Fredrik 90 Skrevet Lørdag kl. 08:44 Forfatter Skrevet Lørdag kl. 08:44 11 timer siden, Otis skrev: Har du lest av feilkoder og/eller live data? Sjekket bensintrykk? Eller har vi fyrt i gang delekanonen? Nei så langt har jeg ikke kommet ennå. Etter litt undersøkelser så har jeg en klar mistanke om kamsensor, tomgangsregulator og vakumslanger. Tomgangs regulatorer har @sveigis hatt ute for meg før, da ble den renset og alt ble bra. Men dette er nå noen år siden så jeg tenker kanskje den er moden for utskifting nå. Også tror jeg mange kjenner seg litt igjen i det at det er morsomt å prøve å finne ut av det selv først. Jeg kan godt bruke noen lapper på litt deler for å feilsøke, pusle litt med dette i garasjen på høstkvelder. Men det er klart, kommer jeg ikke i mål og får løst problemet så må jeg til ett verksted å lese ut feilkoder. 10 timer siden, sveigis skrev: Først : E34en så fin ut nå med nye dører og tilhørende det Fredrik 😊 Og det hjalp å få løftet den opp bak . Andre : Veldig rart dette med de motorfeilene du har og håper du finner ut av det , Tredje : Jeg skjønner at tid med både det ene og andre krever sitt ,men må jo si det hadde vært dritt om du ikke vil mer her .😩 Du har jo vært en av grunnene til at jeg startet her i 2012 😊. Og er rimelig sikker på at det er flere enn meg som synes det . Så fortsett her du når tiden er der i ny og ne du . Ja dette ble bra, jeg er fornøyd 👍 Jeg kommer ikke til å gi meg på Bimmers.no, men å være aktiv medlem krever faktisk litt tid. Jeg har innsett at der jeg er nå i livet så har jeg ikke lenger tid til å delta aktivt slik jeg gjorde før, å lage blogg style tråder hvor bilholdet dokumenteres mer inngående. Der er du og mange andre superflinke og en enorm ressurs for forumet. For min del så blir det mer at man er aktiv i andre deler av forumet fordi det er ikke så tidkrevende som "bloggingen" er. Men i diskusjons delene av forumet så må jeg bare si det rett som det er, det blir for mye fokus på elbil, munnhuggeri og moderne BMW modeller man man ikke har følelser for. Tidene endrer seg, og man endrer seg selv også. Sånn er det bare. 53 minutter siden, Saltkjelen skrev: Ergerlig med litt motortrøbbel, men desto hyggeligere å se at bilen stadig går i retning av å være en rustfri og strøken klassiker, Fredrik. Det hjalp betraktelig å få bilen litt opp bak, selv om den naturligvis hadde blitt helt perfekt ved å få den litt ned i fronten. Ja det er irriterende dette, særlig for en bil som har vært driftssikker som en Toyota. Ellers så er bilen på god vei til å bli veldig bra, noen museumsbil blir den aldri men en bil man stolt kan ta med på treff skal det bli. Nå må jeg få tatt bakskjermene samt få skygget ut litt på fremskjermene så er vi i mål kosmetisk. Under er den som sagt veldig bra, men jeg vil nok ut med gulvteppet på sikt for å se om det er noe i bunnen å ta. Jeg må nok krype til korset å se om jeg må justere den bitte litt ned foran, disse bilene er veldig høye i fronten helt originale 😅 Mr. Erling reagerte på dette 1
Rune-K Skrevet Lørdag kl. 08:57 Skrevet Lørdag kl. 08:57 4 minutter siden, Fredrik 90 skrev: Også tror jeg mange kjenner seg litt igjen i det at det er morsomt å prøve å finne ut av det selv først. Jeg kan godt bruke noen lapper på litt deler for å feilsøke, pusle litt med dette i garasjen på høstkvelder. Men det er klart, kommer jeg ikke i mål og får løst problemet så må jeg til ett verksted å lese ut feilkoder. Men kan et verksted lese ut feilkoder på denne nå da? Mulig et BMW verksted kan hjelpe hvis de fortsatt har noe gammelt utstyr men det holder jo ikke med en vanlig OBD leser. Ellers så får du ta deg en tur til Sarpsborg, jeg har jo denne stående. Otis, Fredrik 90, fupsaker og 6 andre reagerte på dette 9
316 Skrevet Lørdag kl. 10:35 Skrevet Lørdag kl. 10:35 Morsomt å lese om din e34 og at du fremdeles steller pent med den, hvor mange år har du hatt denne nå? 😃 Ungene mine vil også heller kjøre gammel BMW enn ny elbil, så det er nok noe i det. Har dessverre ikke noe å bidra med rundt motortrøbbel, men interessant å se fjærene bak. Har lurt på om min også ser litt for sigen ut bak. fupsaker, Mr. Erling og Fredrik 90 reagerte på dette 3
M-jakob Skrevet Søndag kl. 10:40 Skrevet Søndag kl. 10:40 (endret) Her har det skjedd litt siden sist jeg var innom tråden din. Først må jeg si at jeg syntes farge kombo med det lyse interiøret på alpina`n er helt perfekt. Og når du ikke har noe stress med å selge den så får du bare nyte den videre. Scand 360 har jeg sett et par stykker av i fjorden her også og syntes de står seg godt i tiden med noen år på baken. At det er sjøens 7 serie visste jeg ikke men det høres jo fantastisk ut.🤩 E-34 så fin ut. Er jo så fint uten at de bunn listene spriker ut over som de fleste sliter med når det kommer noe groms i bunn av dører. Så moro å se oppdatering her. Endret Søndag kl. 10:41 av M-jakob Fredrik 90 reagerte på dette 1
Fredrik 90 Skrevet Mandag kl. 11:20 Forfatter Skrevet Mandag kl. 11:20 På 25.10.2025 den 10.57, Rune-K skrev: Men kan et verksted lese ut feilkoder på denne nå da? Mulig et BMW verksted kan hjelpe hvis de fortsatt har noe gammelt utstyr men det holder jo ikke med en vanlig OBD leser. Ellers så får du ta deg en tur til Sarpsborg, jeg har jo denne stående. Jeg mener at Bavaria her i Arendal kan dette, samt ett verksted som heter Batteri Elektro. De har iallfall lest ut feilkoder for meg før på denne bilen 👍 Du har utstyret i orden ser jeg, takk for tilbudet 😀 På 25.10.2025 den 12.35, 316 skrev: Morsomt å lese om din e34 og at du fremdeles steller pent med den, hvor mange år har du hatt denne nå? 😃 Ungene mine vil også heller kjøre gammel BMW enn ny elbil, så det er nok noe i det. Har dessverre ikke noe å bidra med rundt motortrøbbel, men interessant å se fjærene bak. Har lurt på om min også ser litt for sigen ut bak. Ja dette er bilen som jeg liksom aldri fikk meg til å selge, har hele tiden liksom tenkt at jeg får ikke så mye for den så da kan jeg like godt bare beholde den. Også er den jo nå blitt så gammel at den bilen jeg kjøpte som bruksbil nå kan brukes som veteranbil og kjøre på treff med. Nærmer meg 15 års eierskap nå, kjøpte den i 2012. Din bil er stadig feiende flott, veldig morsomt at du har den ennå og at den fortsatt går i området den ble solgt ny. Jeg synes ikke din ser segen ut bak, men E34 har en tendens til å sige på hekken hvis det ikke er montert OEM fjærer. Også er hjulbuen foran større enn bak og det bidrar også til at bilene kan se litt lavere ut bak. På 26.10.2025 den 11.40, M-jakob skrev: Her har det skjedd litt siden sist jeg var innom tråden din. Først må jeg si at jeg syntes farge kombo med det lyse interiøret på alpina`n er helt perfekt. Og når du ikke har noe stress med å selge den så får du bare nyte den videre. Scand 360 har jeg sett et par stykker av i fjorden her også og syntes de står seg godt i tiden med noen år på baken. At det er sjøens 7 serie visste jeg ikke men det høres jo fantastisk ut.🤩 E-34 så fin ut. Er jo så fint uten at de bunn listene spriker ut over som de fleste sliter med når det kommer noe groms i bunn av dører. Så moro å se oppdatering her. Ja det var fargekombinasjonen på B10en som solgte meg helt på den bilen. Det er bare helt riktig for en 90 talls premiumbil, selv i dag synes jeg Oxford grønn over lyst beige skinn er drit lekkert. Det kombinert med at det var en pre facelift bil med oransje blinklys gjorde at jeg bare måtte ha den. Blir den ikke solgt så er det ikke noe å gjøre med det, som sagt så må jeg ikke selge. Men jeg må innrømme at jeg er litt der at jeg føler meg "ferdig" med bilen, jeg har hatt de opplevelsene og turene jeg har sett for meg ville være gøy med en 90 talls Alpina. Nå friser det å prøve noe annet og litt nyere fra M eller AMG og da hadde det vært fint å frigjøre kapital ved salg av Alpina. Men vi får se Ja Scand båtene er tidløse, synes generelt sett mange av de norske båtprodusentene var flinke til å produsere tidløse båter. Best av alt setter jeg pris på kvaliteten og sjøegenskapene i disse båtene. Bunnlistene på E34 er helt nye de også, de gamle var umulige å få av og på igjen med god passform. De blir deformerte med tiden og enda verre når man skal forsøke å få dem av etter 30 år 😅 M-jakob, Rune-K og Mr. Erling reagerte på dette 3
papertiger Skrevet Mandag kl. 12:59 Skrevet Mandag kl. 12:59 Først og fremst: Alpinaen din er en innertier hva fargekombo og motor angår. Helt enig, dette er skikkelig korrekt 90-talls premium. En ser jo at "green over tan" er in igjen, florerer av denne hashtaggen på instagram. Håper ellers du får løst utfordringene dine med E34'en. Elsker å se tidskapseltemaet du kjører på den. M-jakob, fupsaker og Mr. Erling reagerte på dette 3
GreenE36Cab Skrevet Tirsdag kl. 12:13 Skrevet Tirsdag kl. 12:13 23 timer siden, papertiger skrev: En ser jo at "green over tan" er in igjen, florerer av denne hashtaggen på instagram. Dette er en fargekombinasjon jeg har likt i mange år, fikk noe følelsen av at det ikke var særlig populært tidligere? Eller at det er litt sånn enten eller Jeg hadde jo en Boston Green E36 med Sand Beige interiør i 2022, som jeg da syntes og fremdeles synes er en veldig flott kombinasjon Så for meg, er (mørk) grønn med beige interiør, en av favorittene. Dette ser man jo feks går igjen på 90-talls Corvetter, bla fra '94-'96 (C4) fupsaker reagerte på dette 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå