Fredrik Skrevet Juni 10, 2016 Skrevet Juni 10, 2016 3GT vokser på meg... en kul bil... Marius2002 reagerte på dette 1
Fredrik 90 Skrevet Juni 10, 2016 Skrevet Juni 10, 2016 3 timer siden, E.H.D skrev: Det o store internettet sier at offisielle G30 bilder kommer i begynelsen av juli. BMW har sålangt vært flinke til å ikke ha noen lekkasjer, hadde nesten trodd at vi allerede skulle fått se en liten lekkasje av bilder. Men begynnelsen av Juli er ikke lenge til
Saltkjelen Skrevet Juni 10, 2016 Skrevet Juni 10, 2016 3 timer siden, Fredrik skrev: 3GT vokser på meg... en kul bil... Ja, det er jeg helt enig i. Jeg var nok heller ingen stor fan av GT-serien til BMW, men 3GT må jeg si er den av de som ser best ut. 3GT LCI er slik modellen burde vært fra starten av (i likhet med øvrige 3 LCI), og faktisk en utgave jeg lett kunne vurdert ved neste bilbytte. Bare synd BMW greier å ødelegge et godt helhetsinntrykk av interiøret med et malplasset USB-uttak midt i dashbordet..
awt Skrevet Juni 10, 2016 Forfatter Skrevet Juni 10, 2016 Ja, den USB-kontakten må være noe av det dummeste de har funnet på. Det er ca. en million andre plasser som hadde vært bedre egnet. Ellers er jeg enig med dere vedr. 3GT.
Saltkjelen Skrevet Juni 10, 2016 Skrevet Juni 10, 2016 Ja, den var rett og slett litt komisk. Jeg tror nesten de har tenkt "la oss plassere USB-uttaket her, slik at vi kan få økt ettermarked på deksler fra vanlige 3-serier". Det første jeg hadde gjort med en 3GT LCI er å flytte USB-uttaket og erstatte dekselet med en fra en annen 3-serie. awt og Fredrik reagerte på dette 2
Otis Skrevet Juni 12, 2016 Skrevet Juni 12, 2016 Linjeføringen på g30 ser ut som den nye v90/s90 spesielt over hjulbuene. Og det er pent!
Fredrik Skrevet Juni 13, 2016 Skrevet Juni 13, 2016 BMW planlegger å bygge en skikkelig 911 konkurrent. La oss håpe at disse ryktene er korrekte... http://www.bmwblog.com/2016/06/12/bmw-preparing-sports-car-rival-porsche-911/ Thundercoil reagerte på dette 1
Fredrik 90 Skrevet Juni 13, 2016 Skrevet Juni 13, 2016 Jeg tror årene frem til 2020 blir veldig spennende for oss BMW entusiaster, får bare håpe de tar den helt ut slik en den kan bli en real konkurrent til de andre.
TRF Skrevet Juni 13, 2016 Skrevet Juni 13, 2016 Jeg synes dette var så diffust at jeg desverre ikke har helt troa. 6 serie eller 8 serie skal slite med å være en ren 911 konkurrent som sportsbil. De kan nok lage en som er "like rask", men det vil jo være et helt annet konsept enn det 911 er. Da har jeg mer håp rundt det omtalte McLaren samarbeidet om ny superbil.
Fredrik Skrevet Juni 13, 2016 Skrevet Juni 13, 2016 (endret) Ja... jeg reagerte også på 6-serie referansen, men jeg håper at dette bare er en klassisk misforståelse av hva en skikkelig sportsbil er (ref. ditt poeng om at BMW uten problemer kan bygge en bil som er like hurtig som en 911, men ikke er en ekte sportsbil). Jeg tenker at en ny ordentlig sportsbil fra BMW kanskje blir marginalt større enn en 911, men stadig er en ordentlig sportsbil... mer som en GT/S med reelle sportslige ambisjoner som f.eks Porsche 928 eller en mer hardcore E31 anno 2018... Endret Juni 13, 2016 av Fredrik
Saltkjelen Skrevet Juni 13, 2016 Skrevet Juni 13, 2016 Myten om at neste generasjon 6-serie skal bli en 911-konkurrent er avkreftet av interne kilder. 6-serien skal fortsatt være en GT som i dag, og vil bli levert som coupe, cabriolet og gran coupe. Det åpnes i tillegg mulighet for en shooting brake. Marius2002 og TRF reagerte på dette 2
Fredrik Skrevet Juni 13, 2016 Skrevet Juni 13, 2016 (endret) Hmmm.... jeg vet ikke om jeg skal "like" den meldingen, men jeg vet at du normalt har fornuftige kilder så slik er vel det. Jeg synes imidlertid at BMW absolutt bør stramme opp sportsbilgenene (gateversjonene)... om ikke annet for å skape litt ekstra entusiasme slik det bl.a var på 80, 90 og begynnelsen av 2000 tallet... Endret Juni 13, 2016 av Fredrik Marius2002 reagerte på dette 1
Saltkjelen Skrevet Juni 14, 2016 Skrevet Juni 14, 2016 Tja. Jeg er ikke helt uenig med deg, men på en annen side vil jo 6-serien fortsatt være tro mot sitt oppgav. Jeg vil nok tro at Z6 (coupè-versjon av Z5) være det nærmeste vi komme ren 911-konkurrent innen nær fremtid. Ellers har det blitt bekreftet fra internt hold at de skje like mye på bilfronten hos BMW de neste ti-femten årene enn det man har sett hittil. Det er ingen tvil om at bilbransjen gjennomgår det telebransjen gjennomgikk når iPhone kom på banen i 2006/2007. Fredrik reagerte på dette 1
Fredrik 90 Skrevet Juni 14, 2016 Skrevet Juni 14, 2016 13 timer siden, Fredrik skrev: Hmmm.... jeg vet ikke om jeg skal "like" den meldingen, men jeg vet at du normalt har fornuftige kilder så slik er vel det. Jeg synes imidlertid at BMW absolutt bør stramme opp sportsbilgenene (gateversjonene)... om ikke annet for å skape litt ekstra entusiasme slik det bl.a var på 80, 90 og begynnelsen av 2000 tallet... Helt enig! BMW bør ta seg sammen slik at de ikke ender opp som ett kjedelig premium merke. For å si det på godt norsk, BMW mangler baller om dagen. De vet tydeligvis ikke hva de vil ser det ut som...
Saltkjelen Skrevet Juni 14, 2016 Skrevet Juni 14, 2016 Ender opp? BMW har vel allerede endt opp som et kjedelig "premiummerke". Jeg føler BMW er der Mercedes var for ti år siden, og at posisjonene til de to merkene nå har snudd. Mercedes fremstår som mye mer attraktivt og sofistikert nå etter den massive oppryddingen av modellkaoset de hadde, noe BMW åpenbart ikke har skjønt. Jeg tror egentlig BMW har insett at de har gått i feil fotspor de senere årene, og vil (etter kildene å dømme) derfor fokusere på kvalitet, SUV og luksus i de nærstående årene. Skal salgstallene til BMW overgå Mercedes igjen er de nødt til å fokusere på følgende; utstrakt bruk av LED-lys, herunder LED, OLED, Laser og annen ny teknologi (halogen hører ikke engang hjemme i dørlommene i år 2016), mer helhetlig designføring og betraktelig bedre kvalitet på enkelte områder. Har noen kjent på nedre del av dashbordet på en 1- og 2-serie i dag? Eller hva med dørlommene til 1-, 2-, 3- og 4-serie (inkludert X3 og X4)? Dette er rett og slett skammelig bruk av billig og kjip hardplast.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå