HenrikE30+ Skrevet Mai 16, 2013 Share Skrevet Mai 16, 2013 Nå var det jammen meg lenge siden mitt forrige innlegg her - ja faktisk på noen forum i det hele tatt, men Fredrik klarer på ett eller annet vis nesten alltid å klø meg riktig plass på skrivemuskelen:) Jeg gikk gjennom litt facts for den nye S-klassen tidligere i dag og jeg må si at jeg virkelig har sansen for den. Ikke bare fordi det er sannsynligvis en av verdens beste biler, men også fordi min bilinteresse har blitt mer nyansert de siste årene... Det er vel kanskje alderen som gjør dette mer tydelig men store, komfortable og akk så kapable biler har virkelig begynt å vekke min interesse! Denne bilen ser virkelig lekker ut både innvendig og utvendig og det skal bli spennende å få sett den i levende live - ikke det at jeg kommer til å kjøpe en slik en med det første, men det er alltid morsomt å se slikt:) For en stund siden kjøpte jeg meg en E38 740i 1995 som org. er utstyrt med manuell girkasse. Det er faktisk årevis siden jeg nøøøøt bilkjøring på samme måte. Det har vel også noe å gjøre med at fokusen er blitt markant mindre ifbm. ekstrem jobbing - men stor bil med manuell girkasse og et litt spenstig understell er forbløffende sportslig og "liten" å kjøre:) Men, det som VIRKELIG har begynt å vekke min lyst er en annen storbil. Jeg vet at mange synes den er rett og slett stygg, men jeg kan ikke noe for det. Jeg ELSKER Maserati Quattroporte fra 70/80-tallet:) Det er noe uritaliensk over linjene som er så besnærende at jeg lurer på om det ligger noe uforløst fra barndommen der... For 2 måneder siden var det like før jeg kjøpte billett til Frankfurt for å hente en. Men i siste øyeblikk var det en kollega som påpekte at det var en viss sjanse for at hjemturen potensielt sett kunne bli langt, langt, langt dyrere enn bilens innkjøpssum. Basert på gamle italienske bilers rykte er nok dette ikke så langt unna sannehten... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Werther Skrevet Mai 16, 2013 Share Skrevet Mai 16, 2013 Sensurert av bimmers-diktaturet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Mai 16, 2013 Share Skrevet Mai 16, 2013 Nå må du holde tunga i den rette munnen. Jeg har ingen problemer med at du ikke har sansen for MB, men jeg synes ikke du skal legge ut slike løgner på et forum. Du vet sikkert selv at alle generasjoner S-klasse har hatt diverse nyheter, også W220 og W221. Designmessig har Mercedes vært ledende på design i mange år. Det startet med W221 i 2005 som enda er slående vakker, og fortsatte med W204 C-klasse i 2007 som jeg synes parkerte E90 og A4 som totalpakke. W212 var rimelig brutal designmessig når den kom i 2009, og B-klasse er en av de finere familiebilene. CLS er en av de vakreste bilene på veien, og nye CLA ser meget bra ut. Dog føler jeg at sistnevnte er en posørbil for folk som ikke har et forhold til RWD. Løgner? Det er jo fakta det at de siste generasjonene S klasse ikke akkurat har bydd på noe særlig banebrytende, du kan heller ikke vente annet når du som Mercedes entusiast leser på ett BMW forum. Nevn for meg hva som var så banebrytende i de siste S klassene, det skulle jeg likt å høre Jeg vet det er hardt for Mercedes entusiastene å se merket deres ha ligget så langt nede de siste åra, blitt så kraftig forbikjørt av først BMW og så Audi. Men kan du ikke heller glede deg over at de nå har fått skuta på rett kjør i stede for å slenge rundt deg beskyldninger om at andre er løgnere bare fordi de er uenige med deg. W204 er lekker men må ha det riktige eksteriøret for å være fin, akkurat som E90 må ha M sport. W221 er en vakker bil, langt mer behagelig å hvile øynene på enn E65. Derfor synes jeg det er litt skuffende med denne nye S klassen som ser ut som den kommer fra en annen planet, samme med faceliften på W212 som har gjort den fra kjedelig til snål. Nye CLA er kul, litt for høy på midten som det ble påpekt tidligere i tråden her men jeg liker den tross feilhjulstrekk. Denne skal dog få kjørt seg når 2 serie kommer, som i følge ryktene også skal komme i 4 dørs coupe Mercedes gjør det bra om dagen, men det har langt igjen til BMW. Dette faktum MÅ du bare få klart for deg med en gang, det er ikke for uten grunn at BMW bla er verdens største Premium bilmerke og har de mest fornøyde kundene De har de beste bilene rett og slett og det er så artig å være entusiast av verdens beste bilmerke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius2002 Skrevet Mai 16, 2013 Share Skrevet Mai 16, 2013 Jeg synes at dette ser ganske fornuftig ut... Mercedes-Benz beveger seg i riktig retning... [ Bilde ] [ Bilde ] [ Bilde ] [ Bilde ] Dette er tøft. Som de andre sier og som jeg påpekte i mitt forrige innlegg så liker jeg ikke at lyktene strekker seg så langt bak. Men objektivt så skjønner jeg Mercedes-Benz, alt må jo ha en sammenheng. Uansett så liker jeg interiøret. Det blir nevnt av en bruker at det ligner et gammelt cessna fly, men hva er vel ikke kulere enn litt retro interiør? Jeg digger dette. Det ble snakket om stor grill. S-klassen er en stor bil og grillen er deretter, så dette er jeg enig i med MB. Og jeg er glad for stjerne på panser og ikke i grill, som nevnt. Bilen du linket et bilde til, altså den gamle MB er en av mine favorittbiler. Stor og markant grill, elegante lykter og ellers en bil som skiller seg ut i mengden. Denne er også avbildet på et skateboard som jeg vil gjerne ha, i samme serie finnes det en BMW 2002. Husker du kommenterte MBn i tulletråden for et år eller to siden da jeg spurte etter 02n:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Mai 17, 2013 Forfatter Share Skrevet Mai 17, 2013 Det er jo fakta det at de siste generasjonene S klasse ikke akkurat har bydd på noe særlig banebrytende, du kan heller ikke vente annet når du som Mercedes entusiast leser på ett BMW forum. Dette er ikke nødvendigvis helt korrekt og det er mest et spørsmål om definisjoner. W221 var for eksempel innovativ i relasjon til Distronic Plus som er en aktiv/adaptive cruisecontrol. Systemet bruker radar (både lang og kortbølge) for å justere hastigheten i forhold til bilen foran. I forhold til tidligere versjoner av systemet kunne Distronic Plus helt stoppe bilen hvis det var nødvendig. Fredrik; et poeng i relasjon til å ha sosiale antenner (ref: din kommentar om at Werther ikke kan forvente andre kommentarer i et BMW forum) er å forstå hva slags tråd dette er. Dette er en tråd der det faktisk er et poeng å ikke agitere BMW fanboy (ref: trådens navn og trådens innledning). Trådens misjon er nettopp å belyse andre sider/fasetter ved det å være interessert i BMW og i den sammenheng har vi fokus på alt rundt BMW (konkurrenter, miljø, teknikk, etc.). Ergo synes jeg at det er interessant å drøfte den nye S-klassen iom. at den vil få direkte innvirkning på BMW F01 i relasjon til til det samme... Marius2002: Fronten på Mercedes skateboardet er en W109... eller ganske sikkert en USA versjon av W109 300 SEL 6,3... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Mai 17, 2013 Forfatter Share Skrevet Mai 17, 2013 Nå var det jammen meg lenge siden mitt forrige innlegg her - ja faktisk på noen forum i det hele tatt, men Fredrik klarer på ett eller annet vis nesten alltid å klø meg riktig plass på skrivemuskelen:)Jeg gikk gjennom litt facts for den nye S-klassen tidligere i dag og jeg må si at jeg virkelig har sansen for den. Ikke bare fordi det er sannsynligvis en av verdens beste biler, men også fordi min bilinteresse har blitt mer nyansert de siste årene... Det er vel kanskje alderen som gjør dette mer tydelig men store, komfortable og akk så kapable biler har virkelig begynt å vekke min interesse! Denne bilen ser virkelig lekker ut både innvendig og utvendig og det skal bli spennende å få sett den i levende live - ikke det at jeg kommer til å kjøpe en slik en med det første, men det er alltid morsomt å se slikt:) For en stund siden kjøpte jeg meg en E38 740i 1995 som org. er utstyrt med manuell girkasse. Det er faktisk årevis siden jeg nøøøøt bilkjøring på samme måte. Det har vel også noe å gjøre med at fokusen er blitt markant mindre ifbm. ekstrem jobbing - men stor bil med manuell girkasse og et litt spenstig understell er forbløffende sportslig og "liten" å kjøre:) Men, det som VIRKELIG har begynt å vekke min lyst er en annen storbil. Jeg vet at mange synes den er rett og slett stygg, men jeg kan ikke noe for det. Jeg ELSKER Maserati Quattroporte fra 70/80-tallet:) Det er noe uritaliensk over linjene som er så besnærende at jeg lurer på om det ligger noe uforløst fra barndommen der... For 2 måneder siden var det like før jeg kjøpte billett til Frankfurt for å hente en. Men i siste øyeblikk var det en kollega som påpekte at det var en viss sjanse for at hjemturen potensielt sett kunne bli langt, langt, langt dyrere enn bilens innkjøpssum. Basert på gamle italienske bilers rykte er nok dette ikke så langt unna sannehten... Takk skal du ha for hyggelige ord Henrik og det er veldig artig at nettopp du liker tråden... Jeg er helt enig med deg når det gjelder Maserati Quattroporte III, men som Werther påpeker er det dessverre en grunn til at denne modellen er en sjelden fugl (altså utover at det kun ble bygget ca. 2100 stk.). Modellen er som du påpeker virkelig en oldschool italiensk rasehest og de er ikke de mest pålitelige, men du verden så interessante og flotte. Jeg må nesten gjøre et poeng ut av at designeren er Giorgetto Giugiaro og han er også kreditert BMW M1. Dette mener jeg at man nesten kan se med det blotte øyet. Linjene er ikke helt ulike selv om konstruksjonene selvfølgelig er helt forskjellige. Jeg får også litt Aston Martin Lagonda vibrasjoner når jeg kikker på Quattroporte III. Jeg vet ikke om det var andre relasjoner mellom designeren William Towns og Giugiaro utover at de var like gamle, men umiddelbart må de begge ha hatt sansen for den såkalte "folded paper" (knivskarpe linjer) stilretningen som var populær på 70-tallet. Jeg kom også til å tenke på Alfa Romeo 164 og den modellen med verdens deiligste V6 motor er helt klart kandidat til å bli en fremtidig klassiker. Mon ikke den også er et mer sikkert kort enn Quattroporte III... selv om den selvfølgelig ikke er like enestående og interessant... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ron Jeremy Skrevet Mai 17, 2013 Share Skrevet Mai 17, 2013 http://www.2addicts.com/forums/showthread.php?t=841421 Sammenlikning mellom kommende 2 serie coupe og cla. Og det er som jeg skrev i tråden, CLA er posørbilen (FW) mens 2 serien er den mer fokuserte kjørebilen. Og interiøret i MB er en stor nedtur ifht eksteriøret. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Mai 17, 2013 Forfatter Share Skrevet Mai 17, 2013 Når man snakker om solen... Motor Trend´s Ignition kanal ved Carlos Lago presenterer i denne uken et interessant collage: All 4 M3 Generations (E30, E36, E46, E90) At The Track! ... Hehehe... denne samtalen i Motor Trend´s Wide Open Throttle i forlengelsen av Carlos Lago´s collage vedr. BMW M3 er bare morsom... enjoy... Jeremy: Jeg er veldig usikker vedr. akkurat den nye Mercedes-Benz CLA iom. at den har 4x4 og rundt 360 HK som AMG versjon. Det kan faktisk være at BMW kommer til å slite litt med denne modellen... eller hva vet jeg... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet Mai 17, 2013 Share Skrevet Mai 17, 2013 Fin 17. mai-bil! HB42911, ironisk nok... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Mai 17, 2013 Forfatter Share Skrevet Mai 17, 2013 Cool... en 911 fra den såkalte G-serien (1973-89). Her er modellen som egentlig skulle ha erstattet G-serien, men som alle vet ble 911 videreutviklet til 964. Porsche 928 (1977-95) er imidlertid en fantastisk fin modell... her som 928 GTS (som er den siste og beste versjonen). Den er litt langsom i starten, men du verden som den slår tilbake når den først har fått opp dampen. Topphastigheten er i området rundt 280-285 Km/t... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Werther Skrevet Mai 17, 2013 Share Skrevet Mai 17, 2013 Sensurert av bimmers-diktaturet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Mai 17, 2013 Share Skrevet Mai 17, 2013 Vakkert Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Mai 17, 2013 Share Skrevet Mai 17, 2013 Jeremy: Jeg er veldig usikker vedr. akkurat den nye Mercedes-Benz CLA iom. at den har 4x4 og rundt 360 HK som AMG versjon. Det kan faktisk være at BMW kommer til å slite litt med denne modellen... eller hva vet jeg... Nja..er ikke så sikkert det skjønner du. M135I X-drive som er en tyngre bil gjør 0-100 på 4,7 sekunder og tar kvart milen litt raskere, selv om BMWen har 40 hester mindre. De har begge 450 nm men BMWen med sin rekkesekser har ett par strenger til å spille på når man kommer veldig godt opp i fart Dette er altså FØR vi har fått noe ekte M modell som egentlig er den riktige konkurrenten til AMG modellene, venter til en muligens lettere M235I eller ny M modell kommer så skal vi nok se Men CLA 45 AMG er en riktig så imponerende sak, tenk 360 hester utav en motor på 1995 ccm Husker vi synes det var rått med Honda S2000 som hadde 240 hester ut av en 2 liter for en ti tolv år siden Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Mai 17, 2013 Share Skrevet Mai 17, 2013 Nå kan nok riktignok ikke de motorene sammenlignes helt da CLA 45 AMG har turbo, mens S2000 har en selvpustende motor. Bortsett fra det er jeg enig i at det er ganske bra tall. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Mai 17, 2013 Forfatter Share Skrevet Mai 17, 2013 Som jeg har vært inne på et par ganger tidligere i tråden... Porsche 924 Carrera GTR (939) hadde en standard rekkefirer på 1984 cm3 som ytet hele 375 HK allerede i 1981 (selvfølgelig med ladeluft). Poenget i denne sammenhengen er at 924 var Porsches innstegsmodell akkurat som Boxster/Cayman er idag. 939 var imidlertid seriøs... 0-100 Km/t på rundt 4 sekunder og en topphastighet på ca. 295 Km/t er imponerende selv idag... over 30 år senere. Porsche 924 er en interessant modell (og helt klart en kommende klassiker). Jeg liker disse to ytterpunktene (nesten) på den samme grunnkonstruksjonen... 924 (125 HK) og 968 Turbo S (305 HK)... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå