Gå til innhold

Tråden om BMW-nyheter/rykter/snakk etc.


awt
 Share

Anbefalte innlegg

En av sjefene i BMW Klaus Fröhlich forteller nylig i ett interjuv med Motor Trend at det er en mulighet for at neste 1-serie kommer med bakhjulstrekk. Argumentene for fremhjulstrekk har hele tiden vært plass og økonomi, men nå har BMW sin nye plattform klar og den kan krympes ned til å passe som basis for en 1-serie. G11 7-serie er første bil it til å benytte denne plattformen som også kan gjøre seg gjeldene helt ned i 1-serien. Slik dagens modell portefølje er lagt opp så har man 2 Active Tourer som fyller behovet til de som trenger plass. BMW skal opprettholde sine førsteklasses kjøreegenskaper og da er bakhjulstrekk veien å går for 1-serien mener Klaus Fröhlich :)

http://www.bmwblog.com/2015/06/19/bmw-rd-chief-talks-about-1-series-hatch-fwd-bmw-z4-successor/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Jeg ser i prislistene til BMW Norge at 330i og 330d nå kun leveres med xDrive her til lands, mens de i Tyskland leveres både med og uten (link).

 

I tillegg til dette er ikke 325d tilgjengelig lengre i de norske prislistene.

 

Noen som kjenner til årsaken til dette? Det koster vel ikke så mye å legge til noen linjer til i en prisliste? Alle de nevnte modellene har vært tilgjengelige frem til nå (link).

 

Jeg synes også det er merkelig at F21 ikke lengre finnes i prislistene. Jeg har full forståelse for at det ikke gikk dusinvis av disse, men er det et problem at de er der? Det må vel være første gang BMW utelater en karosseritype her til lands.

 

 

Er det forresten noen som vet hvorfor tilhengerfeste kun er tilgjengelig i kombinasjon med automatgir i prislistene til F3x, mens tilhengervekt er oppgitt både til automat og manuell?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, akkurat dette har jeg også bemerket meg, og synes det er merkelig at BMW Norge nå "sorterer" biler de ønsker å ta inn. Som du allerede påpeker kan det ikke være store ekstrakostnader å føre inn et par linjer til i prislisten.

Ellers er det trist å se benevnelsen 330i i kombinasjon med fire sylindre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder DAB+ ser jeg at denne ligger som tilvalg uten ekstra kostnad i utstyrskonfiguratoren på F30/F31 LCI. Uansett er jo dette noe som definitivt burde vært standard på en bil som selges ny i et land hvor det er varslet stenging av FM-nettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At 325d er borte ifra de norske prislistene er egentelig ikke så rart, alt på E9x så solgte den dårlig her til lands da den havnet mellom 320d og 330d (begge kunne mot slutten fås med xDrive og ikke 325d). Jeg fikk forklart på Bavaria at den nå har havner enda lengere bak i rekka da den nå haver mellom 320d, 328I og 330d, mens 525d pussig nok nesten selges like godt som 520d.

Er forøvrig ikke bare BMW Norge som utelukker modeller ifra sitt sortimentet, i Storbritania får man ikke kjøpt X3 og X4 med bensinmotor i det hele tatt. Man får heller ikke M135I med xDrive samt at M550d ikke selges i UK.

Endret av Fredrik 90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder DAB+ ser jeg at denne ligger som tilvalg uten ekstra kostnad i utstyrskonfiguratoren på F30/F31 LCI. Uansett er jo dette noe som definitivt burde vært standard på en bil som selges ny i et land hvor det er varslet stenging av FM-nettet.

I den nye prislisten er DAB+ med i advantage pakken, ellers så koster det 2750 kr.

 

At 325d er borte ifra de norske prislistene er egentelig ikke så rart, alt på E9x så solgte den dårlig her til lands da den havnet mellom 320d og 330d (begge kunne mot slutten fås med xDrive og ikke 325d). Jeg fikk forklart på Bavaria at den nå har havner enda lengere bak i rekka da den nå haver mellom 320d, 328I og 330d, mens 525d pussig nok nesten selges like godt som 520d.

Er forøvrig ikke bare BMW Norge som utelukker modeller ifra sitt sortimentet, i Storbritania får man ikke kjøpt X3 og X4 med bensinmotor i det hele tatt. Man får heller ikke M135I med xDrive samt at M550d ikke selges i UK.

M550d er kanskje ikke laget med høyre ratt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

M550d er kanskje ikke laget med høyre ratt?

Ikke vet jeg, de lager jo 535d xDrive med høyreratt og det er jo i bunn og grunn samme bilen med samme motor (pluss en turbo til) Historien har jo i midlertidig vis at BMWer som kun kom men venstrestying likevel ble solgt i UK (E30 M3 og E34 M5 Touring f eks), så hvorfor ikke M550d vet jeg neimen ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder F21, kan det være at BMW stiller krav om at forhandlerne må ha demo biler av modellene som selges? Da vil det jo fort bli lite interessant å tilby modeller som selger lite..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mnja, den gjennomsnittlige BMW-forhandler her til lands har nok neppe modeller som 6-serie cab, Z4, 7-serie, 5-serie GT, M-biler og andre "ukurrante" modeller tilgjengelig til enhver tid heller, så tror ikke det er tilfelle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos Bavaria i Arendal hadde vi faktisk 1-serie Cab som demobil flere ganger, både 118I, 120I og 125I hadde vi blant annet kan jeg huske. Hadde også E93 som demobil ett par ganger, men det var om sommeren så det er mulig det var for "markedsføring" ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...