Fredrik 90 Skrevet 11 timer siden Forfatter Skrevet 11 timer siden 11 timer siden, Otis skrev: Har du lest av feilkoder og/eller live data? Sjekket bensintrykk? Eller har vi fyrt i gang delekanonen? Nei så langt har jeg ikke kommet ennå. Etter litt undersøkelser så har jeg en klar mistanke om kamsensor, tomgangsregulator og vakumslanger. Tomgangs regulatorer har @sveigis hatt ute for meg før, da ble den renset og alt ble bra. Men dette er nå noen år siden så jeg tenker kanskje den er moden for utskifting nå. Også tror jeg mange kjenner seg litt igjen i det at det er morsomt å prøve å finne ut av det selv først. Jeg kan godt bruke noen lapper på litt deler for å feilsøke, pusle litt med dette i garasjen på høstkvelder. Men det er klart, kommer jeg ikke i mål og får løst problemet så må jeg til ett verksted å lese ut feilkoder. 10 timer siden, sveigis skrev: Først : E34en så fin ut nå med nye dører og tilhørende det Fredrik 😊 Og det hjalp å få løftet den opp bak . Andre : Veldig rart dette med de motorfeilene du har og håper du finner ut av det , Tredje : Jeg skjønner at tid med både det ene og andre krever sitt ,men må jo si det hadde vært dritt om du ikke vil mer her .😩 Du har jo vært en av grunnene til at jeg startet her i 2012 😊. Og er rimelig sikker på at det er flere enn meg som synes det . Så fortsett her du når tiden er der i ny og ne du . Ja dette ble bra, jeg er fornøyd 👍 Jeg kommer ikke til å gi meg på Bimmers.no, men å være aktiv medlem krever faktisk litt tid. Jeg har innsett at der jeg er nå i livet så har jeg ikke lenger tid til å delta aktivt slik jeg gjorde før, å lage blogg style tråder hvor bilholdet dokumenteres mer inngående. Der er du og mange andre superflinke og en enorm ressurs for forumet. For min del så blir det mer at man er aktiv i andre deler av forumet fordi det er ikke så tidkrevende som "bloggingen" er. Men i diskusjons delene av forumet så må jeg bare si det rett som det er, det blir for mye fokus på elbil, munnhuggeri og moderne BMW modeller man man ikke har følelser for. Tidene endrer seg, og man endrer seg selv også. Sånn er det bare. 53 minutter siden, Saltkjelen skrev: Ergerlig med litt motortrøbbel, men desto hyggeligere å se at bilen stadig går i retning av å være en rustfri og strøken klassiker, Fredrik. Det hjalp betraktelig å få bilen litt opp bak, selv om den naturligvis hadde blitt helt perfekt ved å få den litt ned i fronten. Ja det er irriterende dette, særlig for en bil som har vært driftssikker som en Toyota. Ellers så er bilen på god vei til å bli veldig bra, noen museumsbil blir den aldri men en bil man stolt kan ta med på treff skal det bli. Nå må jeg få tatt bakskjermene samt få skygget ut litt på fremskjermene så er vi i mål kosmetisk. Under er den som sagt veldig bra, men jeg vil nok ut med gulvteppet på sikt for å se om det er noe i bunnen å ta. Jeg må nok krype til korset å se om jeg må justere den bitte litt ned foran, disse bilene er veldig høye i fronten helt originale 😅
Rune-K Skrevet 11 timer siden Skrevet 11 timer siden 4 minutter siden, Fredrik 90 skrev: Også tror jeg mange kjenner seg litt igjen i det at det er morsomt å prøve å finne ut av det selv først. Jeg kan godt bruke noen lapper på litt deler for å feilsøke, pusle litt med dette i garasjen på høstkvelder. Men det er klart, kommer jeg ikke i mål og får løst problemet så må jeg til ett verksted å lese ut feilkoder. Men kan et verksted lese ut feilkoder på denne nå da? Mulig et BMW verksted kan hjelpe hvis de fortsatt har noe gammelt utstyr men det holder jo ikke med en vanlig OBD leser. Ellers så får du ta deg en tur til Sarpsborg, jeg har jo denne stående. Otis, sveigis, gnilb og 1 annen reagerte på dette 4
316 Skrevet 9 timer siden Skrevet 9 timer siden Morsomt å lese om din e34 og at du fremdeles steller pent med den, hvor mange år har du hatt denne nå? 😃 Ungene mine vil også heller kjøre gammel BMW enn ny elbil, så det er nok noe i det. Har dessverre ikke noe å bidra med rundt motortrøbbel, men interessant å se fjærene bak. Har lurt på om min også ser litt for sigen ut bak.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå