Gå til innhold

Tråden om BMW-nyheter/rykter/snakk etc.


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Oljefondet er 4. største aksjeeier i BMW. Kun 0,8 % bak Blackrock som 3. største eier. Litt artig, de brukte VW skandalen - da aksjen til BMW også fikk seg en trøkk til å kjøpe seg kraftig opp. http://www.dagbladet.no/2015/10/13/nyheter/bmw/oljefondet/41471664/

 

Ikke akkurat nytt om en bilmodell, men artig for de som liker litt slik info også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

X1 Grand 7 seter. Kommer mye nytt om dagen!

http://www.dinside.no/934943/bmw-forbereder-grand-x1

Håper på en X1 hybrid med "normalt" 2016 X1 utseende. Gjerne før avgiftsberegningene evt. justeres... Det hadde vært en bil å vurdere for min egen del  :)

2016 BMW X1 PHEV spotted - first spy pictures

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper på en X1 hybrid med "normalt" 2016 X1 utseende. Gjerne før avgiftsberegningene evt. justeres... Det hadde vært en bil å vurdere for min egen del  :)

2016 BMW X1 PHEV spotted - first spy pictures

Det kommer, 225eX er jo "samme" bil som X1. Jeg skal teste X1 i November, forventer et stort skritt opp ifra E84.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer, 225eX er jo "samme" bil som X1. Jeg skal teste X1 i November, forventer et stort skritt opp ifra E84.

Spent på hva du har av tilbakemeldinger etter prøveturen  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spent på hva du har av tilbakemeldinger etter prøveturen  :)

Kan se ut som det blir test av nye X1 allerede til uken.

Myste litt på nye 7'er og nye X1 idag.

Et par nyheter i den forbindelse.

X1 hybrid kommer, dette blir tilsvarende løsning som i 2AT, mao B38 + elektromotor, totalt 224 hk og 385 Nm.

Forvent ingen snarlig release av denne dog (Jeg tipper om ca et år) fikk ikke noe tidsaspekt, men selger var klar på at det var konvensjonelle drivlinjer som skulle pushes først.

Ellers vil det også komme en versjon over 750.

Personlig håpet jeg dette ville bli en V12, men angivelig vil kommende 760 bli utstyrt med en V8'er med hele 4 turboer(?).

Ellers er førsteinntrykkene av begge bilene svært positivt.

F25 var på en måte en erstatter for E53, mtp størrelse.

Litt det samme kan sies om nye X1 ifht F25 - bakseteplass og bagasjerom er svært likt nåværende X3.

Interiør er også betydelig oppgradert ifht kvalitetsfølelse.

Det føles ikke ut som en innstegsmodel lenger, utstilt bil hadde en flott blå farge (dyphavsblå?) med X line, lekkert!

I mine øyne er girspaken og rattet billige og skiller seg negativt ut, M ratt kan trygt anbefales!

Eller er 7'ern et fantastisk skue, den utstilte modellen var en sort 730Xd, fantastisk design som må oppleves, dette er en ny E38, endelig!

Gjør seg klart bedre live enn på bilder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...