prøver her inne, usikker på om det hører hjemme her, men. Jeg skulle skifte bremseklosser på X3en i dag (G01), da fikk jeg trøbbel i forhold til elektronisk håndbrekk og at caliper "må" i service posisjon. Med litt kjapp research ser jeg at jeg må gjøre dette i et service program. I hvert fall, håndbrekk er på, og caliper sitter derfor dønn fast til skiven, jeg får tatt av håndbrekket og sånn sett løsnet den, men jeg tok meg i det og monterte sammen med gamle klosser i frykt for at noe kan kødde seg til om jeg ikke bruker service funksjonen. Så over til spørsmålet. Hvilke program kan anbefales til en som liker å ta slike enkle jobber selv? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
540is Skrevet Juni 24 Share Skrevet Juni 24 18 minutter siden, Olaandref skrev: Hvilke program kan anbefales til en som liker å ta slike enkle jobber selv? ISTA er vel det beste, om gidder å styre med en treg pc for å gjøre noe lite på bilen. Jeg har bla Launch Creader liggende i hanskerommet for privat bruk. Den ser ut til å ha de samme BMW funksjoner som den proffe Launch x431 som jeg har på jobb. Anbefales. https://www.ebay.com/itm/295301505407 Olaandref reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olaandref Skrevet Juni 24 Share Skrevet Juni 24 3 timer siden, 540is skrev: ISTA er vel det beste, om gidder å styre med en treg pc for å gjøre noe lite på bilen. Jeg har bla Launch Creader liggende i hanskerommet for privat bruk. Den ser ut til å ha de samme BMW funksjoner som den proffe Launch x431 som jeg har på jobb. Anbefales. https://www.ebay.com/itm/295301505407 Skal sjekke ut 👌 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Juni 24 Share Skrevet Juni 24 (endret) Jeg har X-431 Launch og en dedikert laptop med ISTA. Jeg bruker ISTAen mest til å slå opp moment og rep-instruksjoner (kan bruke newtis om man har en bruker der, men greit å gå ut ifra eget VIN-nr). Jeg bruker også Bimmergeeks ProTool (mest til koding). ISTA til feilsøk er "last resort" her i huset. For småting tar det for langt tid. Pengemessig beste greie som er "avansert nok" er kanskje en av disse iCarsoft til rundt 4k. Skal man ha noe mer blir det fort i 10-20k og opp, en decent laptop og en original ICOM er fort forbi 10k det. EDIT: går vel greit med enet-kabel på nyere bil, så kan spare en del vs. icom. Endret Juni 24 av E.C. Olaandref reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå