Gå til innhold

Tråden om BMW-nyheter/rykter/snakk etc.


awt
 Share

Anbefalte innlegg

1 time siden, Ingvaldsen skrev:

grønn alpina 3/5/7 serie av nyere generasjon er min favoritt over blå

Savner fremdeles en Oxfordgrønn E39 jeg hadde med beige skinn, fantastisk kombo og fargen er nesten sort, men i sol våkner den til.
Grønt er undervurdert, på tide vi ser mer av denne fargen. 

Alpina kommer nok til å selge mye fremover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Ingvaldsen skrev:

eneste som irriterer meg er at den fikk ikke like mye skinn som f1x, som feks skinn på hele dørtrekk osv.

Det der er drømme bil, helt sinnsyke egenskaper som bor i denne bilen 😎 Man kan si hva man vil, men dette er verdens råeste og raskeste familiebil 👍

Man får skinn over hele dørtrekket på G30 også under Individual programmet 😀 

3 timer siden, Ingvaldsen skrev:

her derimot er alt skinnet på plass som forventet.... sett på 4k kvalitet og nyt

 

Det er sikkert ikke mange som er enige med meg, men G11 LCI var ett skikkelig løft for modellen. Når denne er spekket riktig, med skinn og høyglans alle veier så synes jeg denne står seg best i luksus klassen i dag. Nye A8 og nye S klasse er litt tamme, slik pre LCI G11 kan fremstå. 

1 time siden, Ron Jeremy skrev:

Savner fremdeles en Oxfordgrønn E39 jeg hadde med beige skinn, fantastisk kombo og fargen er nesten sort, men i sol våkner den til.
Grønt er undervurdert, på tide vi ser mer av denne fargen. 

Alpina kommer nok til å selge mye fremover.

Oxford grønn E39 med beige skinn er skikkelig 90 talls premiumbil. Jeg husker spesielt en detalj jeg likte...det var at setebeltene også var beige, men med sort ytterkant....lekker touch 👍

Alpina er vel en produsent som ikke øker produksjonen i takt med etterspørsel, ligger de ikke på rundt en 1700 biler årlig? Dette er vel for å holde seg eksklusive. Dumt i såfall, de kan fortsatt være eksklusive ved å selge 3000 biler i året. Men jeg regner vel med at BMW har interesse av at de holder seg små, er vel noen klausuler i det samarbeidet de har. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Man får skinn over hele dørtrekket på G30 også under Individual programmet 😀 

Det er sikkert ikke mange som er enige med meg, men G11 LCI var ett skikkelig løft for modellen. Når denne er spekket riktig, med skinn og høyglans alle veier så synes jeg denne står seg best i luksus klassen i dag. Nye A8 og nye S klasse er litt tamme, slik pre LCI G11 kan fremstå. 

Er du sikker? Jeg finner ikke heltrukne dørtrekk, verken i konfiguratoren til BMW (da valgt med Individual-interiør) eller i ETK.

Jeg er helt enig hva gjelder G11 7-serie. Man kan si mye rart om BMWs grilldesign, men den kommer helt til sin rett på en bilmodell som dette! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Saltkjelen skrev:

Er du sikker? Jeg finner ikke heltrukne dørtrekk, verken i konfiguratoren til BMW (da valgt med Individual-interiør) eller i ETK.

Jeg er helt enig hva gjelder G11 7-serie. Man kan si mye rart om BMWs grilldesign, men den kommer helt til sin rett på en bilmodell som dette! 

Nei jeg ble usikker nå når du nevner det 😅 Trodde Individual ga deg muligheten til å få skinn hvor du ville jeg, men jeg skal i såfall ikke påstå noe bastant her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Fredrik 90 På F1x kunne man velge to forskjellige Individual-pakker (såkalt forhåndsdefinerte pakker), der man fikk hhv. skinn med utvidet omfang og fullskinn, som da inkluderte nedre og øvre del av dørtrekk. På G3x får man kun skinn med utvidet omfang. Man kan spekke bilen med Individual (både på F1x og G3x), der bilen tas ut av produksjonslinjen og alt bygges etter egen spec, men da har det fort en oppstartspris på kr. 200 000,- eller noe sånt. Regner med at @Ampera vet litt mer om disse kostnadene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Saltkjelen skrev:

@Fredrik 90 På F1x kunne man velge to forskjellige Individual-pakker (såkalt forhåndsdefinerte pakker), der man fikk hhv. skinn med utvidet omfang og fullskinn, som da inkluderte nedre og øvre del av dørtrekk. På G3x får man kun skinn med utvidet omfang. Man kan spekke bilen med Individual (både på F1x og G3x), der bilen tas ut av produksjonslinjen og alt bygges etter egen spec, men da har det fort en oppstartspris på kr. 200 000,- eller noe sånt. Regner med at @Ampera vet litt mer om disse kostnadene.

Hadde skinn helt ned vært mulig hadde ampera garantert hatt dette på sin f90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Det er sikkert ikke mange som er enige med meg, men G11 LCI var ett skikkelig løft for modellen. Når denne er spekket riktig, med skinn og høyglans alle veier så synes jeg denne står seg best i luksus klassen i dag. Nye A8 og nye S klasse er litt tamme, slik pre LCI G11 kan fremstå. 

Faceliften ser veldig bra ut ja, men stusset nesten litt på høyden.

så nesten vell lav ut men mulig luftfjæringen står i nedre posisjon om dette er en mulighet. Kunne gjerne vært 5-10mm høyere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Saltkjelen skrev:

Man kan spekke bilen med Individual (både på F1x og G3x), der bilen tas ut av produksjonslinjen og alt bygges etter egen spec, men da har det fort en oppstartspris på kr. 200 000,- eller noe sånt.

Jeg kan bekrefte at når du skal ha invidual så er utgangspunkt fra prislisten kode X3 kr 83.100, så kommer prisen på endringene på toppen av denne grunnprisen. De har gjort en del endringer siden forrige modell F10, den jeg har har skinn på nederste delen av dørene, her hadde de også mulighet for å velge 4 forskjellige farger på taktrekk og matter.
Begrunnelsen for at de ikke leverte skinn på nedre deler på dørene på F90 var at det ble så fort skader på skinnet, ser ikke pent ut, dagens valg er letter å holde rent. De har også begrenset valgmulighetene i dag på grunn av kostnader og logistikk. Jeg prøvde å få en annen farge på taktrekk og gulvmatter, svaret fra M i Tyskland var som følger, prisen vil bli så høy at tror ikke kunden er villig til å betale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Ampera skrev:

Jeg kan bekrefte at når du skal ha invidual så er utgangspunkt fra prislisten kode X3 kr 83.100, så kommer prisen på endringene på toppen av denne grunnprisen. De har gjort en del endringer siden forrige modell F10, den jeg har har skinn på nederste delen av dørene, her hadde de også mulighet for å velge 4 forskjellige farger på taktrekk og matter.
Begrunnelsen for at de ikke leverte skinn på nedre deler på dørene på F90 var at det ble så fort skader på skinnet, ser ikke pent ut, dagens valg er letter å holde rent. De har også begrenset valgmulighetene i dag på grunn av kostnader og logistikk. Jeg prøvde å få en annen farge på taktrekk og gulvmatter, svaret fra M i Tyskland var som følger, prisen vil bli så høy at tror ikke kunden er villig til å betale.

Jeg ser hva du skriver, men begrunnelsen til BMW er intet annet enn latterlig, all den tid de leverer modeller med heltrukne dørtrekk i 7-serie og X7. Ellers har jeg hatt flere biler med heltrukne dørtrekk, og kjenner meg ikke igjen i begrunnelsen om at det fort blir skader. Jeg mener det får være opp til eieren, og ikke BMW, å påse at vedkommende ikke skader interiøret i bilen sin. Ellers lukter ikke dette annet enn kostnadskutt slik jeg ser det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Saltkjelen skrev:

Jeg ser hva du skriver, men begrunnelsen til BMW er intet annet enn latterlig, all den tid de leverer modeller med heltrukne dørtrekk i 7-serie og X7. Ellers har jeg hatt flere biler med heltrukne dørtrekk, og kjenner meg ikke igjen i begrunnelsen om at det fort blir skader. Jeg mener det får være opp til eieren, og ikke BMW, å påse at vedkommende ikke skader interiøret i bilen sin. Ellers lukter ikke dette annet enn kostnadskutt slik jeg ser det..

Er jo slike tendenser som gjør at det stadig blir vanskeligere å være BMW entusiast. Verden skal gå fremover, man skal få mer frihet og flere valg, ikke færre! Og verst av alt, «det vil bli så dyrt at kunden ikke vil ha det»... det får være opp til kunden å bedømme, BMW skal gi en pris på kunden sitt ønske, ikke presumptivt gå ut fra at kunden ikke har råd!

Har man krysset av for et invidual valg går man inn i det med en forståelse om at det kan dra på litt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Saltkjelen skrev:

Jeg ser hva du skriver, men begrunnelsen til BMW er intet annet enn latterlig, all den tid de leverer modeller med heltrukne dørtrekk i 7-serie og X7. Ellers har jeg hatt flere biler med heltrukne dørtrekk, og kjenner meg ikke igjen i begrunnelsen om at det fort blir skader. Jeg mener det får være opp til eieren, og ikke BMW, å påse at vedkommende ikke skader interiøret i bilen sin. Ellers lukter ikke dette annet enn kostnadskutt slik jeg ser det..

Merkelig at dette 20 år gamle dørtrekket har holdt seg bra

72BE70D5-D034-4FF0-AC59-55BDDB2C504F.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, hanssae skrev:

Kan ikke si at dei prøver å gjøre det beste ut av elendigheten  . . . 

M4 GT3 :uh:

bmw-m4-gt3-above.thumb.jpg.e286a56f77764261c2ec35d256c44063.jpgbmw-m4-gt3-front-view.jpg.asset.1599668850589.thumb.jpg.9ab4a02d21920841483b51d912e1eb27.jpg

den slipper ivertfall å ha ett skilt mitt i den svære grillen, da ser alt mye mer fornuftig ut.

nye m3/4 er ikke så ille vist man tar vekk skiltet, men at bmw lager en bil med slik grill der bare en promille av kundene kan kjøre lovlig uten skilt foran er for meg veldig rart

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...