Eystein Ose Skrevet Mars 4, 2024 Forfatter Share Skrevet Mars 4, 2024 (endret) Fikk igjen tønner og senter fra sandblåsing, og oppdager her at dette var en tabbe.. Finishen på sentera ble veldig grov, noe som gir ekstra mye arbeid for lakkerer.. Skrudde i hop tønne og senter for maskinering. Et dårlig bilder av ferdig maskinerte tønner Siden jeg skal sandwich-montere senter, må det dreies ny styrekant på baksiden av sentera De to sentera som skal bak må jeg endre litt offsetten på. Disse skal det dreies av 5mm for å få felgen lenger inn. Disse ble derfor ikke ferdig samtidig. Men fikk hjem sentera foran + tønner for klargjøring til lakk og pulverlakk. BBS RC har en strek som skal indikere hvor senterkopp skal monteres. Siden jeg går over til RS style vaffle blir denne streken til overs. Litt trylling med dremel Så ble de to sentera levert til lakk Samtidig ble tønner klargjort for pulverlakk Og lakkert Lakkerer lakket først en senterkopp for å se om jeg ble fornøyd med fargen. Og det ble jeg Fargen jeg endte på er BMW sin Skyscraper Grey Metallic Samtidig som dette pågikk ble sentera bak maskinert Og han laget gjengeinnsatser for å feste senterkopp med RS Hex Lakkerer ble ferdig med et senter Så ble gjengeinnsats montert og testet Fester denne i navet på felgen med 3 set-skruer Og hit er det jeg har komt nå. Det som gjenstår er lakk av de 3 siste senterene, legge keramisk coating og montere i hop med kanter. STOR takk til @Einarbrudevoll for maskinering og @Bendik Kjellevold for lakkering. Det er jammen lett å pusse opp gamle felger når man har en kompis om er rå på maskinering og en som er rå på lakkering! Endret Mars 4, 2024 av Eystein Ose Orjan, BjornarHS, E.C. og 17 andre reagerte på dette 18 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olaandref Skrevet Mars 4, 2024 Share Skrevet Mars 4, 2024 Gromt Eystein, dette blir veldig bra 👌👌 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveigis Skrevet Mars 4, 2024 Share Skrevet Mars 4, 2024 Ja føyer meg i rekken her og sier det samme ,ble veldig pent . Nyrestaurerte felger er morro helt enkelt 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eystein Ose Skrevet Mars 5, 2024 Forfatter Share Skrevet Mars 5, 2024 19 timer siden, sveigis skrev: Ja føyer meg i rekken her og sier det samme ,ble veldig pent . Nyrestaurerte felger er morro helt enkelt 😊 19 timer siden, Olaandref skrev: Gromt Eystein, dette blir veldig bra 👌👌 Takk takk karer! Usikker på om det er nevnt tidligere. Men bilen skal stilles ut på Moldestukets Midt Norsk Motorshow i Ålesund 27 og 28 apr. Så da må felger være klar og coilovers montert sveigis og Skulebollen reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eystein Ose Skrevet Mars 25, 2024 Forfatter Share Skrevet Mars 25, 2024 Etter en uke på Finn ble i3’en solgt. Før vi la den ut prøvde vi Nettbil, men ble som forventet for lavt. Ellers virker det som et genialt opplegg. Før salg ble det byttet tårnlager foran og coupefilter. Inn på bukken Desse tårnlagera ble byttet på garanti for 1.5 år siden.. Gammelt VS nytt. gammelt vs nytt coupefilter Og noen siste bilder. Etter min mening får man ikke tøffere orginal i3 enn dette. Har vært en fantastisk bruksbil for fruen i vårt eige. Men når er det F11 som står for tur. Noen som har en for salg? Her er det jeg ønsker: LCI med lavest mulig kmstand Ikkje sort M-Sport (S337) Head Up Display (S610) HiFi/HK (S676/S688) Navi Professional (S609) Adaptiv Ledlys (S552) Fjernlys assistent (S5AC) Elektrisk hengerfeste (S3AC) Adaptiv Cruisecontroll (S5AT) Rattvarme (S248) Keyless (S322) Ryggekamera (S3AG) Elektrisk bakluke (S316) webasto (S536) Komfort sete med memory (S456) DAB (S654) Bonus: Surround view (S5DL) S6WB instrument Ampera reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skulebollen Skrevet Mars 25, 2024 Share Skrevet Mars 25, 2024 Gratulerer med salg 😊 Skulle ikke hatt deg en g11 da 😬? Snagg30 og Eystein Ose reagerte på dette 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
papertiger Skrevet Mars 25, 2024 Share Skrevet Mars 25, 2024 (endret) Gratulerer med salg! Råtøff disse i3S’ene. Paradoks at du er på jakt etter F11 mens jeg egentlig er på jakt etter i3, nå som det ser ut som at vi har kommet til enighet vedr ladeopplegg i husrekka. Veldig usikker på nyere i3 vs eldre i3S da. Må nesten prøve en vanlig i3 å se hvordan den er. Likte veldig godt den 94Ah S’en jeg prøvde. De topplagrene der så ikke verdt mye ut. Hadde nok gått på delegaranti eller reklamasjonsrett hadde du orka å tatt kampen. Er det forbruksvare på disse bilene? Endret Mars 25, 2024 av papertiger Eystein Ose reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eystein Ose Skrevet Mars 25, 2024 Forfatter Share Skrevet Mars 25, 2024 1 time siden, Skulebollen skrev: Gratulerer med salg 😊 Skulle ikke hatt deg en g11 da 😬? Tusen takk😃 Må nok ha stasjonsvogn ja😅 Ikke noe særlig med hundebur i sedan. 25 minutter siden, papertiger skrev: Gratulerer med salg! Råtøff disse i3S’ene. Paradoks at du er på jakt etter F11 mens jeg egentlig er på jakt etter i3, nå som det ser ut som at vi har kommet til enighet vedr ladeopplegg i husrekka. Veldig usikker på nyere i3 vs eldre i3S da. Må nesten prøve en vanlig i3 å se hvordan den er. Likte veldig godt den 94Ah S’en jeg prøvde. De topplagrene der så ikke verdt mye ut. Hadde nok gått på delegaranti eller reklamasjonsrett hadde du orka å tatt kampen. Er det forbruksvare på disse bilene? Takk! Ja er helt enig, var ikke så stor fan når vi kjøpte. Men fargekombinasjonen på denne synes jeg er 10/10, vertfall med i3s "senken" og hjul. Hadde vi skulle kjøpt igjen hadde det blitt 120ah, selvom 94ah gjor jobben. Ja er rett å slett en designtabbe de tårnlagerne. I land uten salting holder de bra, men her fyller det seg med salt og det ryker. Hadde vell muligens fått til noe med bavaria, men koster rundt 1500kr for begge to og er byttet på 30min per side. Veldig enkle å skru på desse her! papertiger og Skulebollen reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eystein Ose Skrevet Mars 28, 2024 Forfatter Share Skrevet Mars 28, 2024 Endelig er årets vinterprosjekt ferdig. Jeg og min kompis skare.photography @ Instagram rigget opp et lite studio i garasjen min. Nok en gang upåklagelige bilder. Er sinnsyk fornøyd med resultatet! legger ved et lite BTS skoglund, papertiger, Dusy og 24 andre reagerte på dette 27 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snagg30 Skrevet Mars 28, 2024 Share Skrevet Mars 28, 2024 For noen bilder! Deilig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eystein Ose Skrevet Mars 28, 2024 Forfatter Share Skrevet Mars 28, 2024 Enig! Artig å se hva han fikk til av det provosoriske fotostudiet vårt😂 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olaandref Skrevet Mars 28, 2024 Share Skrevet Mars 28, 2024 Hei du. Har muligens to M30 motorer til overs, bytte likt i felgene dine? 🤤😇 Det der står til en 6er i terningkast Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Mars 28, 2024 Share Skrevet Mars 28, 2024 Ble meget bra disse! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eystein Ose Skrevet Mars 29, 2024 Forfatter Share Skrevet Mars 29, 2024 På 28.3.2024 den 20.32, Olaandref skrev: Hei du. Har muligens to M30 motorer til overs, bytte likt i felgene dine? 🤤😇 Det der står til en 6er i terningkast 😂😂 Ingen av mine små lette biler kan ha en m30 høvvelbenk motert😬 Takk😍 23 timer siden, E.C. skrev: Ble meget bra disse! Takk! Dette er mitt tredje sett med RC, og har alltid hatt plan om 3pc konvertering. Så når det endelig ble ville jeg ikke spare på noe. Eneste jeg kunne tenkt meg å endra på er radinox kanter istedenfor alu. Men fant ingen som kunne levere det, og tiden begynte å renne ut for å rekke sesongen. Det får blir radinox-kanter på RF isteden😃 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eystein Ose Skrevet Mars 31, 2024 Forfatter Share Skrevet Mars 31, 2024 7558A0C0-84ED-4CC9-8FD2-D7EF61093E91.mov KKME30, fxslin og Larssoyl reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå