q1337 Skrevet Februar 12, 2016 Share Skrevet Februar 12, 2016 Hva i allverdens land og rike har de gjort med fonten på M Performance? Ser jo ut som det er sånn Star Trek opplegg. Helt forferdelig font. Kunne gjerne hentet ut litt mer effekt også, kjedelig å bli "gruset" av B7.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Februar 12, 2016 Share Skrevet Februar 12, 2016 18 timer siden, Saltkjelen skrev: BMW er nødt til å holde fokus om de fortsatt vil være innehaver av førsteplassen i rotteracet mellom de tre kjente premiummerkene. Både Mercedes og Audi gikk foran BMW i januar i antall salg: http://www.worldcarfans.com/1160212103908/mercedes-leads-audi-bmw-in-january-sales Ellers er det flott å se at BMW ikke ligger helt på latsiden, og kan vise til deres helt nye M760i med V12, 600hk, 800Nm og 0-100km/t på under fire sekunder. Jeg er nesten overbevist at 2016 er året Mercedes går forbi BMW i å selge flest biler. BMW har nå ett gammelt modellsortimet, 1-serie, 3-serie, 5-serie og X3 er alle BMW sine volummodeller og de begynner alle å trekke på årene. Så fort nye E-klasse er på markedet så er samtlige tilsvarende modeller hos Mercedes nyere en BMW sine tilsvarende modeller. Men disse modellene ifra BMW er noen knallsterke kandidater tross deres høye alder, er jo derfor BMW har klart å holde ledelsen så lenge. Men når vi kommer til 2017 og opp mot 2020 så tror jeg BMW er tilbake på topp, blir en del nytt ifra BMW i denne perioden Nye M760I ser utrolig rå ut, godt at iallfall noen ting er som før tenker jeg umiddelbart. Å lansere en bil med 6,6 liters V12 i disse dager mens man samtidig forsøker å opprettholde en viss miljøprofil er spenstig gjort. De kunne godt dradd på litt ekstra når det gjelder krefter men "less is more". I god BMW tradisjon kan vi fint barbere bort ytterligere 0,4 sek på 0-100 tiden, BMW er pessimistiske når det kommer til de oppgitte fabrikktallene. Iallfall en vanvittig rå bil som jeg er sikker på at kommer til å lage oppstandelse i sitt segment Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Februar 14, 2016 Share Skrevet Februar 14, 2016 Mercedes har allerede passert BMW og Audi hittil i år, så jeg er rimelig sikker på at det blir utfallet av hele 2016 også. I motsetning til Mercedes, som har ryddet opp i modellsortimentet og hatt en betydelig satsing av premiumprodukter, har BMW heller rotet alt til og fokusert på volum fremfor kvalitet og feinsmeckeri. Mercedes tok virkelig opp kampen for alvor etter at BMW passerte de tidligere på 2000-tallet om å bli verdens mestledende premiumprodusent. Dette tror jeg vil straffe seg for BMW i lang tid nå.. Jeg synes vedlagte bilder illustrerer godt hvilket blindspor BMW er i nå. Mercedes C-klasse vs BMW 3-serie: Mercedes B-klasse og GLA vs BMW X1 og 2-serie Active Tourer: Marius2002, flobben og BMWlog reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Februar 14, 2016 Share Skrevet Februar 14, 2016 Ja i de nedre sortimentet så har BMW slurvet en del de siste åra, det skuffer meg. Mercedes klarer å strekke solid premiumfølelse helt ned til A-klassen, hos BMW stopper det med 5-serien. Men ifra 5-serie og opp så synes jeg BMW gjør det grådig bra, selv om mye i dette segmentet nå begynner å bli eldre. Ja BMW har fortsatt verdens beste drivlinjer, ja BMW har markedets beste infotainment system og ja BMW vinner mange tester de er med i. Men alt dette nytter ikke så lenge design og finesse ikke er på plass, det er dette som trekker kjøpere. Nye 7-serie er heldigvis ett tegn på at BMW skjønner at det er på tide å skjerpe seg. Nå har de vært verdens største produsent av premiumbiler sammenhengene siden 2005, de har nok hvilt litt på laurbærene de siste åra. I tillegg har de brukt alt for mye tid og penger på alt det der BMW I fjaset, selv om det sikkert lønner seg på sikt. Satser på at kommende 5-serie, X3 og ikke minst X7 kan kan få BMW tilbake der de hører hjemme Det posetive med at Mercedes nå har blitt så gode er at BMW blir nødt til å lage enda bedre biler en hva de gjør i dag, det er bra for oss Saltkjelen reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Februar 15, 2016 Share Skrevet Februar 15, 2016 En generell utfordring for bilbransjen i årene som kommer er at moderne teknologi i mye større grad enn tidligere vil prege bilene på godt og vondt. Det vil komme langt flere alternativer når det gjelder materialer/stoffer og dette vil gi designerne mange flere muligheter til å være kreative samt ikke minst på forkant med skiftende moteretninger. I tillegg vil det komme langt flere digitale muligheter (bare se på Tesla) som vil støtte opp om hva som både er populært og ikke minst viktig å ha i bilene mhp. aktiv og passiv sikkerhet. Summen av disse nye mulighetene vil etter min mening føre til at bilene designmessig, men også utstyrsmessig langt hurtigere blir gamle/utdaderte og dette vil bli en stor utfordring for de enkelte bilprodusentene. Spesielt i de spesifikke markedssegmentene som f.eks premiummarkedet for store familiebiler der 5-serien hører hjemme er det i denne sammenhengen en utfordring at produsentene har en asymetrisk tidslinje når nye bilgenerasjoner skal presenteres. Moten og nye digitale/tekniske muligheter kommer til å skifte hurtigere enn bilprodusentene når å presentere nye bilmodeler. Dette vil utvilsomt føre til en konsolidering når det gjelder antall bilprodusenter i fremtiden og allerede nå snakker markedsanalytikerne om at det i fremtiden sannsynligvis bare vil være 3 japanske bilprodusenter. Årsaken er at med et tiltagende fokus på skiftene moter og trender, som blir akselerert av de nye digitale/tekniske mulighetene, vil bilproduksjon ganske enkelt bli for kostbart for de minste bilprodusentene. Vi vil sannsynligvis også komme til å oppleve at bilmodellene hele tiden blir oppgradert med nytt design/utstyr istedenfor en eller kanskje to facelifter (LCI) i løpet av bilmodellenes livssyklus. Hvordan markedet kommer til å reagere på dette skal bli interessant å se, men mitt tips er at leasing og div. tilbakekjøpsavtaler kommer til å bli populært. Jeg tror ikke at mange kommer til å investere en halv til en million kroner i biler som mer og mer minner om elektronisk utstyr. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Februar 15, 2016 Share Skrevet Februar 15, 2016 20 timer siden, Fredrik 90 skrev: Ja i de nedre sortimentet så har BMW slurvet en del de siste åra, det skuffer meg. Mercedes klarer å strekke solid premiumfølelse helt ned til A-klassen, hos BMW stopper det med 5-serien. Men ifra 5-serie og opp så synes jeg BMW gjør det grådig bra, selv om mye i dette segmentet nå begynner å bli eldre. Ja BMW har fortsatt verdens beste drivlinjer, ja BMW har markedets beste infotainment... [...] Ja, det er ingen tvil om at det har vært mye slurv i det nedre segmentet til BMW i senere tid. Jeg synes faktisk F3x er en meget fin bil, og kvalitetsfølelsen kan være riktig så god om bilen er riktig utstyrt, men det er trist at enkelte elementer gjør at bilen føles billig ut. Vi får håpe at BMW har forstått alvoret av det slette arbeidet de har gjort i senere tid, og at G1x markerer en ny offensiv satsing i denne retningen. Skal BMW ta markedsandelene tilbake igjen, så må de åpenbart forstå at halogenlys anno 2016 ikke er en "höjdare" blant premiumbiler. Jeg tror Fredrik (DK) er inne på noe i forhold til hvordan bilverden vil se ut om få år, og det er ingen tvil om at de forskjellige fabrikantene må ligge i selene for å tilby det ypperste og friskeste av teknologi til enhver tid. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Februar 15, 2016 Share Skrevet Februar 15, 2016 (endret) Endret Februar 22, 2016 av Fredrik Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
papertiger Skrevet Mars 10, 2016 Share Skrevet Mars 10, 2016 Jon's rapport fra BMW sin 100-års fest: http://www.bilnorge.no/artikkel.php?aid=45704 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.H.D Skrevet Mars 19, 2016 Share Skrevet Mars 19, 2016 Det som skal være nye G30. Ser ut som fronten ikke blir like flat som på F10. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Mars 19, 2016 Share Skrevet Mars 19, 2016 Proporsjonene ser helt riktig ut på denne, blir spennenende å se. Men synes jeg kan skimte den forbaska iPad skjermen ifra 7-serie igjennom frontruta der, det vil jeg ikke ha... uglefossen reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Mars 19, 2016 Share Skrevet Mars 19, 2016 Noe av det jeg synes blir mest spennende er å se hva slags understell vi får på nye 3 serie. Tradisjonelt holder bmw dette relativt likt i 2 generasjoner, så nå er det mulighet for noe nytt. Drømmen er jo om BMW tar seg råd til en mer effektiv utgave med doble A-armer i forstilling iallefall. Dette vil jo være et drømmescenario ift motorsport (om det gjøres riktig), og det vil hjelpe å sikre tronen for 3 serie når det gjelder kjøreegeneskaper. Det er ikke noe galt med McPherson isåmåte, men det er klare fordeler med et riktig satt opp a-arm system også. Marius2002 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Mars 20, 2016 Share Skrevet Mars 20, 2016 X7 teases, men i mine øyne ligner dette mistenkelig mye på første generasjon X1.. Ikke at det i seg selv er ille, men jeg forventer noe annet enn å se en luksuriøs versjon av innstegsmodellen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Mars 20, 2016 Share Skrevet Mars 20, 2016 Er vel litt tidlig med teaser av X7, tipper det bare er juks og fanteri Nesten 100 prosent sikker på at bilen under duken er en X1 ja. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Mars 20, 2016 Share Skrevet Mars 20, 2016 Juks og fanteri, presentert av BMW CEO Harald Krueger under pressekonferansen av BMWs neste strategiske linje.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Mars 20, 2016 Share Skrevet Mars 20, 2016 Ville ikke vært første gangen BMW har drevet med juks og fanteri... Er nok ikke usannsynlig at BMW har photoshopa en X1 under en duk kun for anledningen. Noe annet ville vært for avslørende Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå