Gå til innhold

Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i .Flickering temp gauge fiks.Upd


sveigis
 Share

Anbefalte innlegg

Må være utrolig god følelse å få tilbake bilen etter en skikkelig runde i lakkboksen, spesielt når vi snakker klassisk bil av dette kaliberet her! Møtte på en E34 her om dagen, og tok meg selv i å tenke på at det er første gang jeg ser E34 i trafikken på gudene veit hvor lenge.

Tenkte med en gang på deg som er såpass heldig å ha en grom E28 og E34 til disposisjon, og ekstra gøy når de ser såpass bra ut :D En opplakkert E34 som du har nå må jo gi skikkelig nostalgiske følelser for folk som møter på bilen, ikke minst for deg som eier den. 

Håper å treffe denne på CCN treffet, Jan! :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Mortenej skrev:

Gratulerer med nydelig bil Jan.

Godt å se hvilken forandring det har vært her, og at du kom i land før sessongen. Dette fortjente den virkelig!

 

Ønsker dere riktig God påske.

 

Takk 😊

Det ble en forandring til det positive dette og nå er jeg i mål der jeg ønsket og i like måte til dere 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Bimmerlorris skrev:

Grattis med ferdig resultat Jan 😃 Dette ble veldig fint 👍 Fin passform på den skjermen. Hvilken leverandør er det ?

Takker og bukker Lorris 😊

Ja nå er den som den er på godt og vondt og lever med det.

Skjermen er av merket Klokkerholm og skal jeg klage på noe ,så måtte jeg virkelig bruke makt for å få festet den inni dørene ,ellers var det greit 😊

 

37 minutter siden, ///M-ini95 skrev:

Må være utrolig god følelse å få tilbake bilen etter en skikkelig runde i lakkboksen, spesielt når vi snakker klassisk bil av dette kaliberet her! Møtte på en E34 her om dagen, og tok meg selv i å tenke på at det er første gang jeg ser E34 i trafikken på gudene veit hvor lenge.

Tenkte med en gang på deg som er såpass heldig å ha en grom E28 og E34 til disposisjon, og ekstra gøy når de ser såpass bra ut :D En opplakkert E34 som du har nå må jo gi skikkelig nostalgiske følelser for folk som møter på bilen, ikke minst for deg som eier den. 

Håper å treffe denne på CCN treffet, Jan! :)

 

 

Ja jeg satser på 1 mai med denne om noe ikke dukker opp med bil 😊

Men tilbake til bil og ja jeg ble litt sånn satt ut når jeg så den etter lakkering .

Den var jo mer eller mindre lik som da jeg så den for første gang i sin tid ,og som du nevner så er det gøy nå og ha en e34 som faktisk er hel ikke noe rustvrak selv om den ikke er 100% nå heller .(Skavanker finnes her Armin)😊

Jaha du gjorde det ja ,nei er ikke hverdagskost langs veien lengre dette 

Joda er gøy å ha disse ,men gudene skal vite hvor lei jeg og kan bli ..

Har tatt meg selv i å selge alt jeg har og kjøpe en f10 535i men vet jeg ville angret da det å finne det jeg har ,ikke er så lett .😩

Var avgårde et ærend nå istad og da var det en som kom bort til meg og sa det var godt å se en sånn bil igjen ,så ja noen har følelser for disse enda .😊

 

18 minutter siden, papertiger skrev:

Dette så jo aldeles lekkert ut, må være en herlig følelse! Strøken E34!

Takker så mye her og 😊

Det er en god følelse å vite at jeg er ferdig med det og resultatet ble som det ble .

Som nevnt tidligere ,så skulle hele bilen vært lakkert ,men det har jeg ikke penger til ,men shit au tross litt småpiss så lever jeg lett med det som er og tenker ,pokker den ser fin ut for meg og mine premisser .😊

Det lille som er nå av rustspots ,er en liten lørdag og fikse .

Summen av alt er at jeg er fornøyd nå Papertiger .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@sveigis En F10 535i kan hvem som helst kjøpe min venn, men det krever sin mann å eie noe så gammelt som du har og attpåtil forsvare kostnaden ved å eie en slik bil. Jeg vet med meg selv at jeg aldri ville solgt det du har per nå, for å kjøpe en nyere BMW. For så flott som det er med en F10 eller en G30 for den saks skyld, så er ikke BMW hva det var. Misforstå meg rett, det er herlige biler og gir en totaltpakke som ingen i sin klasse matcher... men alikevel er det noe eget med BMW fra tidlig 2000 tallet og før. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, ///M-ini95 skrev:

@sveigis En F10 535i kan hvem som helst kjøpe min venn, men det krever sin mann å eie noe så gammelt som du har og attpåtil forsvare kostnaden ved å eie en slik bil. Jeg vet med meg selv at jeg aldri ville solgt det du har per nå, for å kjøpe en nyere BMW. For så flott som det er med en F10 eller en G30 for den saks skyld, så er ikke BMW hva det var. Misforstå meg rett, det er herlige biler og gir en totaltpakke som ingen i sin klasse matcher... men alikevel er det noe eget med BMW fra tidlig 2000 tallet og før. 

Det er akkurat sånn jeg tenker og Armin .😊

Og som du sier ,så legger jeg ikke skjul på at å drifte disse kostnadsmessig ,ikke er gratis men summen av alt så er disse mer verdt enn en nevnte bil er totaltsett .

Noe jeg må nevne her samtidig ,du husker jo e61en jeg hadde .

Det var drømmebilen min ,dyr ,flott og hadde alt men vet du hva sannheten er her ?

Etter å ha eid den i noen få uker ,så mistet jeg forholdet til den dvs jeg følte den gav meg null og niks kontra den grønne som jeg kun hadde da utenom .Litt sånn type Toyota Avensis eierskap 😩,kun en bil som var et fremkomstmiddel .Ble rasende irritert hver gang noe skjedde med den de få gangene da jeg mente det var bortkastet penger .

Og når jeg solgte den så følte jeg en befrielse på en måte ,selv om det var en vakker bil og var i god stand .😊

Veldig enig i det som du skriver her ,er noe eget med Bmw som er noe eldre .

Noe annet jeg og tenker på her ,er fremtiden med de jeg lever sammen med.

Med de drivstoffprisene som er nå ,så skal jeg klare det greit ,men om det kommer opp i mot 30 kr literen ,så har vi faktisk vurdert en el bil på sikt til den kjøringen vi har men nå snakker vi om det blir helt vilt her 😊

Inntil da får jeg ha det man har selv om jeg hver dag er inne og ser på F10 535i på Finn ,YouTube osv 😅😅.Kan ikke ljuge !😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt småsysler før påske .

Jeg fikset jo baklykten på den ene siden forrige uke men tenkte jeg ville ta en sjekk på den andre siden og .

Lykt fjernet :

A358B1A9-0689-4CB4-9BD5-BD69C2AE7C10.thumb.jpeg.b6463e4b3972d7f0f89e37a0cc03a2a3.jpeg

Og selvsagt var det litt og ta tak i her og 😊

Nye kontaktpunkter ble freshet opp og div loddinger ble gjort og her ferdig klar for test :

AFE16150-2D72-49D9-B9D3-0D60EAEB8108.thumb.jpeg.3380eb2636b11d518c49c55a4710aa3f.jpeg

Og jobb ble suksess :

8723594A-26FB-4F70-9119-A0E93E4063A8.thumb.jpeg.84d4cf4920c24aa3ad60080e4bf59546.jpeg

Fiks ferdig :

F71A78BA-E5EB-4DAF-B747-5ED12A06AF24.thumb.jpeg.8112bb699c8f7d28b685d308e82e0071.jpeg

Her står den i påskesol:

83FE74EA-CFD4-4B64-8400-4FD5699D2C74.thumb.jpeg.92d7e1f7ad711998537f30725dea6797.jpeg

Er så deilig å se den sånn som den er nå kontra de andre påskene med grafsete lister og rustne deler ,nå er den hel 😊

Men sååå ,jeg hadde tenkt å ta med familie til Sverige imorgen med denne ,men det kan man jo ta rennafart og drite i og hvorfor ?

Våknet igår at jeg følte jeg hadde svelget et munnspill !

Surklet og peip og dritt…Jepp forrige uke lå kone og barn med Covid og yes ,nå var det min tur .

Så e34 og jeg har gått i isolasjon nå noen dager .

Spurte om ikke de andre kunne ta bil og reise med den ,men som hun sa :

Jeg orker ikke hundre tlfer hvor jeg skal parkere ,hvor jeg skal legge ting ,sjekk temp bla bla bla så hun tar e90 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • sveigis changed the title to Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535i. Mandagen .Upd

Kjipt å våkne slik Jan. Ingen god stort på påska det😥

ref El-bil så skjønner jeg tanken… har jo hatt e-golfen her til lokal transport, og spart noen kr i drivstoff på F10’n. Kjekt når ungdommen bare fyller den i Elfa kontakten og ikke på Circle K. Men nå flytter ungene ut, så blir å rydde opp litt i bilparken iløpet av sommeren.
 

 

blitt litt streng nå etter bilen e shina😂 forståelig det, e jo som å få hjem en ny bil dette.

god bedring og god påske🐣

Endret av Mortenej
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Mortenej skrev:

Kjipt å våkne slik Jan. Ingen god stort på påska det😥

ref El-bil så skjønner jeg tanken… har jo hatt e-golfen her til lokal transport, og spart noen kr i drivstoff på F10’n. Kjekt når ungdommen bare fyller den i Elfa kontakten og ikke på Circle K. Men nå flytter ungene ut, så blir å rydde opp litt i bilparken iløpet av sommeren.
 

 

blitt litt streng nå etter bilen e shina😂 forståelig det, e jo som å få hjem en ny bil dette.

god bedring og god påske🐣

Nei ikke gøy en plass ,var verst lørdag til igår ,er noe bedre idag ,men blir fort sliten 😊😊,men vi smiler og tenker at dette går over .😎

Ja jeg legger ikke skjul på det ,fortsetter ting nå som det gjør altså blir opp mot 30 kr L ,da må jeg begynne å tenke annerledes ,men håper jeg slipper det .

Apropos bensin ,fylte opp 15 liter 98 klar til e28 og den var jaggu ikke mye dyrere enn 95 her nede .

1998 pr L for 95 og var det 20,70 for 98 tro ?

Så sorgen er ikke så stor enda Morten😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drenerings tirsdag.

Vel jeg klarer ikke å finne roen her i huset selv med feber og dritt .

For jeg kom nemlig på noe igår skjønner dere 😊

Har jo skrytt så veldig at alle dreneringene til soltak ,at de er lagt ut på alle mine biler isteden for inni kanal ..Hmmm men har jeg gjort det på denne ??

Vel vet at bak er det gjort og hundre der liksom .

Gikk gjennom samtlige tråder fra bilene mine her og kunne ikke se at det har blitt gjort på denne .

Og en rask titt og demontering konstaterte dette :

AF60E6D8-0B39-4956-B13B-8F41BCF3B213.thumb.jpeg.3e73579063b86a7f1b73fa06a0e58102.jpeg

Nei dette var ikke gjort !

Og når jeg fisket den frem ,så var den sånn :

 

Tett omtrent null vann kom ut og det som rant gjennom rant ikke ut .

Opp med gulv og her var det fuktig igjen .

Det kunne vi ikke ha noenting av ,så mens jeg borret og klargjorde hull ut ,satt jeg på varmevifte noe som var effektivt .

Etterhvert fikk man hull og slange montert :

6CE021D1-4205-42C0-AC41-3499F08BCF96.thumb.jpeg.1b6e0117077cb6f8c75deedd7070ead0.jpeg

Skjøtet på plass :

C6626615-41D7-48AB-95B3-F121817C07A8.thumb.jpeg.385bb5eb107a57c6f6a67bc2fe984885.jpeg

Sjekk og det renner fint ut:

622CFD48-39F2-4C46-83A3-58F809B3DCCF.thumb.jpeg.3c1046834c99f85cc6306eca12663915.jpeg

Så litt tektyl rundt :

24C1EEA6-1B27-46CE-B073-D76F68A9BF28.thumb.jpeg.a130b97c8531f49b32f13a5c49a47ec6.jpeg

Ferdig 😊

Og som dere ser på bildet så har vinterens jobb holdt seg fint .

Alt er tørt uten møkk takket være at jeg har plastinnerskjermer som er fikset og iorden og montert som det skal være .

En sjekk av gulvet på andre siden indikerer at her er det 100%rene plater uten rust :

F952B580-F403-4D3C-B133-34A0ED7E3EFE.thumb.jpeg.1b523c8441e1d12a4d536882c132a26e.jpeg

Og jeg må igjen si at det er imponerende kontra mange andre av disse bilene mtp kmstand og bruksmønster denne har hatt .

Å skrape vekk asfaltmatter ble ikke ofret en tanke nå pga nå handler det om å faktisk bruke den og ha den som reservebil til kona mens x5 står.😊

Til og med innerkanal ved kabelgate er det helt .

Men hvertfall samme jobb er tatt her :

1FF252B1-8084-4C88-BB3E-AFAC7AF40652.thumb.jpeg.d8c56390bb4ebf2faf64f613747dd209.jpeg

Så farvel vann i kanaler og velkommen tørre kanaler 😊

7050E440-AC3B-4A5F-AF07-867C827A4185.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • sveigis changed the title to Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535i. Takluke og drenerings service .Upd

Super jobb dette Jan.  Godt å holde seg litt aktiv selv om Corrona henger over

Du var en av de som overbeviste meg om at dette var løsningen :)

Den drenslangen  var tett ja, ikke mye vann som kommer igjennom der.

Godt å se at det ikke er noe rust i gulvet👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Mortenej skrev:

Super jobb dette Jan.  Godt å holde seg litt aktiv selv om Corrona henger over

Du var en av de som overbeviste meg om at dette var løsningen :)

Den drenslangen  var tett ja, ikke mye vann som kommer igjennom der.

Godt å se at det ikke er noe rust i gulvet👍

Ja ,ikke minst en absolutt nødvendighet på alle eldre Bmwer med takluke og sikkert nyere og 😊

Jo men nå er jeg tappet og sitter i sofaen med teppe her .

Javel ,det var hyggelig å høre Morten og skal jeg fortelle en funfact her ?

Den aller første bilen jeg gjorde det på,var den første e28en som jeg hadde .

Glemmer det aldri ,vi hadde et voldsomt regnvær i oktober 1996 her nede og jeg skulle reise fra jobb .Hadde jobbet 15 timer tilsammen og når jeg satte meg i bil ,klask klask hele teppet fløt 😩😩

En god venn av meg hadde lik bil som meg og hadde gjort dette og når dette var fikset på min ,så var våte gulv historie etter det .

Begge slangene var like her og når jeg tok hånda mi nede i kanal var de druknet i vann .

Så måtte bruke håndkle og vri opp og bøtten viste ca tre liter tilsammen fra begge kanaler ,så ikke rart det ruster i stykker .

Blåste rent og tørt og er nå vannfritt håper jeg 😊.

Ja gulvet er utrolig nok helt noe som er godt .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • sveigis changed the title to Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i .Flickering temp gauge fiks.Upd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...